Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Spis elsk lev

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-09, 00:57   #21
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spis elsk lev

Jeg synes dette var en lettlest bok i så måte at den ikke egentlig krever stort av deg som leser. Jeg synes på ingen måte det er en minneverdig bok, og det kommer til å bli en av de bøkene jeg kvitter meg med, siden det er uaktuellt for meg å lese den om igjen.

Men som nevnt, en fin sommerbok. Krever ikke mye hjernekapasitet så det fungerer å sitte i sola og varmen og alikevel skjønne hva du leser.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 09:11   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har ikke lest bøker på lenge på grunn av konsentrasjonsproblemer. Men det var rart at denne tråden dukket opp nå - for jeg leste de siste sidene for et kvarter siden. Jeg synes den var ok. Ikke noen åpenbaring, men ok. Jeg likte noen av formuleringene hennes veldig godt. Som beskrivelsen av hvordan hun er når hun elsker. Jeg lo godt o ver formuleringen om at man kan få ikke bare all hennes tid men også all tiden og alle pengene til hunden hennes.

Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 12:29   #23
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har ikke lest bøker på lenge på grunn av konsentrasjonsproblemer. Men det var rart at denne tråden dukket opp nå - for jeg leste de siste sidene for et kvarter siden. Jeg synes den var ok. Ikke noen åpenbaring, men ok. Jeg likte noen av formuleringene hennes veldig godt. Som beskrivelsen av hvordan hun er når hun elsker. Jeg lo godt o ver formuleringen om at man kan få ikke bare all hennes tid men også all tiden og alle pengene til hunden hennes.

Jepp, jeg har da flirt litt underveis, og akkurat den formuleringen er veldig spot on.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 13:02   #24
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lyttet til Eat, Pray, Love på lydbok tidligere i år, boken leses av forfatteren selv. Likte den veldig godt og vil anbefale lydboken til andre(som takler at det er på engelsk vel og merk)! Ante egentlig ikke hva slags bok det var da jeg begynte på den, godt var det for hadde jeg visst det hadde jeg nok gått glipp av en god bok.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 13:49   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lo godt o ver formuleringen om at man kan få ikke bare all hennes tid men også all tiden og alle pengene til hunden hennes.

Og så lo jeg av at en av vennene hennes sa at hun hadde det motsatte av pokerfjes. Var det krokketfjes han kalte det?

Gammel 20-07-09, 01:10   #26
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå passert side 100, og begynner å lure på om jeg noen gang kommer i mål med denne. Det går treeeegt.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 08:44   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Var det ikke minigolffjes tro?

Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 09:22   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det ikke minigolffjes tro?

Jo, det var det vel.

Gammel 20-07-09, 09:26   #29
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, den passasjen har jeg lest. Betyr det at jeg er over det beste allerede?

Gammel 20-07-09, 12:06   #30
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke, jeg synes de uttalelsene dere fant morsomme virket litt sånn "nå går jeg inn for å være litt sånn kramaktig morsom" jeg.

Gammel 20-07-09, 12:19   #31
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom aldri i mål med den, jeg.. Synes rett og slett den ble litt tung og kjedelig. Men jeg skal være enig i at noen av formuleringene hennes var morsomme!

Jeg tror forresten jeg gav opp litt da jeg ble ferdig med delen om Italia, for der kjente jeg meg så igjen, og syntes det var artig å lese.

Gammel 20-07-09, 12:40   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg vet ikke, jeg synes de uttalelsene dere fant morsomme virket litt sånn "nå går jeg inn for å være litt sånn kramaktig morsom" jeg.

For meg virket det mer som et forsøk på ikke å være krampaktig negativ, på en måte. Det er tydelig at den siste delen av ekteskapet og skilsmisseforhandlingene var helt fryktelige (hun hadde noen gode formuleringer på hvor fælt det var også), og jeg har veldig sansen for å myke opp med litt humor, særlig litt selvironisk. (Kanskje fordi jeg stort sett alltid gjør det selv, så jeg kjente meg igjen.)

Elinblu: Hvilken del man synes er best tror jeg vil variere mellom lesere. Det er ganske forskjellig fokus i de ulike delene av boken. Italiaelskere vil kanskje foretrekke den delen som foregår der, som mye handler om italiensk mat og kultur, og kanskje ikke være så interessert i den delen som foregår i et indisk "kloster". For eksempel.

Gammel 20-07-09, 14:48   #33
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har nå passert side 100, og begynner å lure på om jeg noen gang kommer i mål med denne. Det går treeeegt.

Jeg tror jeg kom halvveis i Pray-delen før jeg gav opp. Og tydeligvis gravde ned boken.

Gammel 20-07-09, 16:03   #34
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har lest den, og likte den, men ikke så godt at jeg anbefaler den entusiastisk til alle jeg kjenner, liksom. Man trenger ikke å være religiøs/"spirituell" for å sette pris på den, men man bør i alle fall ikke være sånn som enten blir sint eller kjeder seg voldsomt over den slags tankegang. Jeg likte den egentlig bedre underveis enn etter at jeg var ferdig med den.

Signerer. Jge leste slutten i går, og den var ikke noe bra. Men det var mange fine tanker i boka. Jeg likte den veldig godt helt til slutten, og passe godt etter at jeg ble ferdig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 16:04   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elinblu: Hvilken del man synes er best tror jeg vil variere mellom lesere. Det er ganske forskjellig fokus i de ulike delene av boken. Italiaelskere vil kanskje foretrekke den delen som foregår der, som mye handler om italiensk mat og kultur, og kanskje ikke være så interessert i den delen som foregår i et indisk "kloster". For eksempel.

Jeg trodde jeg skulle kjede meg da jeg kom til India-delen, men det gjorde jeg ikke. Det var veldig interessant.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 18:22   #36
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i noen av delene. Det blir spennende å se hvordan dette går!

Gammel 20-07-09, 21:34   #37
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er et stykke ut i India-delen nå. Italia-delen slukte jeg, mens resten ser ut til å gå tregere gitt ...

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 17:34   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg likte etterhvert resten frem til slutten også. Fordi jeg likte å se hvordan hun sakte ble fri fra å trenge godkjennelse fra andre for å bli fri. Hun trengte ikke å settes fri - hun frigjorde seg. Farvelet med eksmannen på taket i India var innmari fin.

Og Ketut. Etter India var Ketut en befrielse. Lært å meditere så kroppen går ut av ledd sa du? Drit i det - sett deg ned og smil isteden". Konge.

Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 18:22   #39
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smile med leveren. Jeg forsøker å smile med leveren hver dag nå jeg.

Jeg leste forresten i en sånn akupressur-bok (masser visse punkter, så påvirker det visse organer) at musklene rett ved siden av munnen skulle masseres for å stimulere leveren, så, det må jo bety, at så lenge vi smiler, så vi jo faktisk smile med leveren da.

Gammel 25-07-09, 00:19   #40
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Ferdig! Faktisk likte jeg de siste delene av boka bedre enn Italia-delen, og kanskje aller best det fra India, selv om jeg er lite åndelig anlagt. Det gikk litt raskere å lese etter hvert. Jeg syntes boka var veldig "amerikansk", men samtidig litt morsom.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.