Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-09, 09:19   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?

Støy? Hva mener dere? Og hvor stor er egentlig faren for skader om man passer på litt og har godt nett rundt trampolinen?

Vi har ikke pga. at vi har bodd i blokk hele tiden, men flytter inn i rekkehus nå og da skal vi kjøpe trampoline asap! Jentungen har mast og mast og jeg synes trampoliner er supre.

Gammel 26-05-09, 09:37   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Støy? Hva mener dere? Og hvor stor er egentlig faren for skader om man passer på litt og har godt nett rundt trampolinen?

På jobb sier vi at nå har trampolinesesongen begynt. Det går nesten ikke en dag uten en telefon om trampolineulykker.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 09:20   #3
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Har lyst på trampoline eg. Trur både eg og ungane hadde kosa oss då. Men inntil vidare blir det desverre ikkje noko av.

Gammel 26-05-09, 09:26   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Har ikke, men skal få etterhvert tenker jeg - når vi flytter til større hage. Tar man visse forholdsregler så synes jeg ikke den kalkulerte risikoen er særlig mye større enn med andre ting, og mange fordeler er det også. På tunet vårt har tre av naboene trampoliner, men det bråker da ikke noe mer det, enn når ungene leker ute ellers ...

Gammel 26-05-09, 09:36   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke. Det er stygt, og ungene trenger ikke min hjelp til å skade seg. Det klarer de utmerket selv.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 09:37   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke trampoline fordi vi bor i blokk og ikke har noe sted å ha den.
Men Poden hopper jevnlig på Bestemors trampoline og syns det er veldig gøy.
Jeg kunne godt ha hat trampoline om vi hadde hatt et sted å ha den, men dag hadde det måtte vært mulighet for å gjøre den "uhoppbar" når vi ikke var hjemme.
Jeg insisterer på at Poden skal hoppe alene på trampolina.
Gjenghopping er jeg sterkt imot.

Gammel 26-05-09, 09:42   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener å ha hørt at mange skader seg på vei UT av trampolinen?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 09:55   #8
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

For att vi ikke har mulighet til og ha trampoline her vi bor. Men jeg hvet enkelte trampoliner kan vare til plage for andre, som når andre ikke tar hensyn til hvor på tomta dem setter den. Jeg er innimellom ett sted der naboen til dem vi er hos har plasert trampolina så langt unna sin egen veranda og helt ved dems veranda. Det går nesten ikke ann og prate sammens.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 09:56   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har trampoline og svelget kamelen allerede når største tulla var under 3 år og mellomste 1 1/2 år. Rett og slett fordi det var så farlig at de hele tiden stakk av til naboen som hadde store unger og uten nett, noe vi faktisk ikke klarte å holde dem unna på annen måte enn å skaffe oss trampoline. Sommeren etter var det enda mere praktisk når jeg var høygravid og bare kunne sette meg på en stol ved siden av i hagen og se på mens de hoppet inngjerdet.

Skader av og på trampolina kan jeg ikke skjønne er noe farligere enn å klatre i et tre eller gå i en vanlig liten stige eller trapp? Og noe mere bråk hos oss blir det ikke, for ungene mine skråler gjerne høyt når de leker ute allikevel innimellom.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 09:55   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvilke skader dreier det seg mest om da? Nett (på innsiden) forebygger vel skader ganske drastisk? Og som Guniss sier så er det vel også mange som skader seg på vei inn og ut av rampolinen? De tilfellene jeg har lest om har vært på trampoliner uten nett, der ungene har hoppet rett ut og ned på bakken, feks.

Gammel 26-05-09, 11:08   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Men hvilke skader dreier det seg mest om da? Nett (på innsiden) forebygger vel skader ganske drastisk? Og som Guniss sier så er det vel også mange som skader seg på vei inn og ut av rampolinen? De tilfellene jeg har lest om har vært på trampoliner uten nett, der ungene har hoppet rett ut og ned på bakken, feks.

Jeg spør igjen. Kommer ikke mange av disse skadene av mangel på sikkerhetsnett, feks? I så fall blir det jo litt meningsløst å disse trampoliner der man har sikret den med nett. På innsiden, selvsagt.

Gammel 26-05-09, 11:09   #12
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spør igjen. Kommer ikke mange av disse skadene av mangel på sikkerhetsnett, feks? I så fall blir det jo litt meningsløst å disse trampoliner der man har sikret den med nett. På innsiden, selvsagt.

Forsøk på salto kan skade nakken ganske bra. Hopper de flere samtidig så kan det også føre til skader hvis de treffer hverandre, eller en får svikt pga at de hopper ulikt.

