|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?I don't care ...
![]() |
#23 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?Jeg drømmer om at Time Magazine eller People eller noe sånt tabloid blad med MEGA opplagstall setter Farouk på forsiden ifm kåringene sine. Og med digre krigstyper over fronten: "COWARD OF THE YEAR". Det hadde vært kult, det! Ære meg her og ære meg der. Ha ha, puslete lille feigingen som ikke står for egne handlinger og som må gjemme seg på fanget til pappa. Som forøvrig lyver like mye. FineFamilien.
![]() |
![]() |
#24 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?Hehe, det hadde vært knall, Missa. Du får sende noen mailer.
![]() |
#25 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?Jeg har gått og tenkt på denne problemstillingen og kommet frem til at nei, den engelske staten bør ikke gå inn som aktivt aktorat i et land med dødsstraff. På siden er at de har nok antagelig også tenkt at han blir nok frikjent og i så fall så er han frikjent også i England.
![]() |
#26 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?Jeg skal ikke argumentere mot deg der, Esme. Fordi jeg syns at dødsstraff er så galt som det går an å bli, i absolutt alle tilfeller (ja, også der små barn blir voldtatt, drept, torturert osv), så blir det for meg helt galt å godta at en vestlig stat der nesten alle ikke har dødsstraff, kan føre en sak som kan ende med dødsstraff i et annet land.
![]() |
#27 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?
Nettopp. Det er det jeg har landet på også.
![]() |
#28 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?Det er et godt poeng, Esme: En farserettsak som ender med frifinnelse er kanskje worst case. (Gitt at han er skyldig, selvfølgelig, red. adm)
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 14-02-09 kl 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Mother of Dragons
|
Ekstraheringsstunt er faktisk helt greit i Church of Esme.
![]() |
#30 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?Smart forslag, Kif, men det er nok umulig å utføre. Hadde det vært en britisk jente, så muligens det hadde vært lettere til en viss grad.
![]() |
#31 |
Mother of Dragons
|
Det vi burde hatt nå er en politistyrke med hijabkledde kvinner (eller menn, vi diskriminerer ikke) som kunne ha infiltrert jemenittisk politi og rappet med seg feigingen.
![]() |
#32 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?Jah! Det beste forslaget for hijab i politiet så langt!
![]() |
#33 |
Utålmoooodig
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?Jeg har lurt på om en del av grunnen til at Storbritannia ikke vil kjøre sak i Jemen, er at den mistenktes far er venn med presidenten eller noe sånt som jeg hørte på nyhetene. Hvis jeg hadde vært familien til jenta, eller britisk politi, ville jeg vært redd for at fyren plutselig ville sitte der med "vanntett alibi" litt etter at bevis var utlevert til jemenittiske myndigheter.
![]() |
#34 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?Det blir for meg feil å droppe en rettsak mot en person fordi landet han oppholder seg i har dødsstraff. Dette fordi han faktisk har et valg og kan dra til England og ta rettsaken der.
![]() |
#35 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?Å betale seg unna en rettssak skjer da støtt og stadig. Det finnes noe som heter forlik.
![]() |
#36 |
Passiv
|
Kanskje prikkebanden på FP kan gjøre noe også. |
![]() |
![]() |
#37 |
Passiv
|
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?Jeg synes at det er uproblematisk om et vestlig land velger å kjøre en rettssak mot ham i Jemen. Fordi han selv kan velge om han vil komme til et land der det ikke er dødsstraff. |
![]() |
![]() |
#38 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?Så hvorfor er det greit at et vestlig land da tar et prinsipielt standpunkt om at dødsstraff er greit, så lenge de ikke putter renneløkka rundt halsen på vedkommende, noe de forøvrig deltar i ved å gå til sak?
![]() |
#39 |
Passiv
|
Fordi han kan velge seg ut av situasjonen selv. |
![]() |
![]() |
#40 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Dødsdom eller blodpenger?Det er ikke det jeg spør om. Hvorfor er det greit at f.eks. NORGE som STAT støtter dødsstraff?
![]() |
|
|