Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vi som har strikkedilla

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-09, 18:31   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Det er oppskrift fra Sandnesgarn, Til fjells hefte nr. 0811 barn/voksen

Nydelig dress ja, og utrolig god i herlig myk alpakka!

Gammel 27-02-09, 14:22   #2
vaesla
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvordan får jeg lagt ut bilder her inne. Tenkte jeg kunne legge ut bildet av den kjøreposen jeg har strikka til niesa mi...

vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 15:19   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Du kan enten bruke ikonet for å legge ved bilder; en gul rute som illustrerer et landskap, i menyen når du skriver innlegg. Eller, hvis du laster opp via f.eks Photobucket, så får du ferdige img-linker du bare limer rett inn i innleggene dine. Bildene må ha en url-adresse det får når du har lastet det opp, da høyreklikker du på bildet og velger egenskaper, og kopierer url-adressen.

Gammel 27-02-09, 17:03   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker, hekler og syr. Daglig. Forrige uke heklet jeg 14 luer. Denne uka har jeg strikket et sitteunderlag, heklet 3 luer, strikket en lue og i kveld skal jeg sy kjole til meg selv. Ja, etter at jeg har sydd ei veske ferdig til venninna mi.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 18:14   #5
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg strikker, hekler og syr. Daglig. Forrige uke heklet jeg 14 luer. Denne uka har jeg strikket et sitteunderlag, heklet 3 luer, strikket en lue og i kveld skal jeg sy kjole til meg selv. Ja, etter at jeg har sydd ei veske ferdig til venninna mi.

14 luer........?

Jeg som var så stolt over mine to aller første votter.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 18:23   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

14 luer........?

Jeg som var så stolt over mine to aller første votter.

14 luer på ei uke er rekord, men jeg forsøkte ikke å sette rekord. Det bare ble slik. Forøvrig kan jeg mønsteret i blinde og ser sjelden på det jeg hekler før jeg fester tråder.

I natt har jeg forresten drømt om stoff. Blomstrete stoffer.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 00:03   #7
vaesla
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Hehe... Ja, da har du virkelig noe å henge fingrene i Men det er jo så ok å sitte med noe i hendene da. For meg så roer det meg ned hvis tanker, følelser og sånn tar overhånd...

Gammel 27-02-09, 21:17   #8
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Jeg er snart ferdig med dette settet, som lillejenta vår skal få til 2 årsdagen. Hun er så glad i dukker.

Gammel 27-02-09, 21:18   #9
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Denne kunne jeg tenkt meg å lage til henne

Gammel 27-02-09, 22:54   #10
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk strikkedilla i desember 2007. Siden det har det gått stort sett i ett - i den grad det kan gjøre det når man har jobb og to barn. For tiden holder jeg på med en T-skjorte til vesla, etter mønster fra Nøstebarnboka - Susannetrøye.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 22:59   #11
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg har strikkedilla og har hatt det siden jeg var i 12års alder. Nå er jeg 38.

Dessverre rekker ikke den tiden dagene gir meg nå til å opprettholde min store lidenskap. Jeg savner det på det nærmeste daglig og gleder meg til jeg etterhvert får litt mer disponibel tid igjen.

Jeg har en stor produksjon av det meste på samvittigheten og kjente på lykkefølelse da jeg sist uke satt med strikketøy i hendene igjen foran tv fordi jeg var satt helt ut av spill pga forkjølelse og fikk noen rolige dager.

Gammel 28-02-09, 00:07   #12
vaesla
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg har strikkedilla og har hatt det siden jeg var i 12års alder. Nå er jeg 38.

Dessverre rekker ikke den tiden dagene gir meg nå til å opprettholde min store lidenskap. Jeg savner det på det nærmeste daglig og gleder meg til jeg etterhvert får litt mer disponibel tid igjen.

Jeg har en stor produksjon av det meste på samvittigheten og kjente på lykkefølelse da jeg sist uke satt med strikketøy i hendene igjen foran tv fordi jeg var satt helt ut av spill pga forkjølelse og fikk noen rolige dager.

Huff da, ikke noe ok å være forkjøla da. Men ble jo liksom litt hell i uhell da, siden du da faktisk fikk strikka litt Men får håpe tingene roer seg litt rundt deg da, sånn at du får strikket jevnt sånn som du vil.

Gammel 28-02-09, 00:05   #13
vaesla
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Ååå, denne var fin. Kan tenke meg hun blir fin i en sånn.

Gammel 28-02-09, 00:13   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Ja, denne likte jeg også - den ser jo dessuten nokså lettstrikket ut med det tjukket garnet

Dressen jeg strikker i alpakka er forøvrig fra Sandnesgarn "Til Fjells" nr. 0811.

Gammel 28-02-09, 00:21   #15
vaesla
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Ja, denne likte jeg også - den ser jo dessuten nokså lettstrikket ut med det tjukket garnet

Dressen jeg strikker i alpakka er forøvrig fra Sandnesgarn "Til Fjells" nr. 0811.

Jeg har noen småtupper (tantebarn) jeg kunne ha strikket en sånn til jeg også, 2 nieser på 5 år. Har en gutt selv da på 7. Og det eneste jeg har strikka til han, er en lue... Stakkars...

Gammel 28-02-09, 00:47   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

"Magic loop", er det det samme som å strikke begge sokkene samtidig på rundpinne?

Fine strikkeplagg; slike klassiske ullgensere er kjempelekkert!

Gammel 28-02-09, 10:56   #17
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Magic loop", er det det samme som å strikke begge sokkene samtidig på rundpinne?

Ikke nødvendigvis begge, men på én lang rundpinne.

De kjolene var kjempefine!

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 12:48   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ikke nødvendigvis begge, men på én lang rundpinne.

De kjolene var kjempefine!

Aha, skjønner - og da har jeg kunnet det en stund. Strikker som regel begge samtidig også

Jeg har forøvrig ikke strikket siden slutten av november, da faren min ble akutt syk. Alt ble bare borte for meg da, og jeg har ikke klart å finne veien tilbake til pinnene. Er så glad for denne tråden, for nå syder jeg litt igjen og mannen som er i byen, handler nå inn oppskrift og garn til meg på den Fana-kjolen! Tenker å begynne på den i dag, for å komme igang igjen - så kan jeg bytte på å strikke på den og heldressen etterhvert, bare jeg finner gløden igjen!

Sist redigert av Bomull : 28-02-09 kl 13:37.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 23:41   #19
vaesla
Fullverdig medlem

Standard

Aha, skjønner - og da har jeg kunnet det en stund. Strikker som regel begge samtidig også

Jeg har forøvrig ikke strikket siden slutten av november, da faren min ble akutt syk. Alt ble bare borte for meg da, og jeg har ikke klart å finne veien tilbake til pinnene. Er så glad for denne tråden, for nå syder jeg litt igjen og mannen som er i byen, handler nå inn oppskrift og garn til meg på den Fana-kjolen! Tenker å begynne på den i dag, for å komme igang igjen - så kan jeg bytte på å strikke på den og heldressen etterhvert, bare jeg finner gløden igjen!

Det hørtes bra ut da, at du føler du kan begynne igjen med strikkinga Er så godt å holde på med noe. Syns det var godt å høre at du var glad for denne tråden jeg da. For jeg var veldig i tvil om jeg skulle lage den. Er litt usikker av meg om hva jeg kan snakke om her inne. Men gjorde det etter at min venn Lita sa jeg burde gjøre det. Og jeg syns også det er koselig å snakke med andre som deler min hobby og lidenskap

Gammel 28-02-09, 23:43   #20
Lita
Passiv

Standard

Ja, hør på Lita.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.