|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Hører bøgdasanger hjemme på det offisielle programmet på 17. mai?
Nehei, hva med Roma?
|
|
|
#22 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hører bøgdasanger hjemme på det offisielle programmet på 17. mai?Ok. Jeg korrigerer: den eneste norsk byen nevnt i nasjonalsangen.
|
|
|
|
#23 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hører bøgdasanger hjemme på det offisielle programmet på 17. mai?Bygdesanger er selvsagt en naturlig del av 17. mai-feiringer, og jeg skjønner godt at folk i Bergen ønsker å synge nystemten, for den er jo vakker. Jeg bodde derimot noen år i en liten by, der man alltid måtte synge ***-sangen. Gudene må vite hvorfor, all den tid ingen kunne verken teksten eller melodien, slik at korpset endte opp med å akompagnere forsangeren alene etter de første ti taktene. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hører bøgdasanger hjemme på det offisielle programmet på 17. mai?Bygdesangen vår er nydelig, og den er en selvsagt del av 17.maiprogrammet.
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hører bøgdasanger hjemme på det offisielle programmet på 17. mai?Jeg ser på sånne sanger som en naturlig del av 17. mai, men jeg har til gode å høre en som er fin. Har Oslo en sang? Eller Sagene? Eller er det bare Vålerenga som har noe som helst følelse for stedet sitt?
|
|
|
#26 |
|
|
Sv: Hører bøgdasanger hjemme på det offisielle programmet på 17. mai?Jeg kjenner at jeg må flytte til Vålerenga. Det hadde kanskje gjort meg mildere stemt til denne dagen som jeg tydeligvis har de samme følelsene for som BM. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
flisespikker
|
Nå leste jeg først at du hadde de samme følelsene for 17. mai som for BM, og ble litt i stuss.
|
|
|
#28 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Vålerenga er definitivt et fint sted, som jeg gjerne anbefaler.
|
|
|
|
#29 |
|
|
Åhnei, jeg hadde aldri villet bombe BM med napalm. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#31 |
|
<*(((<
|
Sv: Hører bøgdasanger hjemme på det offisielle programmet på 17. mai?Ok, jeg leste et kort sekund «Hører bøgesanger hjemme på det offisielle programmet på 17. mai?». Til det vil jeg bare svare: Det kommer an på sangen. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
flisespikker
|
Du har vonde minner, skjønner jeg?
|
|
|
#34 |
|
|
Nå skal du ikke være så selvsentrert, torsk. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Se der, der gikk du glipp av en gyllen anledning til å bruke |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hører bøgdasanger hjemme på det offisielle programmet på 17. mai?Svar på HI: Ja, det hører nok hjemme.
|
|
|
#38 |
|
Textrovert
|
Sv: Hører bøgdasanger hjemme på det offisielle programmet på 17. mai?Jeg leste nettopp årets 17.mai-program utdelt av skolen. Og - INGEN bøgdasang på programmet! Så kanskje jeg slipper unna i år.
|
|
|
#40 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det leste jeg også! |
|
|
|
![]() |
|
|