Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen er jo ikke glad i godis og snacks

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 14:56   #1
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen er jo ikke glad i godis og snacks

Jeg spiser MYE sjokolade hver dag...
Har i det siste prøvd å gå over til den mørke typen (70% kakao) for da klarer jeg ikke å spise så mye, men da blir det ofte sjokoladefondant på kveldstid i stedet.
Har alltid sjokolade i en skuff på jobb (akkurat nå 200 g plate melkesjokolade med jordbær. )
Også spiser jeg nugatti på jobb... Hver dag på siste brødskive til lunsj.

Potetgull og smågodt spiser jeg av og til i helgene.

Og tro det eller ei, jeg legger på meg dersom jeg slutter å spise sjokolade!

Gammel 27-05-09, 15:03   #2
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Jeg spiser MYE sjokolade hver dag...
Har i det siste prøvd å gå over til den mørke typen (70% kakao) for da klarer jeg ikke å spise så mye, men da blir det ofte sjokoladefondant på kveldstid i stedet.
Har alltid sjokolade i en skuff på jobb (akkurat nå 200 g plate melkesjokolade med jordbær. )
Også spiser jeg nugatti på jobb... Hver dag på siste brødskive til lunsj.

Potetgull og smågodt spiser jeg av og til i helgene.

Og tro det eller ei, jeg legger på meg dersom jeg slutter å spise sjokolade!

Det der kan nå ikke være helt normalt...

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:12   #3
M&M
Superduper

M&M sin avatar

M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Det der kan nå ikke være helt normalt...

Det sier mannen min også...
Men jeg er ikke så glad i "vanlig" mat, og det jeg spiser utenom sjokoladen er forsåvidt sundt da.
Er ikke overvektig og har ingen mangel-sykdommer heller...
Bare ekstremt glad i sjokolade.

Gammel 27-05-09, 15:20   #4
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker sjokkis, og..hmm...vel alt med sukker egentlig. Og potetgull. Men jeg spiser det sjelden i grunn. Etter at jeg slang på en time med step ekstra i uken, har sukkersuget blitt helt borte. T.o.m. i helgene. Hurra!!

Jeg var forresten som M&M før jeg fylte 30. Jeg la aldri på meg av sjokolade, spiste jeg mye av det gikk jeg heller ned i vekt. Kolesterolen var helt topp den også. Men andre ting innvendig var sikkert ikke spesielt bra.

Gammel 27-05-09, 14:59   #5
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er skummelt opphengt i sjokolade. Jeg kan spise uanste mengder om jeg setter i gang.
Heldigvis har jeg kommet dit at jeg bare spiser i helgene. Jeg tror egentlig jeg bør kutte ut det også.
Det holder liksom ikke med én bit når jeg først setter i gang ...

Samme her.
Jeg er flink og sunn i hverdagene, men i helgene tar det helt av, og da stå vekte helt stille.
Helg er fredag, lørdag, søndag.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:01   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går i bølgedaler. Noen ganger tar jeg litt av, men som oftest er det veldig med måte, eller ikke i det hele tatt.

Jeg har en kollega som ikke liker sånt i det hele tatt. Rare mannen. :stirrer skeptisk på ham:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:06   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg spiser yoplait 0/0 % yoghurt - ingen andre. Spiser ingen ferdigmatgreier, ingenting med sukker og svært lite kornprodukter. Ingen pasta, nesten ingen poteter (kanskje en potet per måned) og meget lite ris.

Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:21   #8
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Jeg er glad i snop, men spiser det så godt som aldri av samme grunn som smilefjes - jeg har veldig vanskelig for å bare spise litt.

