|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg liker ikke dyr, og i alle fall ikke hunder. Vi bor i turløypa og det er mange som mener at de har verdens snilleste hunder. Så rart at de ikke klarer å holde verdens snilleste hunder borte fra hagen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?To setninger går igjen blant de hundeeierne som ikke respekterer båndtvangen:
![]() |
#3 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Båndtvang er fint, så lenge det finnes områder man faktisk har lov til å slippe hundene litt.
![]() |
#4 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?
Jeg er så enig.
![]() |
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg synes at det burde være båndtvang året rundt i bebodde strøk. Jeg er redd for hunder jeg ikke kjenner og synes at det er en uting at de plutselig kommer hoppende på oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg elsker hunder, men mener at de skal være i bånd der det ferdes andre mennesker. |
![]() |
![]() |
#8 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg er helt enig med deg Mei. Jeg er glad i hunder, men hundehold skal ikke være til sjenanse for andre. Det er hunder uten bånd som hopper, slikker, gneldrer osv, og da bryr det meg fint lite om "de er sååå snille". |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?I vår kommune er det båndtvang hele året, jeg ser ikke problemet.
![]() |
#13 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?
Men hvis man ser på regler i Norge så er det vel slik at veldig mange går under en slik art. De aller fleste av oss ville nok kunnet gått greit gjennom livet med sunn fornuft, men noen ville selvsagt sklidd helt ut og gjort som det passet dem, atter andre vil ha mye større gråsoner av hva som aksepteres, så nettopp derfor må man ha klare kjøreregler. Hvordan skulle man kunne innføre båndtvang kun for gale hundeeiere, eller slemme hunder, eller hunder som er glad i å "hilse"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg er svært glad i hunder. |
![]() |
![]() |
#16 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Helårs båndtvang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg sier ja til helårs båndtvang. Jeg er litt skeptisk til hunder, for ikke å snakke om hunde-eiere. (Kilde: youtube.com) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg synes det er mange flinke hundeeiere som virker å ha god dressur på hundene sine. Jeg opplever at de fleste har hunden i bånd når de ferdes i nabolaget eller i lysløypa. Dessverre er ikke like mange flinke til å ta opp hundebæsjen, og det irriterer meg grønn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Har ingen formening om det, men lurer litt på hva slags hunderase som var avbildet i artikkelen? Anyone?
![]() |
![]() |
#20 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Her trør ungene ofte i hundedritt og jeg blir sprø. Det går turløype rett utenfor, og ingen gidder å ta opp hundedritten etter seg. Jeg setter snart opp skilt her, for jeg er møkklei å vaske hundedritt fra skoene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|