Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Betaling på ebay?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-09, 10:01   #21
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Lag en konto på www.paypal.com først, du. Det er oftere lettere å ikke blande to operasjoner, og hvis du allerede har en Paypal-konto, slipper du at Ebay får hikke mens du oppretter kontoen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 10:02   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og etter at du har opprettet Paypal-kontoen, går du tilbake til Ebay og betaler der det står Paypal, ja.

Gammel 13-08-09, 10:09   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Zånn!
Da er det på plass med konto på paypalgreia og det hele her. Og bh på vei i posten. Man kan jo ikke sitte sånn og vente på at den skal dukke opp i rett farge - da må man kjøpe en annen farge sålenge.

Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 10:12   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå må du gjøre den enrollgreia med paypalkontoen da. Det er en link ved siden av kortet ditt tenker jeg - de trekker 20 kr eller noe sånt som du får tilbake siden. Så når trekket kommer på kontoutskriften går du tilbake til paypal og skriver inn den firesifra koden som er kommet på kontoutskriften. Ellers ender du med å plutselig ha brukt opp paypal-grensa di når du skal ha bh nr 10

Gammel 13-08-09, 10:19   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Aha!
Takk. Da har jeg gjort det også.

Ved hvilket level er det man får utdelt svart belte i shopping?

Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 10:22   #26
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Aha!
Takk. Da har jeg gjort det også.

Ved hvilket level er det man får utdelt svart belte i shopping?

Spør Gyda , hun Cand. ebay. Du har litt å gå på ennå er jeg redd.

Gammel 13-08-09, 10:44   #27
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg antar at smilefjes ikke er med på den derre kjøpestopgreiene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 10:47   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har hatt en egen kjøpestoppaksjon i flere år. Med ingen penger til noe.
Jeg vil ikke ha det sånn mer at jeg vasker buksa annenhver ettermiddag etter jobben, henger den til tørk fordi han som eier tørketrommelen har flyttet med den, og tar den på halvblaut neste morgen - fordi det er den eneste jeg har. :vil fråtse:

Men jeg shopper utrolig lite i forhold til de fleste tror jeg. Jeg tror jeg bruker ca like mye totalt på meg selv som halvparten av det min venninne legger igjen hos frisøren. Iblant får jeg en dille - og da tar det litt av, så roer det seg igjen. :forsvarsmodus: :ror:

Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 10:50   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Det må være lov til å kjøpe seg noe fint når man har råd til det. Jupp. Jeg har også hatt et sånt ekstremt spareår en gang, riktignok uten barn. Men vil ikke tilbake dit nei.

Gammel 13-08-09, 10:53   #30
Slettet bruker
Passiv

Standard

Også er det det atte jeg må jo ha litt mer enn to bh'er. Særlig hvis de skal vaskes for hånd. (Tror dere dama i butikken mente det alvorlig at det var for hånd og at det ikke betyr finvask eller håndvaskprogram? I en bra vaskemaskin?)

Jeg har da ikke tid til å surre rundt med håndvask midt i uka.

Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 11:06   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Også er det det atte jeg må jo ha litt mer enn to bh'er. Særlig hvis de skal vaskes for hånd. (Tror dere dama i butikken mente det alvorlig at det var for hånd og at det ikke betyr finvask eller håndvaskprogram? I en bra vaskemaskin?)

Jeg har da ikke tid til å surre rundt med håndvask midt i uka.

Da jeg var på full overhaling hos Bravissimo i sommer, fikk jeg påpakning fra damen i butikken "som tydelig kunne se at jeg vasket BH-ene mine i maskin", og det burde jeg virkelig ikke gjøre. Hun snakket veldig varmt om å ta seg bryet med å vaske for hånd – og jeg ser at hun har rett, altså.

Så da er spørsmålet om man skal vaske for hånd og ha BH som ser ut som ny lenge, lenge, eller om man skal hive i maskin og bytte oftere.

Gammel 13-08-09, 11:07   #32
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg har for øvrig en pakke med BioTex stående på badet og skyller opp kjapt i vasken om kvelden. Det tar virkelig ikke mange minuttene altså, og jeg tar vanligvis bare en om gangen, ikke hele utvalget.

Gammel 13-08-09, 11:10   #33
Slettet bruker
Passiv

Standard

På kvelden skal man jo slokne på sofaen før man begynner med sånt man skulle gjort.

Blir de rene med bare en skyllings i biotex da? Det er sånn jeg vasker badetøy underveis i en sydentur - jeg synes jo det blir eklere og eklere for hver dag. Eller er det jeg som er på bærtur?

Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 11:12   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

(Noe sier meg at jeg ikke skal skrive noe sted at det har hendt at jeg slenger undertøyet med i nittigradersmaskinen fordi det ble så pes å vaske enda en maskin med hvitt bare for et par skarve bh'er?)

Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 11:18   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Blir de rene med bare en skyllings i biotex da?

Så lenge de ser rene ut, så …

Gammel 13-08-09, 11:18   #36
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Mine bh'er har tålt godt maskinvask i pose på ullprogram... men nå er maskinen min snill også. Og jeg har kanskje ikke dyre nok bh'er. Jeg synes ikke jeg får dem rene _nok_ når jeg bare skyller dem opp for hånd, kanskje jeg ikke kan det der med håndvask? Hvordan gjør dere det sånn rent praktisk?

*ellers har jeg funnet ut at jeg bomma da jeg var på change - kom ut med en 75d. Som jeg nå har på innerste hakket og skulle ønske meg den enda litt strammere. Gah. Den sitter ikke så dumt da, men den blir jo for slakk i løpet av få måneder. *

Gammel 13-08-09, 11:19   #37
Slettet bruker
Passiv

Standard

Maskinen gjør vel strengt tatt ikke noe annet enn å herje dem litt rundt i såpevann og skylle dem etterpå den heller.

Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 11:28   #38
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Spør Gyda , hun Cand. ebay. Du har litt å gå på ennå er jeg redd.

Jeg vurderte en gang å be mannen lage nytt passord på paypal så jeg ikke kunne shoppe mer, men jeg fant ut at han da sikkert ville studere litt for nøye hva husholdningsbudsjettet går til... Jeg er innmari god på tilbudsjakt på matvarer, det gir rom for mer sprell på ebay
Men jeg handler bare nødvendigheter altså.
verbeviser:

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 11:28   #39
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Da jeg en gang i fjern fortid flyttet for meg selv i egen leilighet kom den dagen at alle underbuksene og de fleste sokkene mine var møkkete. Det var endatil en søndag. Jeg gikk på oppgaven med friskt mot (man har da teknisk innsikt), stappet vaskemaskinen full og satte den på. Jeg resonnerte som så at om noe blir møkkete så er det undertøy, ergo må det vaskes skikkelig. Bra med vaskemiddel og kokvask langprogram burde gjøre susen. Og det ble så rent! Alt hadde samme gråblåaktige farge, og all elastikk hadde åpenbart fordampet. Sokkene var tette og fine, i størrelse seks år. Sa jeg at det var søndag? Ingenting er jo som å gå commando på jobben en regnvåt mandagsmorgen.

Siden den gangen går ALT på 40 grader lettstelt.

Gammel 13-08-09, 11:41   #40
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mine bh'er har tålt godt maskinvask i pose på ullprogram... men nå er maskinen min snill også.

Ja, altså, jeg har en 15 år gammel maskin som er langt fra snill. Jeg ser ikke bort fra at jeg hadde maskinvasket på håndvaskeprogram fortsatt, hadde jeg hatt en maskin med den muligheten.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.