|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Epikur
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Nei, det tror jeg ikke. Jeg ville ofret livet som forsøk på å redde dem, tror jeg, men å planlegge et selvmord?
![]() |
#22 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Jeg har mer enn ett barn, så nei det ville jeg ikke gjort. Men man skal vel aldri, si aldri. Vanskelig spørsmål, altså.
![]() |
#23 |
superbruker
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Jeg håper virkelig ikke jeg kommer i den situasjonen noen gang. Nå blir vel ikke pårørende testet heller for å finne ut om de en match? Da slipper man å bli satt i den situasjonen.
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Nei, det ville jeg ikke gjort. Jeg har kun et barn men dette barnet har ingen annen familie så dermed ville jeg forsøkt alle andre muligheter. Dersom han skulle overleve fordi jeg begikk selvmord ville det sendt min sønn i graven, en slik smerte ville jeg ikke påført ham. |
![]() |
![]() |
#25 |
Peppy!
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Å overleve barnet mitt skremmer meg mye mer enn å dø selv, så jeg kan ikke forestille meg at jeg ville nølt. Det henger nok sammen med at jeg kun har ham, det er ikke flere å ta hensyn til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Jeg tenker litt som Lille Rosin. Jeg ser for meg at det er enklere å vurdere å redde Poden fra å bli påkjørt av en semitrailer ved å dytte ham unna å ta støyten selv. Men å planlegge selvmord?
![]() |
#27 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...
Så du ville heller sendt barnet i graven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#29 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...OK. Det var bare formuleringen jeg ikke skjønte. I hovedinnlegget er spørsmålet om selvmord er eneste måten barnet ditt har en sjans til å overleve, altså ved å få dine organer, hadde du da gjort det. Du skriver da at du ønsker ikke at barnet ditt skal få se deg død og begravet, så da må det bety at du takler å se ditt eget barn begraves selv om du kunne reddet det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Passiv
|
Nå tillegger du meg morbide egenskaper jeg ikke innehar slik at det er sagt. Mulig jeg har formulert meg klønete men jeg ønsker ikke å se mitt barn død. |
![]() |
![]() |
#31 |
Introvert optimist
|
Jeg er enig med deg, Rosin. En ting er en spontan reaksjon, en annen er selvmord
![]() |
#32 |
Passiv
|
Eller hva med barnet, dersom det er gammelt nok til å se dimensjonene av selvmordet? |
![]() |
![]() |
#33 |
Ringskrømt
|
Nei, jeg gir deg en sjanse til å oppklare det ettersom jeg kanskje misforstod? Ordlyden i hi er at eneste sjansen barnet skal ha for å overleve er hvis du dør og han får dine organer. Du sier da nei (som jeg ikke kommenterer videre), men jeg reagerte litt på begrunnelsen for valget ditt - at du ville ikke påført ham den smerten ved å følge deg til graven. Og da lurer jeg på om du takler bedre å følge ham til graven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Jeg tviler på at jeg ville gjort det. Jeg tenker som Lille Rosin, jeg hadde nok dyttet dem ut av veien og blitt påkjørt selv, men jeg tror ikke jeg hadde tatt selvmord for å gi mine organer til ungen.
![]() |
#35 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Det hele er jo så søkt at det er umulig å svare noe helt sikkert.
![]() |
#36 |
Passiv
|
Neppe, men som voksen vil jeg nok håndtere sorgen på en annen måte enn et barn som vil være mutters alene i verden uten meg. |
![]() |
![]() |
#37 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Kjempevanskelig spørsmål, men med utgangspunkt i det livet vi lever i dag tror jeg det ville vært lite hensiktsmessig med tanke på de barna som da ville vært igjen uten omsorgsperson og uten nettverk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er på linje med Mim her.
![]() |
#39 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Hmmm...det var et vrient spørsmål.
![]() |
#40 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Vanskelig siden jeg har to.Men ja jeg tror jeg kunne gjort det. Jeg tror ikke jeg kunne levd med meg selv,hvis et av barna mine døde og jeg visste jeg kunne reddet han/hun.
![]() |
|
|