|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Hva er det å være redd for? Det er jo bare å se på statistikken. Som fotgjenger har jeg heller ikke kontroll over idiotene på veien. Men det hindrer meg da ikke å gå langs veien lell.
![]() |
#3 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?jeg legger meg til å sove. de fleste gangene klarer jeg å sove gjennom mesteparten av flyturen
![]() |
#4 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Veldig godt spørsmål.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Fordi jeg tar meg en knert eller to før jeg går på flyet.
![]() |
#6 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Tror at det skal gå bra, for det pleier det å gjøre. Sånn statistisk sett. Jeg er mer engstelig for turbulens og sånt, for jeg blir så lett kvalm og dessuten kan jeg finne på å besvime om jeg blir redd
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Jeg er mye mer bekymret for å kjøre bil, eller mest av alt hvis ungene sitter på i bil som noen andre kjører. Ikke fordi jeg sender barna mine med hvem som helst, men det er jammen mange andre idioter i trafikken man ikke har kontroll på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Fordi det statistisk sett ikke er farlig, og fordi alternativet med å reise med buss eller bil over lange strekninger er mye verre!
![]() |
#9 |
Går videre
|
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Slike artikler beroliger meg. Tenker paa hva jeg har lest hver gang jeg flyr. http://www.forskning.no/Artikler/200.../1089270682.11
![]() |
#10 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Om vi styrter så dør jeg, og da går det så fort at jeg rekker ikke tenke over saken? Jeg tenkte faktisk over dette i dag, ironisk nok, mens jeg satt på flyet. Jeg flyr ofte både på jobb og privat, og jeg er ikke noe glad i det. Upsiden er at ulykker er sjeldne, og det er en effektiv måte å forflytte seg fra a til b på.
![]() |
#11 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Pappa er flytekniker (det finnes både flymekanikere og flyteknikere, flyteknikere kan mest
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Fordi jeg har så mange fobier slik det er og stresser meg opp over så mye allerede at jeg tror ikke det er plass til flyskrekk oppå alt det andre. |
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?
Hah, det var akkurat det jeg skulle til å skrive.
![]() |
#14 |
Einsam
|
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?
Og sannsynligheten for å kræsje med et vogntog er ganske mye større enn å oppleve en flystyrt, for oss vanlige som ikke flyr så hyppig.
Som nevnt over, tror jeg sjansen for å kræsje er større. Men, om jeg først skulle gjøre en av delene, tror jeg faktisk at jeg ville styrte, selv om man har et helvete på vei ned, går det fort over da. I en kræsj er sannsynligheten for mye smerte i lenger tid større, vil jeg tro.
Det gjør jeg også |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Fordi det ikke er noe å være redd for.
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Fordi det statistisk sett er mye tryggere enn det meste annet jeg holder på med, og fordi jeg uansett ikke har noen påvirkning på utfallet hvis noe skulle skje. Hvorfor skal jeg da bekymre meg? Det er ingenting jeg kan gjøre fra eller til, utenom å bli hjemme, og det er ikke et alternativ ut fra kost-nytte-analysen.
![]() |
#18 |
villende
|
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Jeg har ikke flyskrekk hvis mannen, barna og jeg sitter i samme fly. Derimot har jeg ikke lyst til å dø fra barna og mannen, og kjenner derfor en liten klump i magen føpr turen hvis jeg (og/eller mannen) skal fly alene. Når turen først er i gang så er jeg ikke redd, for da kan jeg ikke gjøre noe fra eller til. Man kan gå rundt og være redd for å leve også, men det gjør en ikke noe mere forberedt hvis noe faktisk skulle skje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Statistisk, hvor mange nordmenn har dødd i flyulykker de siste 10 år? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor i all verden har du ikke flyskrekk?Jeg er ikke spesielt redd i fly, men det er klart tanken streifer meg. Den forsvinner heldigvis ganske raskt igjen.
![]() |
|
|