Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva gjør vi med gulvene på hytta?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-09, 22:59   #21
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør vi med gulvene på hytta?

Jeg ville oljet gulvet og hatt hvitt i. Er det veldig mye mer arbeid med et oljet gulv tro? Jeg mener å ha hørt at det lettere blir sprekker i et lakket gulv. Deres er jo helt nytt og da kan det kanskje finne på å bevege seg en del før det tørker helt. Nå synser jeg bare. Det er ikke sikkert det er en risiko i det hele tatt.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 23:13   #22
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempefin hytte! Jeg synes det er veldig lurt av dere å ha stor hytte. Kommer selvfølelig an på bruken, men jeg synes at hvis man skal ha hytte bør man ha en med et ganske stort bruksområde feks at man har mulighet til å ta med familiebesøk dit.

Jeg ville hatt lyst, matt gulv. Bare fordi det er det jeg synes er "hytte".

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg skulle helst ha fikset gulvene før vi bærer inn møblene og gjør boligen klar for besøk.

Eventuelt innviterer dere bare noen og sier: "Suprise! Det er dugnad!" bm: Kunsten å vinne venner"

Gammel 08-08-09, 23:15   #23
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pigmentert olje fra Trip Trap må være en innertier hos dere!
Det kan være at det på deres lokale byggvarehus finnes bare hvitpigmentert, men alle farger kan bestilles.

Gammel 16-08-09, 21:29   #24
synne
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2009
synne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har brukt helgen til å behandle gulvene på vår hytte. Resultatet og bilder kan dere se her: http://hytteprosjektet.blogspot.com/

Brukte interiørbeis og tre strøk med Tre stjernes lakk for tregulv (silkematt)

Intens jobbinnsats, men vi er kjempefornøyd med resultatet.

synne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 22:09   #25
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av synne, her.

Vi har brukt helgen til å behandle gulvene på vår hytte. Resultatet og bilder kan dere se her: http://hytteprosjektet.blogspot.com/

Det ble lekkert!

Gammel 16-08-09, 22:33   #26
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lekkert!

Vi tror vi har bestemt oss for olje gulvene med farget olje.

Gammel 16-08-09, 22:35   #27
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig for oljet gulv. Det er mykt og deilig å gå på, og jeg syns slett ikke det er vanskelig å holde rent. Faktisk så syntest jeg skitten viste mindre på det oljede lyse gulvet jeg hadde før, enn den lyse parketten jeg har nå. Og så er det penere, rett og slett. Mulig man skal ha matt lakk akkurat på kjøkkenet?

Jeg ser dere skal ha litt kirsebær ellers, men vet ikke om jeg ville gått for det på gulvene. det blir veldig mye "rødt". Kanskje heller en mer nøytral, mørkere farge, som den "eikelooken" vist over her? Den var veldig fint, selv om jeg personlig likte den best før lakken kom på.

Gammel 16-08-09, 22:39   #28
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ser dere skal ha litt kirsebær ellers, men vet ikke om jeg ville gått for det på gulvene. det blir veldig mye "rødt". Kanskje heller en mer nøytral, mørkere farge, som den "eikelooken" vist over her? Den var veldig fint, selv om jeg personlig likte den best før lakken kom på.

Det blir ikke kirsebær på gulvene. Vi kommer til å velge en farge som ikke har noe særlig med rødt i seg, valget tror jeg blir mellom en som heter naturlig brun eller eik, vi får se. Nå kommer svigerfar på besøk for å hjelpe til, så nå kommer vi til å få tempoet opp.

Gammel 16-08-09, 22:50   #29
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eik tror jeg blir fint.

Gammel 16-08-09, 22:54   #30
synne
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2009
synne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Den nye Trestjerneslakken for tregulv (silkematt) skal ikke sprekke selv om gulvene beveger seg.

Vi satser på at produsenten holder ord. Syntes det var viktig å få behandlet gulvene før vi tar hytta i bruk. Den ble ikke så blank som det ser ut på bildene.

synne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 22:59   #31
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Den nye Trestjerneslakken for tregulv (silkematt) skal ikke sprekke selv om gulvene beveger seg.

Hvis vi skulle ha lakket ville det vært den vi ville brukt. Men vi liker olje bedre. Men vi må få gjort det snart, sånn at vi kan begynne å få på plass møbler.

Gammel 16-08-09, 23:01   #32
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi ville helst oljet gulvene på hytta, men å jevnlig måtte olje på nytt fristet lite, så det ble lakket med matt lakk. Vi tenkte at vi skulle slappe av på hytta, og dermed ha det så vedlikeholdsfritt som mulig. :lat:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.