Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Apropos vaskemaskin - alder

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor gammel er vaskemaskina di?
Under 1 år - helt ny 12 11,01%
1-2 år 17 15,60%
3-5 år 33 30,28%
6-8 år 28 25,69%
9-10 år 7 6,42%
Eldre enn 10 år 12 11,01%
Har ikke - klær vaskes kun for hånd... 0 0%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-09, 19:52   #1
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Apropos vaskemaskin - alder

Den er 3 år, en AEG. Før hadde vi en Bosh, og den ble ødelagt akkurat etter 5 år. Plutselig begynte den å ryke, og vi fikk ikke noe igjen på reklamasjon fordi den var 5 år og 1 mnd gammel. Forsikringen varer jo akkurat i 5 år.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 20:37   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vår er en Whirlpool 6th Sense - 5 år gammel nå på øyeblikket. Fungerer utmerket.

Svigermor sin Miele er godt over 10 år gammel og i full vigør, mamma sin AEG er sikkert 30 år og "god som ny".

Gammel 30-08-09, 20:57   #3
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Vår Asko-maskin kjøpte vi når vi flyttet inn her for 8 år siden. Den går som ei klokke.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:11   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en Ariston-vaskemaskin som vi har hatt i 6 år, og før det har min svoger hatt den i et par år. Den går som en klokke, eneste trøbbelet som har vært med den er at kontakten til vannlåsen hoppet utav. Det fikset jeg fint selv.
Nå sliter vi litt med vannlekkasje, så vaskemaskinen likte nok ikke helt å bli flyttet. Skal se om vi ikke får fikset det også, for vaskemaskinen er knall. Ikke minst liker jeg 30 minutters programmet den har.

Gammel 31-08-09, 13:42   #5
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Vi har en 9 år gammel Miele maskin, forventer at den skal holde noen år til.

Har rigtig nok hatt 2 reperasjoner på den, men det var selvforskyldt og hadde nok noe med at jeg presterte å vaske en vingemutter, den jobbet seg godt inni maskina og ødela det den kunne...

Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 01:57   #6
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Forrige maskin en asko holdt i 7 år , nåværende maskin en dyr Aeg er 4 1/2 år gammel .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:55   #7
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Har en whirlpool som jeg kjøpte høsten 2001, den går fortsatt. Sambo mener at den ikke vasker bra, jeg har ingen formening om det. Nå fikk vi akkurat min bestemors "gamle" vaskemaskin, 3 år gammel og omtrent ikke brukt. Blir spennende å se hvor lenge den varer

sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 20:21   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ei relativt billig vaskemaskin (Ariston, tror jeg) som er akkurat 10 år. Det har overhodet ikke vært trøbbel med den.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:11   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Vi har ei relativt billig vaskemaskin (Ariston, tror jeg) som er akkurat 10 år. Det har overhodet ikke vært trøbbel med den.

Ariston hadde gubben før - men så hadde vi fellesvaskeri og den tok bare så sykt mye plass - men den var kjempemessig den, altså!

Vår er 4 år. Fra UPO. Egentlig en kurrant maskin, men den fjaser og jukser endel allerde, så jeg gir den ikke så alt for mange år.

Gammel 30-08-09, 20:35   #10
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår er litt over 4 år gammel.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 21:35   #11
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår Miele-maskin er ny, kjøpt sent i fjor høst. Den gamle var bare sju år, men hadde en kostbar reperasjon, og to "egenreperasjoner" bak seg. :ikke-fornøyd-med-den-dyre-Siemensmaskinen:

Foreldrene mine har en Mielemaskin som snart er 20 år, aldri vært noe trøbbel(men så er det heller ingen rørleggerklær og ikke noe barnetøy som vaskes der i huset).

Gammel 30-08-09, 21:36   #12
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Maskinen vå er 4 år gammel. Har en fra LG med stor dør og som tar 7 kilo.
Vi er kjempefornøyd med den.
Den gamle vi hadde var 11 år, vasket dårlig på slutten og var ikke særlig god på å skyllingen.

Gammel 30-08-09, 22:08   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vår maskin er ca 7 år gammel, og eneste gangen vi har hatt "trøbbel" med den, var da mannen var meget frustrert over at den nekta å pumpe ut vannet... helt til jeg oppdaga at "skyllestopp"-knappen var trykket inn, guttungen hadde vært på ferde...

Jeg ønsker meg en med større trommel, men den funker utmerket. Vel, UTMEKRET er å overdrive, det er nemlig stadig mulig å se såperester etter endt vaskeprogram, så det hender at bleier og babytøy må få seg en ekstra skylling...

Gammel 31-08-09, 00:45   #14
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil egentlig ikke tenke på det. Min AEG maskin er 11 år gammel nå og går forsatt som ei klokke. :bank i bordet: Eneste problemet er at pakkingen rundt døråpningen har fått seg en rift og det siver ut litt vann. Det vil koste for mye å skifte pakningen, så jeg driver på med litt hobbyreparasjoner her. Synes det er for ille å måtte skifte maskin på grunn av den lille riften, når maskina ellers funker fint som juling.

Utenfor tema: Må forresten si meg ganske fornøyd med egne vaktmesterferdigheter. Først ble den fiksa med sykkellappesaker, når det røyk og jeg aldri har tid til å vente på at lappinga skal herdes - har jeg tatt i bruke nye metoder... frem med dusjfilm (sånn som man bruker over bandasjer) og så har jeg lappet over riften. Har faktisk holdt i over to mnd nå.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 01:03   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Whirlpoolen vår ble kjøpt av svigerfar sånn ca. i 1997-98. Den fikk plass i min og mannens første hybelleilighet. Den har gått jevnt og trutt og har aldri blitt reparert. Den finner på noen sprell med rare lyder og sånt innimellom da, men det er i grunn bare hyggelig med en maskin med litt personlighet.

Gammel 31-08-09, 01:11   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er vel fem år gammel nå. Ca.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 01:25   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

12 år gammel og har godt 100 % feilfritt til i går; da la den inn årene for godt, og jeg har ikke tenkt å bruke verken tid eller penger på å prøve å fikse den. Det er for øvrig en Whirlpool.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 10:32   #18
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Har en 5 år gammel Asko maskin. Den går fremdeles som en klokke.

Gammel 31-08-09, 10:42   #19
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Ehh... husker ikke hvor gammel den er. Tror ikke den er så veldig gammel, men vi har hatt en fryktelig kjedelig utskiftingsperiode på praktisk talt alt av hvitevarer en stund nå, irriterende nok, og jeg har kommet helt ut av det.
Jeg må snart finne ut hvor gammel den er forøvrig, da den bråker noe helt forskrekkelig når den tromler. Og siden jeg og mannen er rimelig håpløse på tekniske ting må vi vel ringe en Mr.Fixit som kan komme og hjelpe
Forøvrig er tørketrommelen også i ferd med å dø, har hørt at det er litt upraktisk når døra ikke vil holde seg igjen selv men må stenges med brannslukningsapparatet

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 15:05   #20
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Vi har en 8 år gammel Ariston maskin. Mannen har fikset litt på den nå og da, og den fungerer greit nok ennå. Den stopper av og til midt i programmene, og pumper ikke ut vann på ullprogrammet, men så lenge jeg får tøyet rent og sentrifugert, så har jeg ikke gjort noe mer med det.
Vi skal snart flytte, og da skal vi kjøpe ny maskin. Da har vi to fram til den gamle legger inn årene for godt. Greit å ha en til å vaske florsklær, utedresser og sånnt i. Samt dyner og overmadrasser ved nattlige uhell.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.