Alt blir en vane, nå ser jeg ikke de produktene i butikken lenger en gang.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 15:49   #9
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg spiser veldig sjelden snop, kaker, is eller godis, det går som regel måneder mellom hver gang. Jeg tenker rett og slett ikke på det. Jeg spiser ikke yoghurt heller, men det hender jeg drikker litt brus i helgene (max en halvliter i løpet av en helg). Det er ikke for å være flink, jeg har bare ikke lyst på og har sjelden noe liggende heller.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:17   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke tenke meg et liv uten is, kaker og godteri. Virkelig ikke. Jeg er veldig overvektig, og jobber med å styre overspisingen og sukkersuget, men det er en evig kamp. Jeg har nesten KONSTANT lyst på noe søtt. Hvis jeg lever på lavkarbomat, så tar det vekk de verste søthungertoppene, men det går aldri helt bort.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:35   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte kutte ut mange typer godteri fordi jeg oppdaget at det trigget hodeverk. Det gikk overraskende greit, faktisk, utrolig hva man får til når man vet man bare må og når man får skikkelig straff om man gjør det man ikke bør. Men sjokolade tåler jeg dessverre altfor godt. Og det jeg tåler klarer jeg bare å kutte ut i perioder.

Gammel 27-05-09, 17:53   #12
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg elsker brus, sjokolade og potetgull.

Nå kan jeg ikke ha noe av deg og drømmer om det om natten.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:14   #13
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Av godteri blir det ikke akkurat konsumert mye her. Maks en stor potetgullpose i løpet av ett år og kanskje 1 kg smågodt. Jeg er ikke glad i godteri, står det skål på bordet tar jeg 1-3 ting og er mettet. Det er klissete og ekkelt og jeg synes ikke det er spesielt godt. Jeg kan spise litt sukkertøy.
En full bolle med oppskåret frukt eller friske bær smaker mye bedre og kan spises i store mengder. Ikke blir man klissete i munnen av det heller.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:33   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Dette er min aller aller største last. Og jeg aner ikke hvordan jeg skal få grepet an problemet.

Problemet er på en måte at jeg ikke finnes glad i mat. Middag spiser jeg veldig lite av, hvis det ikke er noe jeg liker veldig veldig godt. Biff kan jeg spise relativt mye av, taco og hamburger og sånt som egentlig nesten ikke er mat. Men gir du meg kjøtt, fisk, potet, saus og grønnsaker eller annen 'vanlig' mat spiser jeg enten nesten ingenting eller bare ganske lite. Og av kjøtt så liker jeg bare de rene kjøttypene, ikke noe fett, trevler osv. Men selv det spiser jeg veldig lite av.

Brødskiver blir jeg av og til innmari lei av, så det kan det være jeg ikke gidder å spise.

Så har vi godteri som jeg bruker som sekkebetegnelse på smågodt, sjokolade, potetgull osv - igrunnen alt bortsett fra is som jeg ikke er så utrolig glad i.

Jeg tenker på godteri hele tida i grunnen. Og er jeg hjemme alene kan jeg godt spise potetgull til frokost og firkløver til lunsj - og på kvelden spiser vi ofte godteri sammen gubben og jeg etter at ungene har lagt seg. Tilsammen blir jo dette en del for mye kalorier, men pga at jeg nesten ikke spiser mat så blir det ikke vilt mye kalorier. Men jeg har vel en ca 10 kg jeg gjerne skulle ha blitt kvitt.

På vei til jobben spiser jeg en trepakk boller i stedet for frokost.

Var egentlig litt godt å skrive dette nå - for da ser jeg virkelig hvor sprøtt dette er. Men som sagt jeg aner ikke hvordan jeg skal gå fram, jeg klarer ikke å få det ut av hodet. I det siste har jeg igrunnen spist så mye at jeg nesten har blitt litt lei, men et par dager med litt mer normal kosthold så kjenner jeg suget igjen. Og jeg er sånn som spiser til skåla er tom.

Så jeg beundrer de som greier å holde sine lyster tilbake. Skikkelig.

Gammel 27-05-09, 19:32   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer meg i grunn bedre uten mat enn snop.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:56   #16
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Og det forstår jeg ikke er mulig, at man ikke liker det.

