Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har sommertid og vintertid gått ut på dato?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er sommertid og vintertid gått ut på dato?
Den ordningen vi har i dag er ok. 38 34,86%
Ønsker en ny ordning hvor klokka ikke må stilles. 43 39,45%
Beholde sommertid 22 20,18%
Beholde vintertid 9 8,26%
Vet ikke/dustepoll/annet 8 7,34%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-09, 22:25   #21
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har sommertid og vintertid gått ut på dato?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Faktisk så må jeg hver gang tvinge meg selv til å slutte å tenke på det, av frykt for å bikke over, med den følge at jeg slutter å vaske meg og flytter inn i en hule i nærmeste skogholt.

Åh, er vi flere galninger? Jeg er litt på samme måte når jeg begynner å tenke på hvor verdensrommet slutter, og hva som eventuelt er bak der hvor verdensrommet slutter. Enda man burde forvente at klokkestillinga var noe enklere å forholde seg til, så blir det litt av samme greia. Det er best å ikke tenke på det egentlig.

Gammel 21-03-09, 22:26   #22
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg surrer sikkert med begrepene når det gjelder verdensrommet. Jeg mener vel egentlig hvor evigheten slutter eller noe slikt.

Gammel 21-03-09, 22:27   #23
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg hater klokkesnu. Når vi endelig har fått ungene i en fin rytme, så ska klokka snus og vi er tilbake til start.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 22:28   #24
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Kanskje vi burde melde klokkesnuansvarlig til barnevernet eller noe? Hvem er ansvarlig? Kongen? Krompen? Stoltenberg og Gahr Støre?

Gammel 21-03-09, 22:31   #25
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt sikkert en sak for Frp.
Hvis bare mange nok mener det, så tar de saken. Litt som TV2 Hjelper deg, i grunnen.

Gammel 21-03-09, 22:32   #26
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Om vi kunne kuttet ut vinteren hadde ikke dette vært noe problem.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 22:42   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Jeg hater klokkesnu. Når vi endelig har fått ungene i en fin rytme, så ska klokka snus og vi er tilbake til start.

Jeg hater det om høsten, bare. Om våren stilles jo klokka fram og ja, de barnløse merker nok at de sover en time mindre, men vi som har barn sover jo like mange timer om det er høstklokkestilling eller vårklokkestilling, liksom. Men det føles mye bedre at de våkner 7 enn 6. Og tilsvarende verre om høsten. Mine unger greier aldri å venne seg til det, og våkner 6 hele vinteren. Jeg elsker våromstillingen. Endelig skal vi få sove til sju...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 22:43   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er helt sikkert en sak for Frp.
Hvis bare mange nok mener det, så tar de saken. Litt som TV2 Hjelper deg, i grunnen.

Uff, nei, ikek bland FrP inn i dette. :grøss:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 23:00   #29
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Hvor er dere som stemte "Beholde ordningen slik den er nå"? Why?

Gammel 21-03-09, 23:04   #30
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det var ikke kult å jobbe natt på høsten, vosj, så var klokken skrudd en time tilbake igjen. Nesten som å rykke tilbake til start.

Nei, det tror jeg på, men da jeg var yngre og barnløs var det en skikkelig kul kveld/natt på byen. Barene stengte et lite øyeblikk mens alle stilte klokkene og så var det full rulle igjen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 23:06   #31
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LimboLine, her.

Om vi kunne kuttet ut vinteren hadde ikke dette vært noe problem.

Det synes jeg var et godt forslag!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 23:35   #32
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Kjipt å jobbe natt den natten man snur klokka tilbake. Trodde aldri natten skulle ta slutt.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 23:49   #33
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker ordningen fint som den er nå.

Synes det er deilig med den ekstra timen med dagslys, og merker det godt på kroppen når vi stiller klokken til sommertid.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 23:52   #34
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Nei, er nok motsatt DM

http://en.wikipedia.org/wiki/Daylight_saving_time

Men det er jo ulogisk. Man skal jo spare på dagslyset om vinteren, og om sommeren så er det jo nok fra før. :logisk:

Gammel 22-03-09, 07:22   #35
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Dersom jeg kunne bestemme hadde vi hatt vintertid hele tiden.

Jeg foretrekker lyse ettermiddager/kvelder fremfor lyse morninger.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 07:38   #36
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Men det er jo ulogisk. Man skal jo spare på dagslyset om vinteren, og om sommeren så er det jo nok fra før. :logisk:

Nei, hadde det enda vært slik... Det er for at vi skal komme oss opp mens sola skinner og nytte dagen. Det er en lur ide som morgenfriske A-mennesker har kommet på. "Hvorfor kan ikke alle like godt stå opp i 5-6 tida nå i den lyse tida? Vi flytter klokka så MÅ de, disse trøtte latsabbene".

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 07:43   #37
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg hater det om høsten, bare. Om våren stilles jo klokka fram og ja, de barnløse merker nok at de sover en time mindre, men vi som har barn sover jo like mange timer om det er høstklokkestilling eller vårklokkestilling, liksom. Men det føles mye bedre at de våkner 7 enn 6. Og tilsvarende verre om høsten. Mine unger greier aldri å venne seg til det, og våkner 6 hele vinteren. Jeg elsker våromstillingen. Endelig skal vi få sove til sju...

Hæ? Er det ikke andre veien nå? Klokkestillinga gjør jo at man må stå opp en time tidligere, ikke at man får sove en time lenger. Jeg må nå stå opp klokka 6 på hverdager for å rekke alt som skal skje før arbeidstid, etter klokka stilles må jeg opp klokka 5 (etter vintertid).

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 07:45   #38
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns klokkesnuing er noe tull og vil helst beholde vintertiden, for da er det bare en time mellom Norge og Island.

Gammel 22-03-09, 09:20   #39
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Hæ? Er det ikke andre veien nå? Klokkestillinga gjør jo at man må stå opp en time tidligere, ikke at man får sove en time lenger. Jeg må nå stå opp klokka 6 på hverdager for å rekke alt som skal skje før arbeidstid, etter klokka stilles må jeg opp klokka 5 (etter vintertid).

Du må ikke sette ord på det sånn. Det betyr at jeg må stå opp 4.30 Det er jo virkelig midt på natta, eller sent på kvelden om du vil. *ekstrem B*

Gammel 22-03-09, 10:13   #40
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Hvis klokken stilles frem, slik den gjør hver vår, så vil du jo få en time mindre søvn ja, men du står ikke opp noe tidligere ifl. klokken, selv om klokken er en time før "i hodet". Og dertil vil jo alle barn som har stått opp kl. 06 med ett sove til kl. 07 i steden, og jeg er helt enig at det føles mye bedre - i allefa psykisk!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.