|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
intro
|
Sv: Hvorfor leser du?Jeg leser mest norsk skjønnlitteratur (skjønt jeg har lest en del engelskspråklig i det siste). Hvorfor jeg leser? Det er en kombinasjon av å få pause fra mitt eget liv og å kjenne meg igjen, tror jeg. Som oftest velger jeg norsk fordi jeg foretrekker det nære; jeg er veldig lite eventyrlysten litterært sett.
|
|
|
|
#22 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor leser du?Noen ganger leser jeg for å lære. Iblant for å utvide horisonten min. Andre ganger for å gjenoppleve noe, jeg leser for eksempel fremdeles barnebøker i blant for egen del.
|
|
|
#23 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvorfor leser du?Kjenne seg igjen ligger milevis fra meg. Jeg elsker å lese om ting som ikke eksisterer. Tidsreiser, romreiser, alver og drager.
|
|
|
#24 |
|
Borte
|
Sv: Hvorfor leser du?Jeg leser mest skjønnlitteratur. Og jeg gjør det for å underholdes, for å synke inn i en annen verden, for å lære, for å le og gråte, og mest av alt leser jeg fordi jeg vet at av og til er det en ekte perle mellom de to permene. Av og til møter jeg på Boken som forandrer meg litt og som skaper en stemning i meg som alltid kan manes frem i ettertid, Boken som jeg ønsker aldri skal ende og allikevel ikke klarer å legge fra meg, Boken som skaper enorm melankoli i meg når siste side er lest. Av og til kjenner jeg at det er verdt å lese 100 bøker bare for den enes skyld.
|
|
|
#25 |
|
intro
|
Sv: Hvorfor leser du?
Ja, jeg tenkte på det da jeg leste hovedinnleget - Sitronen er min litterære motpol.
|
|
|
|
#26 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor leser du?Det er forskjellig ut i fra hva jeg leser. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvorfor leser du?Jeg leser for å underholdes/slappe av. Jeg leser stort sett krim. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvorfor leser du?Jeg tror knapt det har gått en dag uten skjønnlitteratur siden jeg knakk lesekoden. Jeg leser for å underholdes, for å koble ut, lære ting, føle ting. Jeg kan ikke forestille meg en tilværelse uten skjønnlitteratur.
|
|
|
|
#30 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor leser du?Jeg leser for å underholdes og fordi jeg elsker å drømme meg bort i bøkene jeg leser.
|
|
|
#31 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvorfor leser du?For å koble av, ha en rolig stund, drømme meg bort og ja ...
|
|
|
#33 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Yes! Dette er meg. Leser krim, tror det er fordi jeg liker at alle trådene samles på slutten og avsluttes på en ryddig måte. Feks leser gjerne Agatha Christie (for nte gang), når jeg opplever at min verden er ustrukturert og kaotisk, det er terapi for meg |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hvorfor leser du?Jeg elsker å lese. Jeg leser for å lære, for å le, for å gråte, for å drømme meg vekk, for å kjenne meg igjen og så videre. Det finnes ingen grunn for meg til ikke å lese, og jeg leser både skjønnliteratur og faglitteratur. Jeg leser mye, veldig mye, alt fra Dostojevski til Sandemo til bøker om pedagogikk og bøker om hagestell.
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor leser du?Jeg leser mye. Langt fra så mange bøker som jeg gjorde før, men jeg har alltid en bok å lese på. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor leser du?Ja, også har jeg lest en uhorvelig mengde bøker for egne og andres barn. Til felles glede, det er noe av det koseligste jeg vet. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvorfor leser du?Eg leser for å få sove. Det har eg gjort så lenge eg kan hugse. Utan bok er det vrient å få sove, og eg kan lett bli liggande å gruble. Grubling er ikkje alltid positivt.
|
|
|
#38 |
|
Tøff
|
Sv: Hvorfor leser du?Tja, godt spørsmål egentlig. Jeg vet ikke hvordan det er å ikke lese. Jeg har lest siden jeg var fem, og jeg har alltid lest masse forskjellig. Jeg leser fort, men kan ikke fordra at bøker jeg synes er gode slutter, så i det siste har jeg prøvd meg på lydbøker. Blir liksom ikke helt det samme. Nei jeg kan ikke svare. Jeg tror muligens jeg hadde blitt mannevond om noen forbød meg å lese i ett år.
|
|
|
#39 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor leser du?Signerer noen over her. Leser for å leve meg inn i/ flykte til en annen verden! Bare glemme min egen for en liten stund |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Skal rømme
|
Jeg synes Tinetoff sa det så fint, og skriver under på denne.
|
![]() |
|
|