Forstår ikke at det er mulig jeg heller. Men vi er tydeligvis født forskjellig. Snakket akkurat om det med en venninne. Husker henne fra vi var små, jeg spiste opp min sjokolade på 1-2-3 og hun tok en bit og SPARTE resten (!). Jeg husker hvor frustrerende det var. Og ennå i dag sier hun at hun synes det er godt med en bit sjokolade, men så orker hun ikke mer

Det rare er at min datter har blitt helt lik venninnen min, hun er ikke glad i sjokolade. Ikke i sjokoladekake eller annet som har med sjokolade å gjøre. Potetgull derimot kan hun gå litt "amok" på.

Jeg tror vi er født med forskjellig "smak", i tillegg til at noe er tillært selvfølgelig.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:04   #17
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har barn som er sånn, de velger seg heller ett blad på kiosken enn godteri. Gudene vet hvor de har sånne fakter fra!!

Gammel 27-05-09, 21:55   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg kan ikke tenke meg et liv uten is, kaker og godteri. Virkelig ikke. Jeg er veldig overvektig, og jobber med å styre overspisingen og sukkersuget, men det er en evig kamp. Jeg har nesten KONSTANT lyst på noe søtt. Hvis jeg lever på lavkarbomat, så tar det vekk de verste søthungertoppene, men det går aldri helt bort.

:stoppsignal:
Jeg MÅ få legge inn en liten protest på vegne av fagforeninga og oss som skjønner oss på overvekt her nå altså. Medmindre det har skjedd noe dramatisk med deg de siste to ukene så er du absolutt ikke veldig overvektig altså. Jeg er ikke mindre enn deg og jeg er kjempefin!

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Hva legger du i godis og snaks da? Potetgull, smågodt, sjokolade, is, kaker, salte nøtter, naturell nøtter, desserter osv? Dvs -alt- snacks? Og gilder med masse moushi fet mat?

Har du noen vaner med å kose deg med kalorifattig snacks? Eller koser du deg med smaksperler av øvrig måltider i mindre mengder? Eller har du sluttet å "kose deg" med mat, men klart å få inn kosen på andre måter?

Hehe.. Mange balanseveier det der.

Jeg spiser ikke noen form for potetgull, ostepop, popcorn, maischips eller hva man nå har, men jeg spiser noe nøtter. Ikke chilinøtter da - men vanlige nøtter. Jeg spiser ikke sjokolade, is, kaker, desserter, brød, ris, pasta, mel, gjærbakst, frukt, annet godteri - ingenting. Ikke en eneste bit. Jeg tåler det ikke - jeg får tenning og mange dager med intenst sug om jeg bare tar en liten bit. Jeg drikker så og si ikke sukkerfri brus heller.

Jeg koser meg som nevnt med nøtter en gang imellom. En gang eller to i året gidder jeg å bake en kake som jeg kan spise. Eller lage litt is som jeg kan spise. Ellers koser jeg meg med jordbær eller med god mat, en kopp te, et glass vin, foreldreportalen, eller noe i den stilen. Jeg er ikke hundre prosent avholdende på potet og ris for tiden, men jeg spiser vel ikke mer enn ca en potet eller en porsjon ris per måned. Jeg har ikke noe behov for mat som kos eller venn lenger - etter å ha hatt det hele livet.

Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:26   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

:stoppsignal:
Jeg MÅ få legge inn en liten protest på vegne av fagforeninga og oss som skjønner oss på overvekt her nå altså. Medmindre det har skjedd noe dramatisk med deg de siste to ukene så er du absolutt ikke veldig overvektig altså. Jeg er ikke mindre enn deg og jeg er kjempefin!

Ja, du er kjempefin.

Og nei, jeg er ingen Mama Grape. Jeg tror ikke jeg kommer til å falle død om pga. overvekten sånn med det aller første. Men med en BMI på 35, så er det ikke til å stikke under en stol at jeg nok har en god del kilo for mye på kroppen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:27   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, du er kjempefin.

Og nei, jeg er ingen Mama Grape. Jeg tror ikke jeg kommer til å falle død om pga. overvekten sånn med det aller første. Men med en BMI på 35, så er det ikke til å stikke under en stol at jeg nok har en god del kilo for mye på kroppen.

Du har ikke bmi på 35. :nekter:
Du ser jo smashing ut jo.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.