Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ok forsøpling?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-09, 23:02   #21
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok forsøpling?

Jeg har vanskelig for å tro at de der ikke vil stinke av gamle sneiper ganske raskt? :tvilende:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 23:02   #22
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Da har jeg fått et godt tips til gave til min søster, slikt har jeg aldri sett eller hørt om.. Hun og typen bombarderer hagen vår med sneiper når de er på besøk.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 00:01   #23
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kaster organisk avfall i busker og kratt (f.eks epleskrotter) og rekeskall på sjøen. (Men rekeskallet blir jo spist enten av måker eller av småfisk i løpet av 2-3 timer, og vi snakker kun rett utenfor egen brygge, så det nekter jeg å definere som forsøpling!)

Gammel 01-06-09, 00:21   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kaster aldri noe rett ned på bakken. En epleskrott eller lignende organisk avfall kanjeg kaste i en grøft eller i en busk. Men det er bare hvis det ikke er noen søppelbøtte i nærheten.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 00:24   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Da har jeg fått et godt tips til gave til min søster, slikt har jeg aldri sett eller hørt om.. Hun og typen bombarderer hagen vår med sneiper når de er på besøk.

Du sier vel i fra?! Det er jo helt hårreisende at noen kan sitte og forsøple i andres hage på den måten.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 00:24   #26
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Alt går i søppelkasser her. Oom jeg da ikke er på et forlatt og øde sted og bærer på en epleskrott eller et bananskall. Da kaster jeg det i naturen, man alltid så langt ut i skauen som mulig. Altså ikke rett ved siden av stien eller liknende. Syns det er lite trivelig å tråkke i søppel. Og syns også det er lite trivelig når bikkja spiser søppel folk har kastet fra seg. Har derfor alltid med våtservietter eller liknende siden jeg rett som det er må inn i munnen på hunden med hendene for å plukke ut alskens ulumskheter.

Gammel 01-06-09, 07:17   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har vanskelig for å tro at de der ikke vil stinke av gamle sneiper ganske raskt? :tvilende:

Det er heeelt sikkert vaskbart. Og røykere lukter som regel uansett, så det gjør vel ikke så mye fra eller til.

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Og det godtar du virkelig? EN sneip på plenen min og jeg skal love deg folk skal trygle om å få komme på besøk igjen om de noensinne vil sette beina sine inn i huset vårt igjen.

Gammel 01-06-09, 08:42   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

Drømmeprinsen har lommeaskebeger. Det funker strålende. Ikke noe man går med i lomma da (tross navnet). Men det tar ikke noen plass noe sted og det er lokk på så det ikke fyker glør og aske rundt omkring.

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 08:53   #29
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke noe om å kaste fruktrester i buskene heller, her i Oslo. Det blir mat til rottene. (Men sant nok: da blir de jo borte før de rekker å råtne ).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 09:08   #30
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Du sier vel i fra?! Det er jo helt hårreisende at noen kan sitte og forsøple i andres hage på den måten.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og det godtar du virkelig? EN sneip på plenen min og jeg skal love deg folk skal trygle om å få komme på besøk igjen om de noensinne vil sette beina sine inn i huset vårt igjen.

Det har skjedd 2 ganger som jeg husker på/har lagt merke tid, men begge gangene har jeg ikke oppdaget det før de har dratt. De er ikke her så ofte siden de bor sørafor så det er lenge mellom hver gang. De er 20 år og tror egentlig ikke de bryr seg på en måte, men neste gang skal de sannelig få kaste sneipene i søpla. Det er skikkelig ufint og ikke minst udelikat. Nå har vi også snart ei tulle som nok vil begynne bevege seg litt rundt omkring utendørs og da er det ikke noe herlig med sneiper som dukker opp overalt. Det blir ikke kastet flere sneiper utenfor her, det skal de absolutt få beskjed om!

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 11:50   #31
Venna
Fullverdig medlem

Venna sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Venna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kaster ingenting, men har alltid hundeposer med som alt søppel legges i.

