Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om helårs båndtvang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-09, 23:07   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?

Jeg liker ikke dyr, og i alle fall ikke hunder. Vi bor i turløypa og det er mange som mener at de har verdens snilleste hunder. Så rart at de ikke klarer å holde verdens snilleste hunder borte fra hagen min.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 23:11   #2
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

To setninger går igjen blant de hundeeierne som ikke respekterer båndtvangen:

-"Å, han er så snill, så!"

og:

-"Neimen, - det har han aldri gjort før!"

Jeg er for helårs båndtvang!!

Gammel 25-02-09, 22:27   #3
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Båndtvang er fint, så lenge det finnes områder man faktisk har lov til å slippe hundene litt.
Vi går alltid med hunden i bånd der det er andre mennesker, og slipper ham på inngjerdet område eller område som er tilpasset til at man kan la hunden gå løs.
Jeg får fnatt av alle som går med hundene løse, både når jeg går med min egen hund eller når jeg går alene. Det er ikke kult å bli overfallt av en hund man ikke kjenner uansett hvor snill eieren mener at den er.

Gammel 04-03-09, 08:07   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg får fnatt av alle som går med hundene løse, både når jeg går med min egen hund eller når jeg går alene. Det er ikke kult å bli overfallt av en hund man ikke kjenner uansett hvor snill eieren mener at den er.

Jeg er så enig.
Det hjelper så lite at jeg overholder båndtvangen, når naboen ikke gjør det, og jeg og to av mine blir nedrent av ei illsint bikkje som klart og tydelig har tenkt å "ta" mine, siden de er i bånd og hun selv dermed har overtaket.

Og uansett hvor snill en hund er, så kan uforutsette situasjoner oppstå - og de skjer gjerne når hunden er løs - og da kan også verdens snilleste hund føle at den må forsvare seg.

Gammel 04-03-09, 08:22   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Jeg synes at det burde være båndtvang året rundt i bebodde strøk. Jeg er redd for hunder jeg ikke kjenner og synes at det er en uting at de plutselig kommer hoppende på oss.

Og jeg har ikke ord for hva jeg tenker om den forslitte "men han er jo så snill".

Dersom man ikke klarer å mosjonere hunden i bånd så får man ha en mindre hund eller flytte på landet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 22:23   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

"Han er så snill så!"

Jada. Det er jeg også, bare se;

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 16:05   #7
Albertine
Passiv

Standard

Jeg elsker hunder, men mener at de skal være i bånd der det ferdes andre mennesker.

Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 22:24   #8
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med deg Mei. Jeg er glad i hunder, men hundehold skal ikke være til sjenanse for andre. Det er hunder uten bånd som hopper, slikker, gneldrer osv, og da bryr det meg fint lite om "de er sååå snille".

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 22:28   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

"Men han vil jo bare hilse"

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 23:12   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

"Men han vil jo bare hilse"

(her mangler jeg egnetlig en smilie som stikker fingeren sin i munnen for å spy.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 22:34   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynner å skjønne at jeg bor i et svært propert hundeområde. Kan ikke huske å ha sett hundebæsj på gaten ever.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 22:46   #12
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

I vår kommune er det båndtvang hele året, jeg ser ikke problemet.
Men jeg må jo si at vi har et område i nærheten hvor vi lufter hundene. Dette er langt fra folk. Den eneste gangen hundene har bjeffet på noe,n var noen ungdommer som var ute etter fleinsopp. De var så dopet at de ikke registerte hundene.

Gammel 25-02-09, 22:48   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

- De aller fleste hundeeiere er skikkelige mennesker. Selv om noen få personer ikke er ansvarlige, er det å gå altfor langt å innføre så altomfattende regler. Når alle får unngjelde for noe noen få gjør, minner det om kollektiv avstraffelse som i et sivilt samfunn burde vært passé, sier Idland.

Men hvis man ser på regler i Norge så er det vel slik at veldig mange går under en slik art. De aller fleste av oss ville nok kunnet gått greit gjennom livet med sunn fornuft, men noen ville selvsagt sklidd helt ut og gjort som det passet dem, atter andre vil ha mye større gråsoner av hva som aksepteres, så nettopp derfor må man ha klare kjøreregler. Hvordan skulle man kunne innføre båndtvang kun for gale hundeeiere, eller slemme hunder, eller hunder som er glad i å "hilse"? Det sier seg selv er umulig å gjennomføre, og det er alt for mange hundeeiere som bruker sitt eget (dårlige) skjønn til egen fordel.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 23:15   #14
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Helårs båndtvang er helt greit der man ferdes blant folk. Men jeg synes det da bør være egnede områder hvor man kan slippe løs hundene så de får løpt fra seg litt.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 05:57   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er svært glad i hunder.
Men ungen min er redd dem. Og det har medbrakt seg sine stuasjoner for å si det sånn. Jeg er meget for båndtvang hele året, folk får mosjonere dyra sine og seg selv for egen maskin. Så slipper jeg å true annenhver hundeeier med bank også.

Men i går var det faktisk en i skiløypa som la merke til at minsten var skeptisk så han tok inn bikkja si før jeg rakk å true ham eller noe som helst. Kudos til han mannen.

Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 09:28   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Helårs båndtvang.
Jeg synes det er lite sjarmerende at fremmende hunder kommer løpende bort og skal snuse meg i privaten.
For ikke snakke om alle de som faktisk er redd hunder.

Men jeg sier samtidig ja til flere hundesletter hvor de kan utfolde seg uten bånd.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 09:35   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier ja til helårs båndtvang. Jeg er litt skeptisk til hunder, for ikke å snakke om hunde-eiere.

Apropos; sett denne?

(Kilde: youtube.com)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 09:50   #18
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Jeg synes det er mange flinke hundeeiere som virker å ha god dressur på hundene sine. Jeg opplever at de fleste har hunden i bånd når de ferdes i nabolaget eller i lysløypa. Dessverre er ikke like mange flinke til å ta opp hundebæsjen, og det irriterer meg grønn!

Når dette er sagt, så synes jeg også at løse hunder er blitt et større problem. Og særlig hunder som jeg ikke føler burde vært løse. Nå er ikke jeg noen hundeekspert, men i mine øyne er det flere og flere som anskaffer seg såkalte kamphunder. Mennesker som tydeligvis ikke burde hatt slike dyr i det hele tatt. Dette har gjort at jeg holder meg unna lysløypa her vi bor. Før jogget jeg f.eks i skogen, nå holder jeg meg helst i gatene. Dessverre må jeg si, for jeg skulle så gjerne gått i skogen. Faktisk er det blitt en ganske så stort problem for meg at jeg ikke stoler på hverken hunder eller hundeeiere.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 09:44   #19
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Har ingen formening om det, men lurer litt på hva slags hunderase som var avbildet i artikkelen? Anyone?

Gammel 26-02-09, 14:38   #20
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Her trør ungene ofte i hundedritt og jeg blir sprø. Det går turløype rett utenfor, og ingen gidder å ta opp hundedritten etter seg. Jeg setter snart opp skilt her, for jeg er møkklei å vaske hundedritt fra skoene.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.