|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?En plass må man begynne. Det er vel en del som bruker forskjellige størrelser på over- og underkropp og det kan kanskje bli upraktisk hvis en må shoppe i separate butikker for forskjellige deler av kroppen? (Jeg mener 42 er en høyst normal størrelse.)
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg synes det er helt naturlig at stor størrelse-butikker begynner på en "normalstørrelse", siden det betyr at de får vesentlig større kundegrunnlag enn om de for eksempel skulle begynne på str. 46. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?
Enig med Teo. Jeg synes det er verre at ukebladene bruker en 42-modell som uttalt stor-mote-modell, enn at enkelte klesmerker velger å begynne på 42 i sortimentet sitt. Dette kan jo ha med snittet på klærne å gjøre også, at enkelte kan passe fint inn i 44 hos BiB, men ikke i avdelingen hvor klærne begynner på str. 34?
|
|
|
#5 |
|
nygift
|
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Det kommer jo helt an på kroppsfasong og høyde, hadde jeg brukt 42, hadde jeg vært stor.
|
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Men altså: mener dere virkelig at butikkene som selger klær i store størrelser skal ta hensyn til "hvilke signaler de sender ut"? Synes dere altså ikke at de skal ta mest hensyn til hva som er profitabelt? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det ville jo vært litt rart om en butikk ikke var opptatt av å "gjøre butikk." |
|
|
|
|
|
#10 |
|
En Som Trener
|
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Pøh, hva klager dere på!
|
|
|
#11 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?42 er en stor str i mine øyne, fordi da jeg brukte str 42 var jeg diger. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Altså, dere vet jo ikke noe om hvordan jeg ser ut. Men da jeg brukte 42 i klær var jeg diger ja, det går jo på meg ikke på noen andre. Det er da mange damer som bruker str 42 som ikke er store overhode, men da JEG brukte 42 var jeg det. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Det er likevel ikke en veldig hyggelig ting å si i en tråd som handler om klær i butikker som begynner på str. 42. Det er rett og slett et spørsmål om å se an sitt publikum og vurdere sine utsagn. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
saftig
|
Det stemmer ikke med min erfaring. Jeg kjøpte nøyaktig samme størrelse i bukse på Zizzi som på H&M.
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Virkelig, ikke med HMs vanlige kolleksjon, men med BiB er det jo noe annet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg tror kvinner uansett form sliter med å finne klær. Jeg er 170 cm høy og ganske slank, og jeg sliter skikkelig med å finne klær. Det taes rett og slett ikke hensyn til at veldig mange kvinner har født barn. Min søster er høy og tynn, hun finner aldri bukser som er smale nok og lange nok. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Bukser fra Zizzi er store i størrelsen. Veldig store. |
|
![]() |
|
|