Venna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 17:48   #32
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

En annen ting er hundebæsj! Det er altfor mange som ikke plukker opp etter hunden sin. Spesielt om vinteren. Det kan virke som om mange ikke bryr seg like mye med å plukke opp når det er vinter - "snøen dekker det jo til allikevel". Og når våren kommer og snøen smelter, er det kjempehyggelig!

Men det som er enda verre er de som plukker opp bæsjen og hiver posen inn i skogen. Vi eier endel skog, med offentlig vei ved siden av, og vi har observert mange poser (står søppeldunker i nærheten som de heller kunne ha puttet de i).

En annen ting som vi ser mye av her er om våren og sommeren når hyttefolket har opprydding; Det som ikke får plass oppi søppeldunkene blir bare plassert ved siden av, f.eks parasoller, madrasser, bildekk og stoler (mens de fyller opp sekker på sekker med hageavfall og fyller dunkene med det).

Kaster selv organisk avfall i busker og kratt, men ikke rundt på veier og i byen.

Gammel 03-06-09, 12:16   #33
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

saxpia er litt kul
Standard

Må innrømme at jeg har vært en syndende sneip-kaster i mine yngre år. Nå er det noe av det kvalmeste jeg ser.

Søppel skal i søppelkasser. Så enkelt er det. Vi prater ofte om det når vi er på tur, jeg og jentene. For det ligger mye søppel rundt om. Og ser jeg noen som kaster søppel, så kommer jeg gjerne med en kommentar. Følte meg veldig voksen da jeg kom trillende med barnevogn forbi en gjeng 10-12 åringer som heiv en pose på bakken "vær nå snill å ta opp den posen og hiv den i søppelboksen, så blir det så mye koseligere for oss alle" De ble litt brydde, men hørte på meg og plukka den opp.

Organisk matfall kan jeg, som en del andre, hive fra meg om jeg er på de rette stedene. Men ikke midt inne i bebodde strøk, det være seg by eller land.

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 12:22   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg kaster ikke ting på bakken. Ingenting i byen, men i naturen kan jeg nok kaste en epleskrott i en busk.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Eller at røykere rett og slett må skjerpe seg i forhold til å ta med seg lommeaskebeger. Det tar mindre plass enn en pakke røyk så det bør være mulig.

Lommeaskebegre er totally disgusting. Jeg syns man heller kan få flere offentlige aksebegre.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er heeelt sikkert vaskbart. Og røykere lukter som regel uansett, så det gjør vel ikke så mye fra eller til.

Tro meg, sneiper lukter mye verre enn bare røyk. Skal man ha med noe slik i vesken eller lommen kommer hele personen til å stinke helt grusomt. Jeg vil ikke være innestengt på en sommervarm buss med mennesker med lommeaskebegre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 12:36   #35
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sneipelukt er virkelig noe av det verste.

Gammel 03-06-09, 12:38   #36
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Røykere stinker gammel sneip uansett.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 12:39   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avsporing: Jeg hadde en gang kontor i krysset Storgata/Biskop Gunnerusgate i Oslo sentrum. En dag ba en av kollegaene mine oss om å titte ned på gata og si om vi så noe rart. Vi skjønte først ikke hva han mente, men etterhvert så vi alle tyggegummiprikkene, tett i tett. Det var egentlig litt fint*, litt accidential art.

* Må ikke leses som at jeg syns det er greit å spytte tyggis på gata altså.

Gammel 03-06-09, 12:40   #38
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Nei, men jeg kan ha funnet på å kaste en skorpe ute i naturen der det ikke er veier (under en busk eller noe).
Når jeg kjøper fløteis synes jeg alltid de er for store, og derfor skaller jeg mye av toppen og kaster is under en busk. Det smelter jo ihvertfall...

Gammel 03-06-09, 12:41   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Når jeg kjøper fløteis synes jeg alltid de er for store, og derfor skaller jeg mye av toppen og kaster is under en busk. Det smelter jo ihvertfall...

Og stinker sur melk og tiltrekker seg rotter.

Gammel 03-06-09, 12:46   #40
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kaster epleskrotter inn i busker, ikke rett på veien.

Men druesteiner , de spiser jeg da!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.