Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva har dere på grillen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-09, 12:17   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere på grillen?

Jeg har 4 kg med spareribs fordelt på mage, rumpe og lår.
Fjorårets sådan. I år blir det mindre av det ...

Vi griller mye rart, det meste i grunnen. Koteletter, svinefilet, kyllingfilet, pølser (mann og barn, jeg liker ikke), grønnsaker, grillspyd av ymse slag osv.

Gammel 22-04-09, 12:18   #22
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg klarer heller ikke åpenlyst fett. Jeg står og studerer hver skinkepakke i butikken og takler ikke vanlig kokt skinke pga. de hvite fettgreiene, og jeg klipper av all fettranden på bacon osv. Elsker smør, fløte og sånt men ikke fettrender. Entrecote klarer jeg ikke pga. fettmarmoreringen. Yukk! Men spareribs og sånt elsker jeg, jeg spiser kjøttet og lar fettet ligge. Og flintstek er jo bare masse MASSE rent kjøtt. Fettet skjærer man jo bare vekk, det er jo bare en rand.

Jeg får ikke spise koteletter,kjøtt osv.offentlig for jeg kan sitte å plukke bort fett til alle er ferdig å spise før jeg begynner å spise en pitteliten bit

Sommerkotteletter spiser jeg griller med fette på så skjæres det bort før det serverest.
Ribbe spiser jeg ikke pga at det er jo bare ekkelt fett

Gammel 22-04-09, 12:22   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Ribbe spiser jeg ikke pga at det er jo bare ekkelt fett

Vet du, jeg likte ribbe frem til i fjor jul. Svigers har alltid servert ribbe som har vært omtrent bare rent kjøtt. Men i fjor var den 90 % fett! Jeg spiste vel en liten bit på størrelse med en tier, og bare tilbehør ellers. Skuffelse. De to siste gangene jeg har fått ribbe har den altså bare vært rent fett omtrent. Dissete gelé og lite annet. Så jeg tror jeg er ferdig med ribbe altså!

Gammel 22-04-09, 13:23   #24
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spareribs, kylling, pølser, burgere, flintstek, laks, grillskiver, sommerkoteletter, champignon, tomat, maiskolber.
Kort sagt; kan det stekes, kan det grilles.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 13:57   #25
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Man kan i grunn grille nesten alt.
Fiskepakker i folie, fisk på grillspyd, grillspyd med grønnsaker, halloumi er nydelig på grillen , kyllingfilet som er marinert, hele mais, tomater, .. Som Molo sier; kan det stekes, kan det grilles.

Jeg gleder meg til å starte grillsesongen nå

Gammel 22-04-09, 13:59   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gleder meg også til grillsesongen. Vi har bodd i blokk uten terrasse og hage i 4,5 år, og flytter endelig til et rekkehus med hage nå i juni, så dette er altså første gangen på over 4,5 ÅR at vi kan grille hjemme!

Gammel 22-04-09, 14:08   #27
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Standard

Iset; det kommer til å bli en ny verden for dere Vi skal bygge vegger og tak over terrassen i sommer og jeg håper vi kommer til å kunne være mye mer der ute nå. Man flytter på en måte kjøkkenet ut på sommerstid, det er skikkelig kos

Gammel 22-04-09, 14:55   #28
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har allerede startet grillsesongen her.
Og vi hiver det meste på grillen. Som noen sa over her, alt som kan stekes kan grilles.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 16:21   #29
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig glad i og grille, så her går det meste på grillen i sommerhalvåret.

Alt av kjøtt (særlig entrecote blir nydelig på grillen)
Hjemmelagde burgere!
Kylling, både filet og helgrillet.
Fisk, vi får masse kveite fra familien i nord og det blir nydelig på grillen i pakker.
Maiskolber, tomater og sopp blir nydelig på grillen.
Stekt potetet

Bare fantasien som setter grenser. Marinade er viktig når man griller.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:03   #30
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Det som grilles oftest her er marinerte kyllingbiter av filet og grønnsaker på spyd.
Serveres med salat av ruccola, eple, paprika, mais, agurk osv. Gjerne pastaskruer i salaten.
Dressing av dressingmix (hellas eller italiensk) blandet ut i rømme + olje.
Kan også ha ris til, eller noe annet.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:39   #31
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er halloumi?

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:45   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åh, det er en gresk? ost som minner litt om feta men er seigere (litt gummiaktig) og helt fantastisk nydelig å grille. Den smelter ikke men blir myk og deilig. Jeg er helt VILL etter grillet Halloumi!! Jeg fikk smake det for første gang på en sjappe i London, der jeg fikk det servert med oppskåret, ristet pitabrød og nydelig Hummus. :sikle:

Gammel 22-04-09, 22:46   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gammel 23-04-09, 13:44   #34
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Standard

Iset sa det Gresk ost. Det er helt perfekt ost å grille. Den smelter ikke noe spesielt og gir en utrolig god smak fra seg oppvarmet. Den er ganske salt. Mannen min kaller den for knirkeost for den knirker litt når man tygger den. Han synes det er litt ekkelt, på samme måte som vannkastanjer - de knirker også når man tygger

Gammel 26-04-09, 21:28   #35
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

I dag har vi hatt laks i folie og det var himmelsk godt

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:04   #36
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Griller mest marinert kyllingfilet og diverse fisk pakket i aluminiumsfolie.
De andre i familienspiser grillpølser i forskjellige varianter, men jeg liker ikke pølser.
Jeg liker ikke spareribs, flintsteak , marinert ribbe eller i det hele tatt svinekjøtt.Ikke koteletter heller.Men lager til de andre i familien da.
Spiser noe indrefilet og mørbrad av storfe.Men har aldri vært storspiser av kjøtt.

Ellers griller vi mye poteter , enten marinert i form eller som bakte.
Grønnsaker i alle varianter er også kjempegodt å grille.

Vi lager endel grillspyd med det vi liker best . Vi trer da egne favoritter selv.

Gammel 26-04-09, 22:06   #37
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

I dag har vi ikke grillet i den forstand, men stekt mat på murikkapanne på bål.
Kjøtt, grønnsaker + potetskiver.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 23:50   #38
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Potetskiver med litt salt på blir kjempegode hjemmelagede "chips". De er knallgode.
Ellers så griller jeg det meste, grillbein er favoritten, men siden jeg spiser dem med hele meg så har jeg sjelden det når jeg skal spise med andre.
Pakker med grønnsaker, fast fisk, bakt camembert, grillspyd og marinert kjøtt i alle varianter. Jeg lager mine egne marinader, og elsker å eksprimentere med diverse smaker.

Gammel 27-04-09, 13:07   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ta med et par marinader og kom hjem til meg i sommer.

Gammel 27-04-09, 13:08   #40
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går satt Iben og lekte, blant annet med en legogrill eller noe. Hun puttet iallfall Polly pockets på grillen og de skrek visst en smule.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.