Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hyttekjøp - er det verdt det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-09, 18:32   #21
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hyttekjøp - er det verdt det?

Nå har vi inne bud.

Gammel 13-07-09, 18:51   #22
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så spennende Elise, håper at dere blir fornøyde.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 18:56   #23
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så spennende, Elise!

Vi kjøpte hytte for to år siden og er veldig fornøyde. Koser oss veldig der og den er mye i bruk. Vedlikehold har det ikke vært behov for foreløpig - det kommer vel etter hvert, men når hytta skal beises skal vi definitivt betale oss ut av det.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 19:33   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var kjente tanker. Vi kjøpte hytte i våres. Vi har dermed ikke eid den så lenge, men så langt er vi veldig fornøyd. Vi er ikke ekstremt handy. Derfor valgte vi en hytte som var velholdt i utgangspunktet. Til vår store overraskelse begynte vi å male sist vi var der. Vi fikk rett og slett lyst til å se ut om det ene soverommet ble bedre hvitt enn gammel furu slik det var. For en gangs skyld var oppussing gøy.

Mannen trengte noen helger med tilvenning til hyttelivet, og snuppa har fremdeles ikke helt skjønt "poenget". På den annen side ser jeg jo at ungene har godt av litt natur og friluftsliv (vi bor midt i Oslo). Jeg slapper ekstremt godt av på hytta.

For vår del så har vi kjøpt nå, og gir det 3 år på å se om det er noe for oss. Hyttemarkedet er sannsynligvis nede i en bølgedal nå, så vi antar at vi får igjen pengene om vi ønsker å selge etter de 3 årene. Men slik det ser ut nå kommer vi ikke til å selge.

Gammel 13-07-09, 19:34   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først der fikk jeg med meg opplysningen om bud. Du får oppdatere oss når du vet noe endelig.

Gammel 13-07-09, 20:54   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Spennende!

I kroner og øre er det vel ikke verd det, men det er jo ikke å eie bil heller, det gjør de fleste av oss likevel. Og ikke minst å få barn... Barna koster, men det er jo ikke det vi tenker på... Og hytte? Gir nok av oppelvelser, som ikke kan måles i kroner og øre.

Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 21:02   #27
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja fysj, dette syns jeg er ulidelig spennende. Jeg har mentalt innredet hytten i en hel uke nå, men i kveld orker jeg ikke tanken. Og i kveld har mannen plutselig fått lyst til å planlegge, så han surfer på IKEA og diverse, mens jeg maser om at jeg ikke orker å høre noe om det før vi vet noe mer.

Det var ikke mange på visningen, men mens vi var hos megleren i dag var nøkkelen utlånt og noen var ute og så på. Og det er en hytte i prisklasse som mange kan klare å håndtere...

Men vi har litt å gå på økonomisk, budrunden kan gå en stund før vi gir oss. Likevel er det så skummelt-spennende at jeg holder på å forgå her.

Får prøve å tenke på noe annet.

Gammel 13-07-09, 21:07   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Når er budfristen deres?

Gammel 13-07-09, 21:09   #29
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også 5 minutter å gå ned til stranda fra hytta -10 for en 2-3 åring. Det er absolutt ikke for langt. Vi pleier å ha med litt mat og drikke ned, men ikke for en hel dag, nei. Det er ikke for langt bare for en kveldstur med bad e.l. Hytta "vår" er mine foreldre sin, og jeg skulle virkelig ønske at vi kunne kjøpe dem ut eller kjøpe en andel. Jeg ville absolutt prioritert å bruke penger på en hytte

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 21:11   #30
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Tjorven, klokken 11 i morgen. Vi var der bare 15 minutter før kontoret stengte i dag.

Gammel 13-07-09, 21:11   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

OK. Kl 11 i morgen har jeg en avtale, så jeg får se i morgen ettermiddag. Jeg lover å krysse fingrene.

Gammel 13-07-09, 22:52   #32
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Lykke til med budrunden!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 22:53   #33
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Takk for det.

Gammel 14-07-09, 09:24   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykke til! Nå er det vel ikke noe poeng med pros&cons lenger, men jeg skriver nå litt likevel.

Vi har nemlig fundert på det samme i 2 uker. Vi har leid en perfekt hytte på et perfekt sted (dvs. hytten hadde blitt perfekt hvis jeg hadde fått innredet den). Nå var den ikke til salgs, men det finnes jo noen få i området. Vi drømte mye om det i den uken det var avsindig fantastisk vær, ikke så mye den andre uken i pissregn.

Økonomisk sett er det liten tvil om at det lønner seg big time å leie perfekte hytter de ukene man ønsker det selv. Vi har fått såpass mange kontakter at vi lett får tak i hvis vi bestemmer oss rundt påske. Så poenget med å eie må være at man bruker den mye i helger også. Da må den altså ligge i verdt-det-avstand. For min del må hytten ligge i vannkanten, altså vil den binde opp veldig mye kapital. Vi ville betalt mer i lån på hytte enn hus, i tilfelle. Endelig må man vite at dette er det man vil gjøre mesteparten av sommerne fremover, dårlig vær eller ikke. Det vet ikke jeg.

Det er gale tider. Man kan ikke bytte inn en enebolig i Moss med en halv hytte i vannkanten på Hvaler. Noe må det jo være med dette hyttelivet. Men jeg tror ikke det er for meg, selv om jeg absolutt skjønner at tanken frister.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 10:20   #35
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Lykke til i dag.'

Vi vurderer også å kjøpe hytte, men ikke før neste år. Før hadde vi 3 hytter vi kunne låne, nå har vi bare 1 å den ligger 4 t kjøring fra oss.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 11:02   #36
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Lykke til! Vi kjøpte en gammel hytte i høst; 2,5 timers kjøring hjemmefra, men allikevel lett adkomst. Jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk, men nå er jeg veldig glad for at vi gjorde det. Hytta ligger perfekt i jakt- og turterreng, men i grei kjøreavstand til havet, så teoretisk sett kan den brukes hele året. I praksis er det nok en høst- og vårhytte, pga. insekter.

Gammel 14-07-09, 11:55   #37
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Gosj, det var kommet inn et bud til, så vi har høyna litt, og det står til kl 14.00...

Jeg tror vi bør finne på noe helt annet i dag for å ikke gå på veggen. Men jeg har innfunnet meg med at vi nok ikke kommer til å få den.

Gammel 14-07-09, 11:56   #38
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Lykke til, håper dere får den.

Gammel 14-07-09, 11:57   #39
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykke til.

Vi har valgt å ikke kjøpe, men å leie på (vinter)åremål. Vi leier hytte på fjellet fra januar til april, og har kommet frem til at det er det lureste for oss og vårt bruk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 16:12   #40
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Vi fikk hytta!!

Det kom inn enda et bud, så la vi inn et til, og det stod til 15.00, og etter det kom vi ikke til å by høyere. Så den siste halvtimen har jeg gått og prøvd å overbevise meg selv om at hyttekjøp IKKE er lurt, for å ikke bli skuffet hvis vi ikke skulle få den. Men så gjorde vi jo det, men jeg var tydeligvis flink til å overbevise meg selv, for nå er jeg ambivalent, gitt. og

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.