|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bruksanvisning på sushi
Neida, jeg har hørt at den er helt fin (samme folka som driver Restaurant lille Asia i Markveien som lager den i en diger hall på Dælenenga, faktisk), de er flinke til å tidsdatere den også, men jeg syns rett og slett ikke "butikksushi" er spesielt godt. Jeg liker at det lages rett før jeg skal spise det.
![]() |
#22 |
Passiv
|
Det hørtes plutselig ikke så veeeeldig godt ut nei.
Tror du de lager den der da, eller kommer den fra sånn pakke ett sted? |
![]() |
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
Se svaret mitt over, det er LIlle Asia som leverer den (var det i allefall før) Hadde de laget den på Deli de Luca hadde jeg hvertfall ikke kjøpt den!
![]() |
#26 |
Passiv
|
![]() Sv: Bruksanvisning på sushiDet var på Ultra jeg også så de hadde sushi. |
![]() |
![]() |
#27 |
Sviiisj!!
|
Det kan jeg i alle fall signere! :grøss:
![]() |
#28 |
Glamorøs
|
Jeg vet, men det skjer bare litt senere. Kokt ris blir veldig fort dårlig uten eddik. Jeg stoler på Lille Asia altså, så det er ikke noe i veien for at jeg kunne kjøpt sushi fra Deli de Luca egentlig, men jeg stoler ikke helt på sisteleddet. Har den stått kaldt nok osv. Også liker jeg å plukke de bitene jeg vil ha selv.
![]() |
#30 |
Passiv
|
Ved nærare ettertanke så har jeg vel lest ett eller annet sted at man er spesialutdannet som sushikokk ja. Det er nok ikke noe den jevne deli deLucaperson bare svinger sammen. :amatør: |
![]() |
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
Eddiken eliminerer ikke at risen blir dårlig, den bare utsetter prosessen. Jeg har ofte fått veldig mye luft i magen av sushi, uten å ha blitt direkte dårlig.
![]() |
#32 |
Passiv
|
:kaster opp: |
![]() |
![]() |
#33 |
Sviiisj!!
|
Ah, da så.
![]() |
#35 |
Passiv
|
![]() Sv: Bruksanvisning på sushiLage? Kan man lage selv kanskje? |
![]() |
![]() |
#36 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Bruksanvisning på sushiNå har de jo til og med sånne pakker i frysedisken på Rema1000 der man får alle ingrediensene til å lage sushi selv. De har både maki og nigiri.
![]() |
#37 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bruksanvisning på sushi(Kilde: (Kilde: youtube.com) ) Hvordan lage risen: http://japanesefood.about.com/od/sushiforbeginner/r/sushirice.htm Sushiris og riseddik får du kjøpt på Ica og Meny.
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Bruksanvisning på sushiDa må jeg se å få spist opp den fårikålgryta vi jobber med så vi kan spise sushi isteden. Unger liker normalt dette, ja? |
![]() |
![]() |
#40 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bruksanvisning på sushiJa, hvertfall laksesushi. Også kan de ha tøffekonkurranse med hvor mye wasabi de blander ut i sausen sin. Hvis du etterhvert får sansen for maki med nori, så kan man jo putte det man vil inni der. En kompis av meg lagde fantastisk laks- og mangomaki.
![]() |
|
|