Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-09, 08:32   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"

Isj, jeg kaller ungene mine for puddingene - pudding er da heller ingen baby, men jeg gjør det da uansett.

Gammel 01-07-09, 08:54   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Er det så nøye da? Det er sikkert brukt med kjærlighet.

Kjenner at jeg ikke klarer å bry meg.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 15:44   #3
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hverken sneip eller prins, men rett og slett "guttungen". :enkel sjel:

Gammel 01-07-09, 16:09   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det eneste jeg reagerer på er englebarn når det blir sagt om levende barn. Det er ikke levende barn for meg.
Jeg er ikke særlig begeistret for Prins og Prinsesse heller.

Ellers kan jeg sikinne påå kalle ungene mine både Sneipen og Puddingen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 16:19   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er ung mor og har nok kalt begge mine sønner for "sneip" fra tid til annen. :lever opp til fordommer:

Glittermannen er drammenser og kaller Glitterbarnet for sneipen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 08:52   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Men pudding er søtt, mykt og godt. Og litt klissete, slik som babyer ofte er. Sneiper er ekle og lukter vondt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 08:56   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er helt greit å kalle ungen for sneipen, jeg forbinder det ikke ikke med røyksneiper.
Pudding er for øvrig også skjelvete, kvalmende og uten særlig fast form. I tillegg er det noe man kaller pyser. Så selv om du har gode assosiasjoner til akkurat det Fibi, så trenger ikke alle ha det.

(Jeg syns for øvrig det er helt OK å kalle babyer pudding også)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 09:00   #8
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ingen problemer med å kalle en baby for sneipen. Kan Pondus, kan jeg.

Her er sneipen!

Gammel 01-07-09, 09:13   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aldri opplevd at noen har kalt barnet sitt for sneipen, kun lest det i Pondus.

Gammel 01-07-09, 09:35   #10
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg har ingen problemer med å kalle en baby for sneipen. Kan Pondus, kan jeg.

Her er sneipen!

Vi digger sneipen.

Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 09:21   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare lest "sneipen" på nett - jeg har ikke hørt det i muntlig tale. Forbinder det ikke med en sneip. Bruker ikke prins/prinsesse selv annet enn når jeg skal være morsom på barnets bekostning. "Mor, nei! Jeg er ingen prins! "

Tror bare det er engel/englebarn jeg synes det er litt problematisk å forholde meg til når de brukes for for å karakterisere levende barn.

Gammel 01-07-09, 09:23   #12
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har aldri falt meg inn å kalle gutta for sneipen. Men så skal man lete lenge etter en som hater røyk og sneip mer enn meg så det utgår av seg selv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 20:50   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det har aldri falt meg inn å kalle gutta for sneipen. Men så skal man lete lenge etter en som hater røyk og sneip mer enn meg så det utgår av seg selv.

Samme her. Jeg er så motstander av røyk at bare ordet sneip gir meg kvalmebrekninger.

Gammel 01-07-09, 20:55   #14
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Samme her. Jeg er så motstander av røyk at bare ordet sneip gir meg kvalmebrekninger.

Min umiddelbare reaksjon: Å giiiid.

Gammel 02-07-09, 12:08   #15
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er i samme kategori. Fanatisk x-røyker, det er meg. Jeg er av de som syns folk som røyker i buss-skur og andre offentlige oppholdsrom er egoistiske. Men det var jo en helt annen diskusjon.

Jeg kaller ofte mine for prins og prinsesse, fordi jeg elsker dem, og for meg er de nettopp prins og prinsesse. Kan skjønne at noen syns det er kvalmende, men for meg er det en kjærlighetserklæring. Og for ungene mine tror jeg neppe det oppleves annerledes. Hadde jeg brukt begrepet sneip på samme kjærlige vis hadde de nok ikke tatt skade av det heller.

Gammel 01-07-09, 09:26   #16
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har verken sagt "Sneipen" eller "Prinsessa" om mine to, men de er sannelig kalt mye rart. Reagerer ikke på det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 09:35   #17
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ingen problemer med de fleste kallenavn folk har på barna sine. Selv bruker jeg ofte tullekallenavn på ungene mine og tror ikke verken dem eller andre har noen problemer med det En gang ble det litt morsomt, da - minstemor var misfornøyd med å sitte bak i bilen da hun og jeg var ute og kjørte, og jeg prøvde å roe henne ned ved å snakke til henne - kalte henne både skatten, lille snusk og litt av hvert - plutselig kom kallenavnet "Skattesnusken" ut av munnen min - og det var igrunnen litt festlig, selv om jeg aldeles ikke mente å antyde noe som hadde med skattesnusk å gjøre

Gammel 01-07-09, 09:30   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Engel, sneip, prins/prinsesse og sikker noe helt er fullstendig tåpelige ting å kalle et barn. Pudding er bare kult.

Gammel 01-07-09, 09:32   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sneipen er humoristisk og litt i samme gate som mitt eget kallenavn som barn, nemlig "stumpen". Det betyr ikke "sigarettstump" eller "sigarettsneip", men altså noe lite.

I min verden er pudding en pyse, engel er et dødt barn og prinsesser noe overveldende råsa fra Toys R'us.

Gammel 01-07-09, 09:38   #20
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner virkelig ikke hva det er å reagere på. Uansett hva man kaller barnet sitt så syns jeg det er greit så lenge det har en kjærlig undertone.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.