|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Gutt/jente
Jepp.
|
|
|
|
#22 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gutt/jenteSamme for meg, men greit at det er velstelt og ikke fett og pistrete - uansett kjønn
|
|
|
|
#24 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Gutt/jenteJenter kan godt ha kort hår, men siden jeg så ut som en gutt selv i oppveksten, så synes jeg nå som voksen at det er fint om de har halvlangt eller langt. Liker det mye mer feminint enn jeg hadde det selv som barn. Lillebror klippes kort. Synes langt hår på gutter ser ustellt ut. Faren er også kortklipt. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Gutt/jenteSå lenge ungene er så små at jeg kan bestemme over de så blir det ikke langt hår på gutta mine for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Gutt/jenteNår det gjelder andres barn har jeg ingen mening om dette.
|
|
|
#27 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Gutt/jenteJeg er ikke spesielt glad i pistrete tynnt hår uansett kjønn. Mazungen var jo tilnærmet skallet til hun var over året og har hatt ganske kort hår frem til nå. (Halvlangt). |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Gutt/jenteJeg syns små gutter med fint, litt tykt krøllete/fall hår er nydelige med litt lengde på håret. Jeg har alltid lovet meg selv at hvis jeg får en gutt med slikt hår så skal han ha litt halvlangt hår så lenge han selv syns det er greit.. Småen begynner å få krøller så jeg er i ekstase her.
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Sv: Gutt/jentePrinsipielt sett synes jeg selvsagt alle hårlengder, -farger og -frisyrer er greit, uavhengig av kjønn og annet. Estetisk sett synes jeg alt er greit, så lenge det ser ut som det er meningen at det skal være som det er (ikke forvokst eller skamklipt, liksom), og så kan jeg selvsagt synes at noen kler langt hår (og noen kort hår) bedre enn det andre gjør, men det er egentlig ganske kjønnsuavhengig. Jeg tror jeg synes det er flere jenter som er fine med kort hår enn gutter med langt, men det kan like gjerne være fordi jenter ofte legger mer tanke og arbeid i frisyrene sine enn gutter gjør. (Eller at foreldrene gjør det mer på jenter enn på gutter, hvis det er små barn det er snakk om.)
|
|
|
#31 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Gutt/jente (hårlengder)Jeg synes det er pent med kort og velstelt sveis på gutter, men jeg ser jo at en del av guttungene i nabolaget er fine når de får litt lengde på håret også. Når ungene begynner å bli store synes jeg de kan få velge hårlengden selv. Eldsten min har bestemt seg for å spare til langt hår nå. For tiden ser han ikke ut, og han må nok til frisøren en liten tur før 17. mai, men det blir kun for å få litt sveis på sparehåret. Blir håret kangt, kommer jeg (fremdeles) til å forlange at guttungen sørger for å holde håret reint, og at han børster og steller det i hvert fall et par ganger om dagen. Jeg tror han kan bli litt fin med det, siden han har kjempetykt hår med masse fall. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Gutt/jente (hårlengder)De som har sett bilder av mannen min, vet vel hva jeg mener om langt hår på menn/gutter.
|
|
|
|
#34 |
|
ctrl+z
|
Sv: Gutt/jente (hårlengder)Gutten min har hatt langt hår og jenta mi har hatt kort. Jeg har ikke reflektert veldig over dette, det har vært perioder med utprøving. Nå har vi en kortklippet gutt og ei jente som sparer til langt. Minstejenta har ikke hår.
|
|
|
#35 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Gutt/jente (hårlengder)Jeg hadde ofte kort hår som barn, og det skjedde rett som det var at jeg ble tatt for å være gutt. Sist gang det skjedde så var jeg 14 år og hadde fått både mensen og pupper. Jeg skjønner ikke hvor feil de klarte å se.
|
|
|
|
#36 |
|
Søt og rar
|
Sv: Gutt/jente (hårlengder)"I min barnehage er det to som heter Henrik.
|
|
|
#37 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Gutt/jente (hårlengder)
Enig i det, vi har en gutt med langt hår og bandskjorter, og utover det ikke utpreget feminin garderobe eller generell væremåte.
|
|
|
|
#38 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Gutt/jente (hårlengder)Begge mine barn har tykt hår, veldig fyldig.
|
|
|
#39 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Gutt/jente (hårlengder)
hehe han går vel ikke i kvernabekken vel? jeg jobbet der for ett år siden og da var det en gutt på avdelingen med langt krøllete lyst englehår som het Henrik.
|
![]() |
|
|