Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tipper du Lotto?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tipper du Lotto?
Ja, jeg tipper hver uke. 31 23,31%
Ja, jeg tipper en gang i blant. 46 34,59%
Nei, jeg tipper ikke Lotto. 55 41,35%
Lotto - hvem er det, og hvorfor skal han tippes? 1 0,75%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-09, 21:38   #21
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tipper du Lotto?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg tipper lotto en gang eller to i året, og jeg blir like skuffet hver gang jeg ikke vinner.

Hehe, ja, der har man igrunn meg og. Jeg var SÅ gira på lørdag, satt opp alle tallene i excel for å følge lettere med og greier. Fikk 2 rette på 3 rekker eller noe, og da ble jeg egentlig ganske sur.

Gammel 18-09-09, 21:39   #22
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stålkontroll på statistikk og legger inn en 10-ukers kupong nå og da. Det har, som økonomen som Elise refererte til, lite innvirkning på økonomien og man kan vinne. Det er som all annen risiko= sannsynlighet * konsekvens, man kan godt ta til hensyn hendelser med liten sannsynlighet om det er stor konsekvens.

Så til de som får spydige spørsmål om mattekunnskaper fra de som henviser til at det er liten sjanse og dermed dumt å gjøre, så be dem om å lese basal risikoanalyse og holde ellers kjeft.

Mannen min har alltid himlet med øynene når jeg tipper da, men med litt mindre overbevisning etter at jeg vant 75 000 i fjor sommer rett før vi dro på ferie.

Gammel 18-09-09, 21:40   #23
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tipper lotto. For som med hjemmefødsler, så anser jeg "risikoen" for jackpot som temmelig liten.

Gammel 18-09-09, 21:44   #24
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, jeg tipper lotto. For som med hjemmefødsler, så anser jeg "risikoen" for jackpot som temmelig liten.

Oooooh.

Gammel 18-09-09, 21:53   #25
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Så til de som får spydige spørsmål om mattekunnskaper fra de som henviser til at det er liten sjanse og dermed dumt å gjøre, så be dem om å lese basal risikoanalyse og holde ellers kjeft.

Men det er også store variasjoner i hvor stor konsekvens det har for folk å vinne hundre tusen eller to, og hvor stor konsekvens det har for hverdagsøkonomien å bruke mange hundrelapper i uka på Lotto. Jeg vet om mange som bruker (altfor) MYE på Lotto.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 21:57   #26
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tipper ikke Lotto. Mest fordi jeg egentlig ikke er så opptatt av å bli millionær, men også fordi det er ganske bortkastede penger.

Jeg har tippet sporadisk altså, men nå er det mange år siden sist.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 22:04   #27
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig gjør jeg det. Det er liten sjanse til å vinne, men noen vinner hver uke og er jeg med kan det like godt bli meg som noen andre. Er jeg ikke med vinner jeg definitivt ingenting.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 22:06   #28
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen tipper lotto, men det hender han glemmer det.
Søsteren min og mannen vant over 1 mill. en gang, men de var et tippelag på 3 (eller 4?). Det ble jo penger av det uansett.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 22:49   #29
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Tipper når eg husker det. Og har eg muligheten så slenger eg inn ein 5 ukers.

Som hjå mange av dei som tipper så kribler det alltid litt i magen når eg veit klokkeslettet nærmer seg for ringerunden deira. Men dei har enno ikkje ringt til meg.

Gammel 18-09-09, 22:49   #30
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Nei, jeg tipper ikke Lotto (og jeg er god i statistikk).

Jeg er ikke sånn kjempegod i statistikk, men mer enn god nok til å la være å tippe lotto.

Gammel 18-09-09, 22:53   #31
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tipper ikke nei.
Eller forresten, jeg spiller på hest, med et tippelag, vet ikke om det teller

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 22:59   #32
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Aldri tippet noe som helst, og kommer heller ikke til å gjøre det.

Gammel 18-09-09, 23:22   #33
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg er ikke sånn kjempegod i statistikk, men mer enn god nok til å la være å tippe lotto.

Det er faktisk ikke sånn at jo flinkere man er i statistikk jo mindre sjanse for å tippe lotto. Jeg er kjempegod i statistikk og tipper lotto likevel.

Gammel 18-09-09, 23:24   #34
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det var vel heller ikke poenget, men en trenger ikke være så veldig god for å skjønne at det er andre ting med større forventet avkastning.

Gammel 18-09-09, 23:26   #35
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker ikke at Lotto er alternativet til å sette penger inn på sparekonto for å gi lappen til ungene. Jeg tenker at Lotto er alternativet til en pose chilinøtter og en flaske cola en lørdagskveld... Og da er det vel kanskje sunnere å droppe snopet?

Gammel 18-09-09, 23:42   #36
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det var vel heller ikke poenget, men en trenger ikke være så veldig god for å skjønne at det er andre ting med større forventet avkastning.

Jaaah? Og sååå? Poenget er at det er så små summer at om man taper så har det ingen konsekvens. Jeg hadde aldri tippet summer som hadde hatt innvirkning på økonomien. Men for småsummer så kan risikoen være akseptabel. 600 kroner i året spiller det ingen rolle for meg om jeg investerer i sikrere objekter eller ei.

Gammel 19-09-09, 08:22   #37
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En gang i blant.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 09:05   #38
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg spiller lotto og jeg er god i matte

Gammel 19-09-09, 10:29   #39
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg tipper aldri lotto.
Gjorde det før. Men så ble det helt stopp.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 10:30   #40
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Ja, innimellom - når vi husker det.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.