|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bedreviter
|
Sv: Betaling på ebay?Lag en konto på www.paypal.com først, du. Det er oftere lettere å ikke blande to operasjoner, og hvis du allerede har en Paypal-konto, slipper du at Ebay får hikke mens du oppretter kontoen. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Betaling på ebay?Zånn! |
|
|
|
#24 |
|
maler
|
Sv: Betaling på ebay?Nå må du gjøre den enrollgreia med paypalkontoen da. Det er en link ved siden av kortet ditt tenker jeg - de trekker 20 kr eller noe sånt som du får tilbake siden. Så når trekket kommer på kontoutskriften går du tilbake til paypal og skriver inn den firesifra koden som er kommet på kontoutskriften. Ellers ender du med å plutselig ha brukt opp paypal-grensa di når du skal ha bh nr 10
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Betaling på ebay?Aha! |
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Sv: Betaling på ebay?
Spør Gyda
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Betaling på ebay?Jeg har hatt en egen kjøpestoppaksjon i flere år. Med ingen penger til noe. |
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Betaling på ebay?Det må være lov til å kjøpe seg noe fint når man har råd til det. Jupp. Jeg har også hatt et sånt ekstremt spareår en gang, riktignok uten barn. Men vil ikke tilbake dit nei.
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Betaling på ebay?Også er det det atte jeg må jo ha litt mer enn to bh'er. Særlig hvis de skal vaskes for hånd. (Tror dere dama i butikken mente det alvorlig at det var for hånd og at det ikke betyr finvask eller håndvaskprogram? I en bra vaskemaskin?) |
|
|
|
#31 |
|
Bedreviter
|
Da jeg var på full overhaling hos Bravissimo i sommer, fikk jeg påpakning fra damen i butikken "som tydelig kunne se at jeg vasket BH-ene mine i maskin", og det burde jeg virkelig ikke gjøre. Hun snakket veldig varmt om å ta seg bryet med å vaske for hånd – og jeg ser at hun har rett, altså. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bedreviter
|
Sv: Betaling på ebay?Jeg har for øvrig en pakke med BioTex stående på badet og skyller opp kjapt i vasken om kvelden. Det tar virkelig ikke mange minuttene altså, og jeg tar vanligvis bare en om gangen, ikke hele utvalget. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Betaling på ebay?På kvelden skal man jo slokne på sofaen før man begynner med sånt man skulle gjort. |
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: Betaling på ebay?(Noe sier meg at jeg ikke skal skrive noe sted at det har hendt at jeg slenger undertøyet med i nittigradersmaskinen fordi det ble så pes å vaske enda en maskin med hvitt bare for et par skarve bh'er?) |
|
|
|
#36 |
|
maler
|
Sv: Betaling på ebay?Mine bh'er har tålt godt maskinvask i pose på ullprogram... men nå er maskinen min snill også. Og jeg har kanskje ikke dyre nok bh'er. Jeg synes ikke jeg får dem rene _nok_ når jeg bare skyller dem opp for hånd, kanskje jeg ikke kan det der med håndvask? Hvordan gjør dere det sånn rent praktisk?
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Sv: Betaling på ebay?Maskinen gjør vel strengt tatt ikke noe annet enn å herje dem litt rundt i såpevann og skylle dem etterpå den heller. |
|
|
|
#38 |
|
lider av tastleksi
|
Jeg vurderte en gang å be mannen lage nytt passord på paypal så jeg ikke kunne shoppe mer, men jeg fant ut at han da sikkert ville studere litt for nøye hva husholdningsbudsjettet går til... Jeg er innmari god på tilbudsjakt på matvarer, det gir rom for mer sprell på ebay |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Betaling på ebay?Da jeg en gang i fjern fortid flyttet for meg selv i egen leilighet kom den dagen at alle underbuksene og de fleste sokkene mine var møkkete. Det var endatil en søndag. Jeg gikk på oppgaven med friskt mot (man har da teknisk innsikt), stappet vaskemaskinen full og satte den på. Jeg resonnerte som så at om noe blir møkkete så er det undertøy, ergo må det vaskes skikkelig. Bra med vaskemiddel og kokvask langprogram burde gjøre susen. Og det ble så rent! Alt hadde samme gråblåaktige farge, og all elastikk hadde åpenbart fordampet. Sokkene var tette og fine, i størrelse seks år. Sa jeg at det var søndag? Ingenting er jo som å gå commando på jobben en regnvåt mandagsmorgen.
|
|
|
#40 |
|
Bedreviter
|
Ja, altså, jeg har en 15 år gammel maskin som er langt fra snill. Jeg ser ikke bort fra at jeg hadde maskinvasket på håndvaskeprogram fortsatt, hadde jeg hatt en maskin med den muligheten. |
|
|
|
![]() |
|
|