|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ProkrastinereProkrastinere
|
|
|
#23 |
|
geskjeftig
|
Sv: Prokrastinere
Her er vi visst fler. Somling syns jeg er bra. Eller så kan jeg si at jeg er "en utsetter".
|
|
|
#24 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ProkrastinereJeg er enig med Skilpadda i at trenere og prokrastinere ikke uten videre kan brukes om hverandre. Det er et veldig betegnende ord. Betegnende for min atferd i mange sammenhenger. Men jeg bruker det veldig sjelden.
|
|
|
|
#25 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ProkrastinereDet er jo ikke så moro å innrømme at man er lat og somler. Det er myyye bedre å kunne si at man prokrastinerer - for så å kaste seg ut i en lang forklaring om at det har med prestasjonsangst og gamle erfaringer og så videre. Lytteren vil dermed tenke at du eeegentlig er veldig klok. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Textrovert
|
Sv: ProkrastinereMamma ynder alltid å fortelle meg at jeg ikke er lat, jeg er bare bedagelig anlagt. Den som er bedagelig anlagt gjør den hun må, men ikke noe mer. Den late gjør ikke det engang.
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: ProkrastinereDet er kjempeforskjell på å trenere og prokrastinere. Det første er noe man gjør av latskap eller vond vilje, det siste er en kunstform. |
|
|
|
#31 |
|
kamerat
|
Det vil jeg tro du er, ja.
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Sv: ProkrastinereJeg vil heller si at vi som behersker denne kunstformen kan kalle oss prokrastinerere? |
|
|
|
#33 |
|
flisespikker
|
Sv: ProkrastinereMens jeg på min side vil mener at prokrastinør høres litt mer elegant ut enn prokrastinatør.
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Trening er håndverk, og prokrastinering er kunst? |
|
|
|
#37 |
|
Bork bork bork
|
Ellers har vi nesten-synynomet cunctator (eller cunctatrix i hunkjønnsform), som beskriver en som nøler, forsinker og/eller utsetter ting. Det ble en hedersbetegnelse på den romerske konsulen Quintus Fabius Maximus Verrucosus, som valgte uthalingsstrategi mot Hannibals invasjon under den andre punerkrigen.
|
|
|
#38 |
|
kamerat
|
Sv: ProkrastinereHer er det rike muligheter for nye, fine brukertitler. Procrastinatrix, f.eks. Vakkert.
|
|
|
#40 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ProkrastinereProkrastineringstøs.
|
![]() |
|