|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Franskbrød/loffVi har sjelden loff. Det skjer av og til i helgene at vi har ristet loff, men ikke hver helg. Når jeg tenker meg om er det som regel når vi er hjemme hos mamma og pappa at vi spiser ristet loff til frokost i helgene. Jeg har aldri sendt det med i matpakken såvidt jeg husker.
|
|
|
|
#23 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Franskbrød/loffMin mann trodde ikke det gikk an å spise noe annet enn loff da vi traff hverandre. Jeg har brukt alvorlig mange år på å prøve å omvende ham, men jeg må innrømme at jeg blir frustrert over hva han kommer hjem med når det står "brød" på handlelisten innimellom. Han styrer unna loff etter gjentatte diskusjoner, men det er ikke så himla mye fiber i landbrød eller endel av de andre brødene han kommer hjem med heller.
|
|
|
#24 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Franskbrød/loffUten FP, da? Er det vanlig med franskbrød/loff i matpakken?
|
|
|
#26 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Franskbrød/loffDet kjøpes kun inn til reker her i huset.. sånn ca 1 gang i året..
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Franskbrød/loffFersk loff til søndagsfrokosten av og til. Men grovbrød også da. Baguetter bare som tilbehør, eller lørdagskveldsmat (baguett med ost og skinke, i ovnen, en slags ostesmørbrød det) Ostesmørbrød lages bare av loff, forøvrig.
|
|
|
#29 |
|
Ekvilist
|
Sv: Franskbrød/loffLoff er ikke matpakkemat. Vi bruker det hovedsaklig som tilbehør til mat. Hjemmebakte rundstykker til suppe f.eks. Jeg blir ikke mett av loff, så det er for godis å regne egentlig.
|
|
|
#31 |
|
guru advisor
|
Sv: Franskbrød/loffKun til reker her også. Men ser det av og til i elevers matpakker. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ute på tur
|
Sv: Franskbrød/loffVi bruker loff kun som tilbehør, men jeg husker i min oppvekst at det var hverdagsbrød f.eks hos mine besteforeldre. Vi hadde det ofte mens vi bodde på Island (muligens fordi det var dårlig utvalg?) for etter at vi flyttet til Norge havnet mamma på bakebrødkjøret og siden da har jeg spist grovbrød.
|
|
|
#34 |
|
Live and let live
|
Sv: Franskbrød/loffDet hadde snødd en viss plass før jeg hadde sendt loff i bhg. Da hadde jeg heller laget en omelett og evt. sendt knekkebrød med.
|
|
|
#35 |
|
Bedreviter
|
Sv: Franskbrød/loff
Hvorfor det? Det er jo ikke farlig å spise loff, hvis det skjer helt unntaksvis. Jeg hadde ingen skrupler med å sende med ungene loff i matpakken for fire uker siden, da jeg kjøpte 22:50-brød på butikken. Så lenge det serveres sjelden, ser jeg rett og slett ikke problemet. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Franskbrød/loffJeg aner ikke hva barna i barnehagen har på skivene sine. De har uansett kun med frokost, og en loffskive en gang i blant gjør ingenting sånn jeg ser det.
|
|
|
#37 |
|
intro
|
...eller en FP-er.
|
|
|
|
#38 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Jeg fikk noen overraskelser da bakeriene begynte å merke brødene med grovhetsskala. Og sluttet straks å kjøpe Gomans Jegerbrød.
|
|
|
#39 |
|
Live and let live
|
Hvorfor? Det har vel rett og slett bare med hvor viktig jeg synes kosthold og det å spise balansert og god mat så ofte som mulig er.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 15-09-09 kl 12:14. Årsak: La til siste avsnitt. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Franskbrød/loffLoff har vi ofte til søndagsfrokosten. Har aldri brukt det til matpakke, men hadde jeg ikke hatt annet så kunne jeg sikkert gjort det til nød. Jeg hadde ikke reagert om noen barn hadde loff i matpakka en sjelden gang.
|
![]() |
|
|