Gammel 26-05-09, 10:00   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke trampoline, fordi nakkeskader og hodeskader er en stor risk i forbindelse med hoppingen. Brudd og forstuing er jo også en ting, men det er som regel ikke så alvorlig.
Må tilføye at eldste vår har en nakkeskade fra fødsel, og det gjør oss mer forsiktige for slike ting enn vi kanskje ellers ville vært.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 10:02   #14
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt trampoline i 7 år. Aldri noen skade. Vi kjøpte sikkerhetsnett samtidig med trampolinen. Naboene så rart på oss med sikkerhetsnett. Det var ikke vanlig for 7 år siden. De kjøpte nett selv etter et par år. Nå har vår trampoline blitt slitt og fjærnene er ødelagte. Nå fungerer trampolinen som beskyttelse over bassenget. Jeg skjønner ikke helt støyproblemet. Hva er det som støyer? Trampolinen i seg selv lager svært lite lyd. Ungene som hopper lager lyd. Der hvor unger samles så er det lyder. Det er et sunhetstegn, ikke en ulempe.

Gammel 26-05-09, 10:05   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har ikke, så ungene kan være hos naboen så mye de vil

Nei, vi har ikke plass til det rett og slett.
Ikke ser jeg helt nytteverdien i å ha det heller. Ser egentlig for meg bare masse mas og en hel haug unger, som det egentlig er nok av allerede inne hos oss.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 10:10   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guttungen arvet brorens trampoline for noen år siden. Den er vel ca. 14 år gammel nå. Ingen skader så langt. :bank i bordet:

Her i området har alle som har barn trampoline.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 10:24   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Støy har jeg ikke merket noe til. Vi har hatt i fire år og naboen i to år. Det er da ikke mer støy med trampoline enn annen lek. Der det ferdes unger må man jo regne med at det er litt lyd. Heldigvis.

Joda, trampoline er stygt, men i og med at vi ikke har en slik grusom Tujahekk, så har vi litt å gå på.

Vi har stor trampoline. 4,2 m. De får hoppe tre jevnstore om gangen og vi har ikke hatt så mye som en brukket negl på fire år. Vi voksne er synlige i leken og om det blir for voldsomt så stenges trampolinen for resten av dagen. Noe vi har gjort 3-5 ganger på fire år.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 10:33   #18
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har siden barna dro til venner som ikke hadde nett, og dessuten trodde jeg at jeg skulle bruke den mer selv.
Vi har hatt den i 3-4 år, og jeg tror ikke det har vært unger på den når vi ikke er hjemme. Alle ungene i nabolaget har, så det er ikke som det ene huset som har basseng i området. Der var det mye mas det 1.året.

Ungene koser seg på den, og når jeg jobber i hagen eller soler meg kan jeg plassere 1-åringen der. Har heldigvis vært forskånet for ulykker. Skjønner ikke helt argumentet om støy, er barnelatter støy?

Gammel 26-05-09, 10:08   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

På jobb sier vi at nå har trampolinesesongen begynt. Det går nesten ikke en dag uten en telefon om trampolineulykker.

Jeg vet ikke hva du jobber med, men går ut fra at det er noe lege-aktig? Da lurer jeg på om det er så stor forskjell på skader på trampoline og sykkel for eksempel?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Vi har hatt trampoline i 7 år. Aldri noen skade. Vi kjøpte sikkerhetsnett samtidig med trampolinen. Naboene så rart på oss med sikkerhetsnett. Det var ikke vanlig for 7 år siden. De kjøpte nett selv etter et par år. Nå har vår trampoline blitt slitt og fjærnene er ødelagte. Nå fungerer trampolinen som beskyttelse over bassenget. Jeg skjønner ikke helt støyproblemet. Hva er det som støyer? Trampolinen i seg selv lager svært lite lyd. Ungene som hopper lager lyd. Der hvor unger samles så er det lyder. Det er et sunhetstegn, ikke en ulempe.

Det er et svare leven her hos meg altså. De bråker når de er på trampolinen, når de spiller fotball, når de leker trylletrollmann med drager og ringskrømt og hippogriffer som kan trylle hvor drager også kan ha sverd osv osv.

Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 10:09   #20
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke (enda?). Hovedbegrunnelsen er at jeg ikke vil ha ansvar for andres barn, og at Andungen i grunnen heller ikke har ønsket seg det. Han er ellers av en sånn type at han er høyt og lavt uansett, så han får mer enn nok bevegelse slik det er.

Hytta vi leide i fjor hadde, forresten, uten nett, så han var der litt.

Mulig svaret blir annerledes om et år eller flere, har ingen kjepphester akkurat på dette.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
trampoline

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.