Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gutt/jente (hårlengder)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-09, 21:13   #21
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutt/jente

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Gutter og jenter kan ha så langt eller kort hår de vil for min del.

Jepp.

Gammel 27-04-09, 21:27   #22
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Samme for meg, men greit at det er velstelt og ikke fett og pistrete - uansett kjønn .

Gammel 27-04-09, 21:34   #23
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutter bør ha langt hår og jenter kort.

Gammel 27-04-09, 21:36   #24
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jenter kan godt ha kort hår, men siden jeg så ut som en gutt selv i oppveksten, så synes jeg nå som voksen at det er fint om de har halvlangt eller langt. Liker det mye mer feminint enn jeg hadde det selv som barn. Lillebror klippes kort. Synes langt hår på gutter ser ustellt ut. Faren er også kortklipt.

Etter hvert vil de jo bestemme dette helt selv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 21:38   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge ungene er så små at jeg kan bestemme over de så blir det ikke langt hår på gutta mine for å si det sånn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 22:37   #26
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når det gjelder andres barn har jeg ingen mening om dette.
Når det gjelder min egen datter måtte jeg svelge et par ganger da hun kom ned nyklippet med saksa i hånda, men hun har nå kort hår nå da. Om hun vil fortsette å ha det skal hun absolutt få lov til det selv om jeg nok kommer til å insistere på en mer profesjonell frisør.

Gammel 27-04-09, 22:55   #27
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke spesielt glad i pistrete tynnt hår uansett kjønn. Mazungen var jo tilnærmet skallet til hun var over året og har hatt ganske kort hår frem til nå. (Halvlangt).

I prinsippet er det vel ok med langt hår på gutter, men jeg hadde aldri valgt det til en sønn selv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 01:27   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gråter fortsatt mine modige tårer over at mine sønner har fått klippet håret sitt uten mitt samtykke.

Generelt: Who gives a shit?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 07:43   #29
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns små gutter med fint, litt tykt krøllete/fall hår er nydelige med litt lengde på håret. Jeg har alltid lovet meg selv at hvis jeg får en gutt med slikt hår så skal han ha litt halvlangt hår så lenge han selv syns det er greit.. Småen begynner å få krøller så jeg er i ekstase her. Da mener jeg ikke langt nedover ryggen, men til haken kanskje..?

Jeg syns ikke menn med langt hår er like fine.
Snuppa har nesten alltid hatt litt kortere hår, men det er fordi hun er vanskelig når det kommer til vasking og stelling av håret. Jeg orker ikke kamp hver gang vi skal gre.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 08:55   #30
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prinsipielt sett synes jeg selvsagt alle hårlengder, -farger og -frisyrer er greit, uavhengig av kjønn og annet. Estetisk sett synes jeg alt er greit, så lenge det ser ut som det er meningen at det skal være som det er (ikke forvokst eller skamklipt, liksom), og så kan jeg selvsagt synes at noen kler langt hår (og noen kort hår) bedre enn det andre gjør, men det er egentlig ganske kjønnsuavhengig. Jeg tror jeg synes det er flere jenter som er fine med kort hår enn gutter med langt, men det kan like gjerne være fordi jenter ofte legger mer tanke og arbeid i frisyrene sine enn gutter gjør. (Eller at foreldrene gjør det mer på jenter enn på gutter, hvis det er små barn det er snakk om.)

Gammel 28-04-09, 09:25   #31
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gutt/jente (hårlengder)

Jeg synes det er pent med kort og velstelt sveis på gutter, men jeg ser jo at en del av guttungene i nabolaget er fine når de får litt lengde på håret også. Når ungene begynner å bli store synes jeg de kan få velge hårlengden selv. Eldsten min har bestemt seg for å spare til langt hår nå. For tiden ser han ikke ut, og han må nok til frisøren en liten tur før 17. mai, men det blir kun for å få litt sveis på sparehåret. Blir håret kangt, kommer jeg (fremdeles) til å forlange at guttungen sørger for å holde håret reint, og at han børster og steller det i hvert fall et par ganger om dagen. Jeg tror han kan bli litt fin med det, siden han har kjempetykt hår med masse fall.

Jenter kan være fine med både kort og langt hår de også. -Egentlig mener jeg visst svært lite om hår.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 09:28   #32
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

De som har sett bilder av mannen min, vet vel hva jeg mener om langt hår på menn/gutter.

Følgelig har Liten også halvlangt hår, det samme har hans ett år eldre lekekamerat.
Jeg ser ikke problemet, han har tykt og blankt hår som gjør seg fint med litt lengde.
Spiller ingen trille, det er hårkvaliteten og barnet selv som bestemmer, ikke kjønnet.

Samme med jenter: Bedre med en fin liten sveis på 3 cm enn langt, pistrete hår som ikke går an å børste engang.

Gammel 28-04-09, 11:39   #33
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kort hår på jenter er bra. Langt hår på gutter er ikke bra.

Hva er langt?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 11:43   #34
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutten min har hatt langt hår og jenta mi har hatt kort. Jeg har ikke reflektert veldig over dette, det har vært perioder med utprøving. Nå har vi en kortklippet gutt og ei jente som sparer til langt. Minstejenta har ikke hår.

Gammel 28-04-09, 13:02   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ofte kort hår som barn, og det skjedde rett som det var at jeg ble tatt for å være gutt. Sist gang det skjedde så var jeg 14 år og hadde fått både mensen og pupper. Jeg skjønner ikke hvor feil de klarte å se.

Snuppa har arvet mitt tynne hår, men vi forsøker å holde litt lengde på det for at hun skal se litt jentete ut. Med lengde mener jeg et sted mellom under ørene og ned til skuldrene. Tynt hår blir ofte ikke så fint når det er langt.

Så lenge mannen og jeg får bestemme, så kommer knerten til å ha kort hår. Personlig synes jeg ikke langt hår på gutter er fint.

Gammel 28-04-09, 13:10   #36
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

"I min barnehage er det to som heter Henrik.
Den ene er en gutt, og den andre er en jente"
LilleHvit

(den ene Henrik har langt hår )

Selvfølgelig går det an. Men jeg mener vel kanskje at den gutt som har langt hår ikke akkurat bør være den gutt som også går med smykke og rosa skjorte

Gammel 28-04-09, 14:07   #37
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

LilleHvit

Selvfølgelig går det an. Men jeg mener vel kanskje at den gutt som har langt hår ikke akkurat bør være den gutt som også går med smykke og rosa skjorte

Enig i det, vi har en gutt med langt hår og bandskjorter, og utover det ikke utpreget feminin garderobe eller generell væremåte.
(Likevel hender det stadig at mennesker - gjerne av den "eldre garde" - kommenterer den vakre/flinke/blide jenta vår ... )

Gammel 28-04-09, 18:14   #38
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge mine barn har tykt hår, veldig fyldig.
Hannah har nå lengde rett under ørene, alt like langt. Jeg orker ikke ha det lenger, for hun er ikke alt for glad i å "ordne håret".

Peder ser ut til å ha litt fall i håret. Jeg har stusset han hos frisør en gang, så får vi se. Men jeg tror ikke helt han kler langt hår i grunn..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 20:14   #39
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

LilleHvit

hehe han går vel ikke i kvernabekken vel? jeg jobbet der for ett år siden og da var det en gutt på avdelingen med langt krøllete lyst englehår som het Henrik.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 21:21   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis jeg skulle bestemt skulle han hatt langt hår og kule skateklær. Og et skateboard under armen.

Han går i min barnehage.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.