|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Menyen på nyttårsaften
Det er sånne bittesmå gulrøtter man surrer/damper i endel smør sammen med litt salt, pepper og kanel til de er sånn passe møre, men fremdeles med tyggemotstand. De blir litt glaserte og er utrolig godt!
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Menyen på nyttårsaftenMannen i huset jobber 8-20 på Nyttårsaften, så da blir det grøt på Poden og meg på ettermiddagen og deretter en saftig biff med godt tilbehør på mannen og meg i kveldinga. Blir nok en flaske rødvin attåt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Sv: Menyen på nyttårsaftenVi blir 10 voksne og 9 barn (ikke hos oss) og skal ha enkelt koldtbord. Orker ikke styre med noe fancy eller overlekkert, vil fokusere på samvær og hygge og moro for barna. Alle tar med litt hver. Det blir sylte og annet julepålegg, røkelaks og eggerøre, karbonader, kalkunbryst, waldorf, salat, brød etc - samt ostefat, frukt, is og kransekake og snacks etterhvert. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Menyen på nyttårsaftenKalkun m/stuffing. Waldorfsalat. Hjemmelaget Hvitløkspotetmos. Cranberrysaus. Grønnsaker. Desserten er ikke helt klar men det er blitt meg fortalt at vi skal ha ostekake med bringebærcoulis |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Menyen på nyttårsaftenJeg pleier å lage en fantastisk whiskey-marinert kalkun, men siden vi bare blir tre voksne og to små barn i år, blir det svinestek i stedet. Hva jeg skal gjøre med den vet jeg ikke ennå.
|
|
|
#7 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Menyen på nyttårsaftenVi er en gjeng med naboer (i allefall gangavstand mellom husene) som bytter på å ha nyttårsaften.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Menyen på nyttårsaftenSkal til venner, der serveres det kalkun!
|
|
|
#9 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Sv: Menyen på nyttårsaftenVi skal servere kalkun, og tilbehøret blir mandelpoteter, grønnsaker, fløtesaus og stuffing med bacon og sopp. Stuffingen skal jeg steke i en ildfast form ved siden av kalkunen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Menyen på nyttårsaftenHer blir det kalkun med waldorfsalat, grønn salat, saus og enten potet eller ris. Så blir det fyll i kalkunen med kjøttdeig, epler og svisker.
|
|
|
#11 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Menyen på nyttårsaften
Er ikke poenget med stuffing at den skal....ja....stuffes? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Menyen på nyttårsaftenJeg er egentlig vant med pinnekjøtt, men verken i fjor eller i år blir det det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Peppy!
|
Sv: Menyen på nyttårsaftenJeg skal steke en and, dyttet full av appelsiner og løk. Serveres med potetmos med masse hvitløk og parmesan, samt appelsinsaus (appelsinfileter kokt sammen med fløte og kraft). |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Menyen på nyttårsaftenVi skal ha kalkun med deilig saus jeg fikk oppskrift på av en meget dyktig kokk
|
|
|
#17 |
|
Bølle
![]() ![]() |
Sv: Menyen på nyttårsaftenVi bruker og ha reprise på julemiddagen, på nyttårsaften. Så vi skal spise pinnekjøtt, kålrabistappe og poteter. Desserten vet jeg ikke, da vi skal spise hos min mor.
|
|
|
#18 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Menyen på nyttårsaftenVi pleier å ha kalkun, men siden jeg og barna er alene i år, så blir detvel bare å varme opp litt rster fra julaften, noe som vil si pinnekjøtt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Menyen på nyttårsaftenVi skal ha kalkun med waldorfsalat, ris og fløtesaus. Jeg er ikke sikker på hva vi gjør med dessert ennå. Jeg lurer litt på panna cotta med bringebærcoulis.
|
|
|
#20 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Menyen på nyttårsaftenHel grillet indrefilet. Mr. Norway liker å grille hele året.
|
|
![]() |
|
|