Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fartsbot eller ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-06, 01:19   #21
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fartsbot eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Jeg ville uansett klagd og bedt om å få se beviset!

Dette gjorde jeg en gang, det ble mer pinlig for meg enn noe annet. Bildene er så tydelige at selv en liten føflekk jeg har kom med...
Når du vet at du har kjørt for fort og det blinket, så er det ikke så mye å klage på.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 13:48   #22
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Min mormor ble tatt i fotoboks, men nektet å vedta forelegget. Hun kjørte da vitterlig aldri for fort
Uansett...til slutt krevde hun å få se bevis for at hun hadde oversteget fartsgrensen, men da var tapen slettet og de kunne ikke kreve inn pengene.

Jeg ville uansett klagd og bedt om å få se beviset!

Tror nok hun var heldig og at det var et engangstilfelle!

Marianne: Mannen min mente at jeg skulle sende brev og si at det var meg, men det synes jeg mannen kan gjøre selv! Så hvis det blir prikker (og det blir det vel?) så får han de.

Uansett gjør det meg ikke så mye med de prikkene - sist gang jeg fikk fartsbot var i 1998. Så lenge det går 8 år mellom hver har jeg vel ingenting å frykte...

Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 13:51   #23
TBM
Passiv

Standard

Eneste grunnen til å klage måtte være at jeg fikk bildet?

Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:01   #24
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Mannen min mente at jeg skulle sende brev og si at det var meg, men det synes jeg mannen kan gjøre selv! Så hvis det blir prikker (og det blir det vel?) så får han de.

Dette syns jeg er temmelig dårlig gjort. Det er jo DU som har kjørt for fort - det skal vel ikke HAN få svi for???

Gammel 09-12-06, 17:07   #25
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Tror nok hun var heldig og at det var et engangstilfelle!

Marianne: Mannen min mente at jeg skulle sende brev og si at det var meg, men det synes jeg mannen kan gjøre selv! Så hvis det blir prikker (og det blir det vel?) så får han de.

Uansett gjør det meg ikke så mye med de prikkene - sist gang jeg fikk fartsbot var i 1998. Så lenge det går 8 år mellom hver har jeg vel ingenting å frykte...

De ser vel forhåpentligvis på bildet at du er en kvinne, selv om bilen er registrert på en mann får jo ikke han prikkene

Sist jeg fikk fartsbot, var det i en kamerat sin bil. Da fikk vitterlig jeg boten og ikke han...

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 17:22   #26
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dette syns jeg er temmelig dårlig gjort. Det er jo DU som har kjørt for fort - det skal vel ikke HAN få svi for???

Mannen min fikk et brev fra veimyndighetene eller noe slik om at hans bil (dvs. den bilen som er registrert på ham) var fotografert i en fotoboks på det og det tidspunktet.

Hvis det ikke stemte at det var ham, måtte han sende inn et svar og si hvem det var. Hvis ikke det blir gjort innen det og det tidspunktet, så kommer boten direkte til ham.

Boten betales uansett av familien TBM + mannen. Hvis ikke mannen skriver brev om hvem som kjørte for fort, så har da ikke jeg gjort noe galt?

(Nå hører det til historien at da vi diskuterte dette en kveld var vi skjønt enige om at det gjør ikke noe så lenge det var snakk om såpass lav fart. Hadde jeg mistet kortet f. eks., hadde vi jo såklart brukt litt tid på å endre navnet på bota...)

Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 17:58   #27
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da mannen min ble fotoboksstjerne i våres så var det jeg som fikk prikkene, siden bilen stod på meg. Vi orket heller ikke styre med å flytte prikker. Ingen grunn til belaste byråkratiet unødig. Vi skal jo ikke ha flere! Jeg syns det var storsinnet av meg, siden jeg hadde bedt ham slakke ned 30 sekunder før det blinket....

Gammel 09-12-06, 18:19   #28
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TBM - greit nok at boten kommer til samme husstand. I det første innlegget sa du at mannen din ville at du skulle skrive inn, men det syns du han kunne gjøre selv. Det virket ikke særlig sympatisk på meg.

Gammel 09-12-06, 19:15   #29
TBM
Passiv

Standard

TBM - greit nok at boten kommer til samme husstand. I det første innlegget sa du at mannen din ville at du skulle skrive inn, men det syns du han kunne gjøre selv. Det virket ikke særlig sympatisk på meg.

Nei, der har du nok meg i et nøtteskall, et usympatisk menneske!

(Siden du kjenner meg så godt er det jo greit at noen tør å si det...)

Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 20:27   #30
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor ville du klaget når du faktisk er klar over at du har gjort noe galt?

Jeg tror jeg kunne ha funnet på å klage bare for å ha fått stillet nysgjerrigheten min på hvordan de lagrer slike bilder ... Hva gjør de egentlig? De har jo noen manuelle fotoautomater med vanlig film og de tar jo bilder til de er tomme, men så har man jo noen nye med digitalkamera. Og de tar bilder til det kommer noen å lader de opp? De med film vet jeg positivt at det er noen som fysisk kjører ut til boksene og henter filmen, men jeg lurer litt på de digitale. Kan de sende ut bildene via mms for eksempel? Kan de gi et pip når de holder på å gå tom for batteri? Hvordan funker egentlig dette?

I tillegg lurer jeg på hvordan de vet hvilke biler som kjører på veien. Så vidt jeg vet så bedømmes farten etter en sensorer i veibanen. Det måles når man kjører over med forhjulene og med bakhjulene og tiden mellom de to passeringene brukes til å regne ut farten med. Og derfor kan da umulig målingene fungere på trailere? Men blir det forskjell på en fiat og et gammelt amerikansk flak?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.