Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Støvletthjelp, damer

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvilke støvletter synes du er finest?
Alternativ 1 32 78,05%
Alternativ 2 8 19,51%
Et helt annet alternativ som jeg viser i tråden 1 2,44%
Deltakere: 41. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-09, 10:44   #21
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støvletthjelp, damer

De nederste var stilige, men ser litt glatte og klikk-klakk-ete ut. Jeg sverger til røffe såler på vinterstøvletter, så jeg ville nok ha valgt de øverste.

Gammel 08-09-09, 10:46   #22
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Er disse for høye? Jeg synes de er tøffe, og det er veldig moderne med over-knee støvletter i år..

Gammel 08-09-09, 10:59   #23
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Salt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 11:04   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 182
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror over-kneet-støvletter er vel i overkant for meg, altså. Sikkert veldig in, men ikke meg.

Gammel 08-09-09, 11:15   #25
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, man skal jo føle seg vel. Jeg er spent på hvordan mine mikro tønnebein kommer til å se ut i dem. Ikke Pretty Woman, har jeg mistanke om. Men men.

De trekker fra engelsk moms før forsendelse, da. Til info til dem som syntes de var dyre.

Gammel 08-09-09, 11:18   #26
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ja, men den er bare på 15 %, så de blir jo uansett 10 % dyrere enn de var før...

Gammel 08-09-09, 12:19   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Overknee slutter under kneet på meg.

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 12:33   #28
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Tjorven: nr 1 der har jeg sett på også, så om du velger de vil jeg gjerne høre hvordan du synes de passer. Og kan du hviske litt, feks via en prikk om du ikke vil si det her, om hvor tykk du er på det største rundt leggen? Nå passer de sikkert uansett ikke til meg siden jeg ikke bare har tykke legger, men ankler også, men det er lov å drømme..

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 12:36   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noba: jeg har målt leggen min og er litt usikker på om jeg skal bestille 48 eller 50 i leggtykkelse. Jeg tror jeg bestiller 48 og så kan jeg heller få dem blokket ut hos en skomaker hvis det ikke passer. Jeg har ikke tykke ankler, da. Overvekten min er pent fordelt over absolutt hele kroppen med unntak av ankler og håndledd.

Gammel 08-09-09, 12:41   #30
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

De første tror jeg er sånne du kommer til å bruke mye. Ser bedre ut å gå i og kan brukes til nær sagt alt. Men jeg svarte nummer 2, syns de var veldig stilige og feminine. De trekker et antrekk opp. Er mer typete. Fornuften sier nummer 1 her, jåla nummer 2.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 21:25   #31
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Jeg mener å huske at jeg fulgte bestillingsanvisningene forrige gang jeg bestilte, og da syntes jeg de var litt vel vide over leggen faktisk. Men det kan jo være at jeg kun er vant til varianten som sitter som pølseskinn og gir sirkulasjonsstans...

Jeg er 43 cm på venstre og 41 cm på høyre legg. Og ellers størrelse 40/42 nedentil så... Med smale ankler; dvs fullstendig trekantfasong på leggene. Jippi. Hadde det vært mulig å fettsuge legger hadde jeg gjort det uten å blunke. Virkelig. Det er så håpløst upraktisk å være leggfeit i et nordisk land.

Jeg returnerte de to forrige parene jeg bestilte fra DuoBoots forrige gang husker jeg. Ja, jeg fikk dem over leggene, men de var så veldig vide helt øverst - de sto ut som trakter nærmest, mange cm å gå på og stod rett ut, slik at når jeg så ned så så jeg langt ned i støvlettene. For jeg har altså korte legger i tillegg til feite. Pjaktisk.

Gammel 08-09-09, 22:37   #32
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg returnerte de to forrige parene jeg bestilte fra DuoBoots forrige gang husker jeg. Ja, jeg fikk dem over leggene, men de var så veldig vide helt øverst - de sto ut som trakter nærmest, mange cm å gå på og stod rett ut, slik at når jeg så ned så så jeg langt ned i støvlettene. For jeg har altså korte legger i tillegg til feite. Pjaktisk.

Akkurat det samme skjedde meg. Jeg returnerte også. Støvlettene stod rett ut som trakter, og så rett og slett ikke pene ut. Jeg bestilte vidde 48, som ikke skulle vært alt for stort, men de så veldig rare ut.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 22:54   #33
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Alternativ 1 - og ingenting annet!

Gammel 08-09-09, 23:43   #34
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg mener å huske at jeg fulgte bestillingsanvisningene forrige gang jeg bestilte, og da syntes jeg de var litt vel vide over leggen faktisk. Men det kan jo være at jeg kun er vant til varianten som sitter som pølseskinn og gir sirkulasjonsstans...

Jeg er 43 cm på venstre og 41 cm på høyre legg. Og ellers størrelse 40/42 nedentil så... Med smale ankler; dvs fullstendig trekantfasong på leggene. Jippi. Hadde det vært mulig å fettsuge legger hadde jeg gjort det uten å blunke. Virkelig. Det er så håpløst upraktisk å være leggfeit i et nordisk land.

Men var de trange over det tykkeste på leggen da? Jeg har også trekantlegger og skjønner ikke hvor jeg skal finne meg støvletter. Vurderer å prøve duoboots, men jeg er veldig usikker på om jeg skal bestille så jeg har litt rom nedi der eller om jeg skal stramme målebåndet når jeg måler. Jeg er nemlig et sted mellom 40 og 41 cm på begge leggene.

Gammel 08-09-09, 23:46   #35
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Er disse for høye? Jeg synes de er tøffe, og det er veldig moderne med over-knee støvletter i år..

Oi! De så ut som om de kunne sklidd rett på en Barbie.
Ikke bare pga den smale leggen, men det er noe i ankelleddet som minner veldig om en Barbiestøvlett.

Gammel 09-09-09, 06:36   #36
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes også duoboots blir for store over ankelen.

Mitt problem er at jeg har så lange legger at det som skulle vært overknee rekker meg nøyaktig til under kneet. Dermed blir alle støveletter feil fordi de forventer at leggen skal være kortere og svinge inn etterhvert sånn at de kan holde seg oppe der leggen svinger inn. Men hos meg stopper de på det tykkeste i og med at leggen er lang. / :misfoster:

Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 07:21   #37
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan er duoboots i foten da? *andeføtter med høy vrist*

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 07:51   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Men nå skjønner jeg ingenting. Jeg har blitt anbefalt duoboots her inne. Er de ikke noe bra allikevel?

Leggen ble behørig målt i går. Jeg trenger 50 i vidde. Det skal tross alt være plass til bukse under noen ganger. Leggen er 51 på sitt aller tykkeste.

I dag har jeg høye støvler på på jobb, og jeg føler meg fin.

Gammel 09-09-09, 08:34   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Duoboots blir supre på deg, Tjorven. Det er de dømrade langbeina mine som bare lager kål av alt mulig. Hvorfor måtte jeg liksom få legger som måler 55 cm opp til kneet???

Duoboots er veldig normale i fasongen vil jeg si.

Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 08:43   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Ja, jeg har helt normal lengde på bena mine. Helt normale ankler, men tykke legger. Da bestiller jeg alternativ 1 og håper at det blir bra. Hvis ikke, så slipper jeg alle portoutgifter siden jeg henter dem i butikken.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.