Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-09, 14:45   #21
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere redd for å støte på hoggorm når dere går i skogen?

Jeg skvetter til om det dukker opp en hoggorm like ved meg, men er ikke redd. Jeg er bare redd veps.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 15:47   #22
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Nei, men det er nok sikkert fordi det ikke er huggorm her jeg bor.
Innsekter derimot. Alt med vinger og ute av kontroll.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 15:56   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke veldig.

Gammel 21-05-09, 16:06   #24
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er ikke redd. Men nå har jeg orientert i 15 år så det sier seg vel selv at jeg ikke kan være redd da. Om jeg er et sted der jeg tror det kan være orm så tramper jeg høylydt med skoene.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 16:07   #25
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har truffet mange hoggorm i år - nesten på hver eneste tur de siste ukene. Er ikke redd for hoggorm, men det henger kanskje sammen med at jeg går mest på opparbeidet sti/skogsbilvei.

Gammel 21-05-09, 16:11   #26
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går vel ikke og er veldig redd, men når jeg først ser en huggorm stivner jeg av skrekk og føler nesten for å besvime eller noe. Jeg har et familiemedlem som ble skikkelig syk for noen år siden. Hun ble bitt i hånda uten å merke det selv da hun drev med hagearbeid, og oppsøkte legevakta etter et par døgn på grunn av symptomene. Først der ble det klart at hun hadde blitt bitt av huggorm. Husker ikke alle symptomene men det var voldsomme svettetokter, fæle mareritt og masse greier husker jeg. Det tok litt tid før hun ble frisk.

Gammel 21-05-09, 16:12   #27
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ofrer ikke det en tanke når vi er ute i skog og mark, og skulle vi være så heldige at vi fikk se en, så hadde jeg sett på det som en flott opplevelse. Alltid artig å se forskjellige dyr ute i marka.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 16:15   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke redd. Jeg blir heller litt gira om jeg treffer en. Da kan jeg nemlig rigge meg til med kamera og ha fotosession.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 16:16   #29
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er ikke glad i huggormen, men har sett de oftere de senere årene enn tidligere.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 16:22   #30
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke noe jeg tenker på, men møter jeg på en går jeg lange omveier.

Var på løpetur i skogen en kveld for noen år tilbake og hadde solen foran meg og litt i øynene. Så at det lå noe i stien, men trodde det var en rot.
I luften på vei over den ser jeg den rører på seg og det var en hoggorm.
Trenger vel ikke si at jeg løp veldig, veldig fort hjem.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 16:24   #31
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er mer redd for å møte på elg.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 16:25   #32
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde nok dødd.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 21-05-09 kl 17:21.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 16:35   #33
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg løper stort sett når jeg er i skogen, og jeg løper så fort at den rekker ikke hugge meg.

Nei, fra spøk til alvor, jeg tenker lite over huggorm, og siden den ikke er så farlig for oss voksne så akter jeg ikke bekymre meg så fælt over den.

Gammel 21-05-09, 16:54   #34
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke redd for noenting som finnes i skogen Med en biologpappa (lektor) som elsker natur, har vi alltid blitt forklart hvorfor dyr og insekter reagerer som de gjør, og dermed tror jeg i det minste at jeg klarer å takle det meste på en fornuftig måte. Vi har alltid hatt hoggorm og andre døde dyr i fryseren også, dyr som elever og andre har kommet med til skolens biologisamling. Det har hendt at mamma har tatt opp det hun trodde var stek, og funnet at steken stirret tilbake Fjesing (norges eneste giftige fisk) er heller ikke noe å ovnsbake...

Hoggorm er forøvrig fredet, så i de tilfellene den har forvillet seg i nærheten av hytta f.eks har den blitt fjernet og sluppet ut et annet sted.

Gammel 21-05-09, 17:11   #35
Tobby
Nybegynner

Medlem siden: May 2009
Tobby har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har aldri vært redd hoggorm. Den hører på lang vei at mennesker er på vei, som regel. Sannsynligheten for at en er allergisk er ikke stor....., hvis uhellet skulle være ute. Jeg har vært UTTROLIG MYE i skogen i mitt liv, og aldri vært i nærheten av å bli stukket. Sett hoggorm har jeg mange ganger.

Tobby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 19:09   #36
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har trent mye i skogen med hunder oppigjennom, og har møtt hoggorm (og stålorm) flere ganger. Jeg er ikke redd den. (ble ikke redd gaupa jeg traff på heller. Men hører jeg et elgeprust løper jeg i 110 motsatt hjem gitt )
Men så har jeg også stort sett grove sko når jeg holder meg til stier og småveier, og (fjell)støvler e.l. når jeg går utenfor stien. Sjansen for å bli bitt er heller liten.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 19:12   #37
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.....

Sist redigert av m^2 : 21-05-09 kl 20:38.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 19:12   #38
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke redd for hoggorm i hele tatt, men er desverre i alt for redd for elg, hjort, bjørn, ulv og andre store dyr i skogen.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 19:34   #39
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg har forresten vært like ved å bli bitt en gang jeg var på moltetur. Jeg strakte handa fram etter noen store molter, og plutselig skvatt en hoggorm fram mot meg fra torvtua moltene var på. -Var litt skjelven da.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 19:43   #40
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Er redd, til tross for at eg aldri har møtt nokon hoggorm. Som barn hadde eg ein plan i tilfelle eg skulle møte ein, eg skulle springe alt eg kunne nedover ein svingete veg like ved der eg budde, eg rekna med at hoggormen ville kome etter, men i det eg var vel nede (rekna med å klare å halde med framfor ormen) skulle eg ta ein BRÅ sving, og springe oppover vegen att. Den brå svingen tenkte eg nok at hoggormen ikkje kunne klare like bra, så då fekk eg rista han av meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.