|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Tipper du Lotto? | |||
Ja, jeg tipper hver uke. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
31 | 23,31% |
Ja, jeg tipper en gang i blant. |
46 | 34,59% |
Nei, jeg tipper ikke Lotto. |
55 | 41,35% |
Lotto - hvem er det, og hvorfor skal han tippes? |
1 | 0,75% |
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tipper du Lotto?
Hehe, ja, der har man igrunn meg og. Jeg var SÅ gira på lørdag, satt opp alle tallene i excel for å følge lettere med og greier.
![]() |
#22 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Tipper du Lotto?Jeg har stålkontroll på statistikk og legger inn en 10-ukers kupong nå og da. Det har, som økonomen som Elise refererte til, lite innvirkning på økonomien og man kan vinne. Det er som all annen risiko= sannsynlighet * konsekvens, man kan godt ta til hensyn hendelser med liten sannsynlighet om det er stor konsekvens.
![]() |
#23 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Tipper du Lotto?Ja, jeg tipper lotto. For som med hjemmefødsler, så anser jeg "risikoen" for jackpot som temmelig liten.
![]() |
#24 |
Mother of Dragons
|
Oooooh.
![]() |
#25 |
En som trener
|
Men det er også store variasjoner i hvor stor konsekvens det har for folk å vinne hundre tusen eller to, og hvor stor konsekvens det har for hverdagsøkonomien å bruke mange hundrelapper i uka på Lotto. Jeg vet om mange som bruker (altfor) MYE på Lotto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Borte
|
![]() Sv: Tipper du Lotto?Nei, jeg tipper ikke Lotto. Mest fordi jeg egentlig ikke er så opptatt av å bli millionær, men også fordi det er ganske bortkastede penger.
![]() |
#27 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Tipper du Lotto?Selvfølgelig gjør jeg det. Det er liten sjanse til å vinne, men noen vinner hver uke og er jeg med kan det like godt bli meg som noen andre. Er jeg ikke med vinner jeg definitivt ingenting.
![]() |
#28 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Tipper du Lotto?Mannen tipper lotto, men det hender han glemmer det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Unik
|
![]() Sv: Tipper du Lotto?Tipper når eg husker det. Og har eg muligheten så slenger eg inn ein 5 ukers.
![]() |
#31 |
can-jur
|
![]() Sv: Tipper du Lotto?Tipper ikke nei.
![]() |
![]() |
#33 |
Mother of Dragons
|
Det er faktisk ikke sånn at jo flinkere man er i statistikk jo mindre sjanse for å tippe lotto. Jeg er kjempegod i statistikk og tipper lotto likevel.
![]() |
#35 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Tipper du Lotto?Jeg tenker ikke at Lotto er alternativet til å sette penger inn på sparekonto for å gi lappen til ungene.
![]() |
#36 |
Mother of Dragons
|
Jaaah? Og sååå? Poenget er at det er så små summer at om man taper så har det ingen konsekvens. Jeg hadde aldri tippet summer som hadde hatt innvirkning på økonomien. Men for småsummer så kan risikoen være akseptabel. 600 kroner i året spiller det ingen rolle for meg om jeg investerer i sikrere objekter eller ei.
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tipper du Lotto?Ja, jeg spiller lotto og jeg er god i matte
![]() |
|
|