|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#22 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok forsøpling?Da har jeg fått et godt tips til gave til min søster, slikt har jeg aldri sett eller hørt om.. Hun og typen bombarderer hagen vår med sneiper når de er på besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Audacious
|
![]() Sv: Ok forsøpling?Jeg kaster organisk avfall i busker og kratt (f.eks epleskrotter) og rekeskall på sjøen. (Men rekeskallet blir jo spist enten av måker eller av småfisk i løpet av 2-3 timer, og vi snakker kun rett utenfor egen brygge, så det nekter jeg å definere som forsøpling!)
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok forsøpling?Jeg kaster aldri noe rett ned på bakken. En epleskrott eller lignende organisk avfall kanjeg kaste i en grøft eller i en busk. Men det er bare hvis det ikke er noen søppelbøtte i nærheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Ok forsøpling?
![]() |
#26 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Ok forsøpling?Alt går i søppelkasser her. Oom jeg da ikke er på et forlatt og øde sted og bærer på en epleskrott eller et bananskall. Da kaster jeg det i naturen, man alltid så langt ut i skauen som mulig. Altså ikke rett ved siden av stien eller liknende. Syns det er lite trivelig å tråkke i søppel. Og syns også det er lite trivelig når bikkja spiser søppel folk har kastet fra seg. Har derfor alltid med våtservietter eller liknende siden jeg rett som det er må inn i munnen på hunden med hendene for å plukke ut alskens ulumskheter.
![]() |
#27 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Det er heeelt sikkert vaskbart. Og røykere lukter som regel uansett, så det gjør vel ikke så mye fra eller til.
Og det godtar du virkelig? EN sneip på plenen min og jeg skal love deg folk skal trygle om å få komme på besøk igjen om de noensinne vil sette beina sine inn i huset vårt igjen.
![]() |
#28 |
Passiv
|
![]() Sv: Ok forsøpling?Drømmeprinsen har lommeaskebeger. Det funker strålende. Ikke noe man går med i lomma da (tross navnet). Men det tar ikke noen plass noe sted og det er lokk på så det ikke fyker glør og aske rundt omkring. |
![]() |
![]() |
#30 |
En anelse distre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Ok forsøpling?Kaster ingenting, men har alltid hundeposer med som alt søppel legges i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Men det som er enda verre er de som plukker opp bæsjen og hiver posen inn i skogen. Vi eier endel skog, med offentlig vei ved siden av, og vi har observert mange poser (står søppeldunker i nærheten som de heller kunne ha puttet de i).
![]() |
#33 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Ok forsøpling?Må innrømme at jeg har vært en syndende sneip-kaster i mine yngre år. Nå er det noe av det kvalmeste jeg ser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ok forsøpling?Nei, jeg kaster ikke ting på bakken. Ingenting i byen, men i naturen kan jeg nok kaste en epleskrott i en busk.
Lommeaskebegre er totally disgusting. Jeg syns man heller kan få flere offentlige aksebegre.
Tro meg, sneiper lukter mye verre enn bare røyk. Skal man ha med noe slik i vesken eller lommen kommer hele personen til å stinke helt grusomt. Jeg vil ikke være innestengt på en sommervarm buss med mennesker med lommeaskebegre.
![]() |
#37 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ok forsøpling?Avsporing: Jeg hadde en gang kontor i krysset Storgata/Biskop Gunnerusgate i Oslo sentrum. En dag ba en av kollegaene mine oss om å titte ned på gata og si om vi så noe rart. Vi skjønte først ikke hva han mente, men etterhvert så vi alle tyggegummiprikkene, tett i tett. Det var egentlig litt fint*, litt accidential art.
![]() |
#38 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Ok forsøpling?Nei, men jeg kan ha funnet på å kaste en skorpe ute i naturen der det ikke er veier (under en busk eller noe).
![]() |
|
|