Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Min andreklassejente vil ha hel høstdress ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-09, 12:00   #21
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min 2. klasse jente vil ha hel høstdress ...

Snipa, jeg har den forresten liggende, en omtrent ubrukt tynn råsa Ticket2Heaven str 6 år (stor i størrelsen) hvis du er intrisert.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 12:10   #22
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Snipa, jeg har den forresten liggende, en omtrent ubrukt tynn råsa Ticket2Heaven str 6 år (stor i størrelsen) hvis du er intrisert.

Ja, det kan jeg absolutt være. Hva skal du ha for den?
Hun er jo pittelita denne ungen min...

Gammel 17-08-09, 12:38   #23
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også tenkt på mobbefaren, trodde jeg var alene om det. Vi har hel høstdress som jeg håper blir mye brukt, tror vi avventer med vinterdress inntil det er nødvendig. Jeg vil tro det holder lenge med høstdress og ulldress under. Så vil det vise seg hva som er mest vanlig: todelt eller hel.

Gammel 17-08-09, 12:42   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VI satser på todelt høst/vår dress og hel vinterdress. Ungen vokser omtrent ikke så jeg tror jammen han kan bruke samme vinterdresser på tredje sesongen. I allefall nå i høst.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 12:45   #25
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nå tror jeg det er forskjell mellom skoler, og stor forskjell på unger også (gutter er ofte mindre opptatt av klær enn jenter, og Poden vår er mindre interessert enn mange andre gutter), men siden du nå spør, så er han ett eksempel på 2. klassing som skal ha dress.

Underskriver den. Vinterdressen fra i fjor passer fint i år også, så den vil bli brukt. Hel dress er veldig greit også etter første klasse, og jeg har sett større barn bruke det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 13:37   #26
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Her vi bor er det flere som bruker heldress både i 3. og 4. klasse. Endog er det 5. og 6. klassinger, men de er vel ikke akkurat i flertall.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 13:46   #27
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her brukes hele dresser langt opp i klassene. Sønnen vår (2 klasse) har både heldress (som henger på skole/SFO) og todelt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 13:56   #28
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 2.klassing vil ikke bruke høstdress. Hun hadde høstdress i fjor, men nektet og bruke den. Vet ikke om det var kommentarer eller hva det var. Hel vinterdress var helt ok å bruke. Jeg kjøpte rett og slett en god overtrekksbukse hun kunne ha utenpå om de skulle ha uteskole eller om hun hadde bare strømpebukse/tights på, også hadde hun allværsjakke.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 13:59   #29
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Min 2. klassing har hel vinterdress, i høst blir det overtrekksbukse & jakke.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:01   #30
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster skal begynne i 2 klasse nå og hun har tynn heldress og vinter heldress. Hun har også en boblebukse med seler som hun foretrekker selv. Synes den er enklere å ta på. Har ikke hørt om at noen blir mobbet for heldress i denne alderen.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:04   #31
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min andreklassing har alt begynt å mase om todelt vinterdress. Passer den hele dressen fra ifjor må hun bruke den, jeg kan ikke tro annet enn at mange andre på trinnet også har hel dress. Ifjor så jeg barn helt opp i fjerde med hel dress.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:41   #32
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Absolutt ingenting.
Om man er voksen og bryr seg om sånt.
Men unger kan fint henge seg opp i slikt, selv ble jeg ertet fordi jeg kom i boblebukse på skolen i 5.klasse.
I 15 minus.
I Finnmark.
Det var den vinteren jeg sluttet med boblebukse og heller sto og hutret sammen med de kule ungene i mine trange dongeri og boblejakke.

Så ja, jeg skjønner Myrsnipas problemstilling!

Du var vel femteklassing da det tilsvarte dagens sjetteklassinger? Det er vel litt annerledes enn andreklassinger, synes du ikke?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:48   #33
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Du var vel femteklassing da det tilsvarte dagens sjetteklassinger? Det er vel litt annerledes enn andreklassinger, synes du ikke?

Joda, jeg ser den.
Dessuten er det en stund siden 80-tallet, da skulle man jo helst ikke bruke votter eller lue eller refleks eller noe som helst.
Mulig verden har gått fremover.

Sist redigert av Enhjørning : 17-08-09 kl 14:57.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:50   #34
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min 2. klassejente vil ha hel høstdress ...

Frøkna har hel både vinterdress og vårdress. Begge deler passer så vidt jeg vet ennå og skal brukes neste sesong også. Jeg konstaterte at langt over halvparten av klassekameratene hadde hele dresser i fjor vinter, så jeg antar at mange kommer til å ha det i år også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 18:18   #35
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min 2. klassejente vil ha hel høstdress ...

Min 2. klassing har høstdress, men det blir ikke brukt. Han bruker en Hellytec-bukse dersom det er behov. I vinter får han jakke og bukse for første gang, i fjor brukte han heldress i 128. Jeg vet ikke om det er lett å få tak i heldresser i 134?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 19:02   #36
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Min andreklassejente vil ha hel høstdress ...

Poden vår er andreklassing og har høstdress. Det går mye kjappere med hel dress enn todelt, så her blir det også ny Reima vinterdress. Kommer til å kjøre heldress så lenge han selv vil ha det.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 19:49   #37
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvor langt opp i størrelse får man heldresser?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 19:50   #38
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Min nå 4. klassing nektet allerede i 1. klasse å ha hel dress.
2. klassingen synes det er helt ok, men skal ikke ha heldress før til vinteren, nå fremover blir det overtrekksbukse og tykk jakke.

Gammel 17-08-09, 20:27   #39
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine har forresten ikke brukt vår/høstdress. Da har det enten vært regnbuksevær eller vanlige klær-vær. Men vinterdress har de som brukes fra oktober-april.

Gammel 17-08-09, 20:29   #40
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Men hvor langt opp i størrelse får man heldresser?

Man får i allefall heldresser opp i str 140.Jeg mer også å ha sett det i str 156.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.