Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Klestips for pærer

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-09, 13:40   #21
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klestips for pærer

Strikkejakke med belte liker jeg godt på denne tida, men det er ikke særlig vindtett for en ammende dame.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 13:46   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bruker mye sånn dressjakke som er innsvinget i livet. Det ser pent ut.

Eller så bruker jeg hettejakker på fritiden i diverse utforminger. Av de typene som er innsvinget rundt midjen - ikke noe baggy greier.

Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 13:47   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg bruker mye sånn dressjakke som er innsvinget i livet. Det ser pent ut.

Dressjakke med vanlige slag og v-åpning? Jeg sliter veldig med å kle det, mulig det er fordi jeg er lav.

Gammel 23-04-09, 13:49   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vanlige enkelknappet ja. Sånne billige på salg hos Kappahl typer. :enkel:

Jeg er lang som fyameg, men det sitter da pent på alle som har midje det? Og illuderer midje på en hel del av de som ikke har også tror jeg.

Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 13:50   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanlige enkelknappet ja. Sånne billige på salg hos Kappahl typer. :enkel:

Jeg er lang som fyameg, men det sitter da pent på alle som har midje det? Og illuderer midje på en hel del av de som ikke har også tror jeg.

Det kommer kanskje an på hvor midjen sitter også - på den enkelte dama, altså. Slike jakker er alltid for lange på ermene til meg, det er nå én ting, men det er mulig de også er for lange i livet. Dessuten kommer kneppingen foran ofte for langt ned og gjør meg helt paddeflat. (Dressjakker er vel ikke helt min stil heller, så det gjør for så vidt ikke så mye.)

Gammel 23-04-09, 13:54   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det kommer kanskje an på hvor midjen sitter også - på den enkelte dama, altså. Slike jakker er alltid for lange på ermene til meg, det er nå én ting, men det er mulig de også er for lange i livet. Dessuten kommer kneppingen foran ofte for langt ned og gjør meg helt paddeflat. (Dressjakker er vel ikke helt min stil heller, så det gjør for så vidt ikke så mye.)

Det høres absolutt ut som om dressjakker ikke er tingen for deg.

Den jeg har nå har midjen sittende rett under puppene nesten, men det kan være det skyldes at jeg begynner å få lange pupper? (Lange er like fint som store, sant?)

Men den må passe i lengden på ermene ja - ellers blir det ikke pent.

Da anbefaler jeg fritidsvarianten min - hettejakke.

Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:00   #27
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Dressjakke kunne nok sitte fint på meg, jeg har greit med pupper og er passe høy. Men jeg sliter med å skjønne hvor lang den skal være. Er den for kort, forsvinner midjen, og samme hvor på lårene den slutter, ser de enorme ut. Kan sånne jakker slutte akkurat under rompa, eller er vil jeg se kort/lang/tjukk/tynn/velg selv feil ut da også?

Gammel 23-04-09, 14:02   #28
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Det er vel i alle fall en regel om at klær ikke skal slutte der man er på sitt bredeste?

Gammel 23-04-09, 14:02   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den skal absolutt ikke gå ned på lårene nei.

De jeg bruker slutter nedenfor midjen men over rompa. Sånn litt nedpå stjerten liksom. Også er det kraftig innsvinget i livet.

Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:10   #30
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er vel i alle fall en regel om at klær ikke skal slutte der man er på sitt bredeste?

Nei, og alt nedenfor midjen er jo mitt bredeste.

Gammel 23-04-09, 14:11   #31
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Standard

De jeg bruker slutter nedenfor midjen men over rompa. Sånn litt nedpå stjerten liksom. Også er det kraftig innsvinget i livet.

Sånn tror jeg nok jeg også kunne kledd. Så da skal jeg på KappAhl altså. Men har de bare svarte? Jeg er blek og ser bare sunn ut hvis jeg ikler meg jordfarger.

Gammel 23-04-09, 14:14   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den nyeste jeg har er grå. Vet ikke om de har i jordfarger, jeg bruker ikke det jeg.

Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:22   #33
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Her er en av mine favorittjakker - mamma kjøpte den da hun bodde i London i 1964, så den er nesten antikk. Jeg føler meg veldig vel i denne, både lengde- og snittmessig.

Når det gjelder lengde, er det sikkert litt forskjell på korte og lange pærer. Smilefjes og jeg er nok i hver vår ende av skalaen. Hettejakker er nok heller ikke noe for meg.

Gammel 23-04-09, 14:24   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den der har helt rette lengden. Sånn omtrent der er den Kappahljakka. Den ligner en del i fasongen også, bortsett fra at det er jakkeslag ala dressjakke da.

Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:56   #35
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Standard

Nå føles det som jeg begynner å skjønne dette.

Gammel 23-04-09, 18:37   #36
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Min sorte jakke ligner på den der, men er litt kortere og har 3/4 arm. Tror den lager en midje litt over den egentlige midjen. Den er også litt løsere.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 18:39   #37
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halterneck er fint på de som har små pupper:

Gammel 23-04-09, 18:50   #38
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja det kan funke. Selv får jeg litt problemer med området på siden av armhulene. Vet ikke helt om jeg bør gå med halterneck eller ikke. I 2006 var jeg på mitt "slankeste" sånn mellom fødsler, og hadde en sånn topp og en bh som ble festa rundt halsen i a-cup. Når jeg ser på det nå så vet jeg ikke helt. Men akkurat da var jeg klar for fest.

Sist redigert av Dronningen : 23-04-09 kl 19:12.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 19:00   #39
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har små pupper, i alle fall.

Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 19:10   #40
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ting jeg, med store pupper og kraftige overarmer, ikke kan bruke, er fint på de små lekre pærene: ermeløse topper og kjoler, topper og gensere med høy hals, høy skjæring, båthals, osv.

Her er "rules for no tits" fra Trinny og Susannah: http://www.trinnyandsusannah.com/rules/notits/

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.