|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg fikk bunad, selskap, og to tusen av bikkja.
|
|
|
|
#22 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg tror heller ikke at alle får 10 000,- av foreldre/besteforeldre osv. Men de får til sammen ufattelig store summer i dag. Jeg synes det egentlig går litt over stokk og stein ... Men det er nå min mening. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerMine unger kommer IKKE til å få 10000 av mamma og pappa i allefall. Jeg har vurdert å begynne å spare penger til konfirmasjonene til gutta. Det er jo noen år til, men det er jo sykt dyrt. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg fikk 5000 kr tror jeg. Fikk bunad av mine besteforeldre. Samboeren min fikk dress og litt penger. Synes iPod touch er en fin gave jeg. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Lett rørt
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerDa jeg konfirmerte meg fikk jeg bunad og selskap. Noe av sølvet fikk jeg og, resten hadde jeg fått tidligere i julegave og fødselsdagsgaver.
|
|
|
#26 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg har konfirmant til neste år. Ho får bunad med sølv + selskap av oss. Bunaden med sølvet kommer vel på ca 40 000 tenker jeg. Hun og jeg skal også en tur til London sammen.
|
|
|
#27 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerVi antar jentene får bunad og gutten vet jeg ikke. Ikke sikkert de skal konfirmere seg en gang. Den tid den sorg. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg håper inderlig at ungene mine ønsker seg bunad i konfirmasjonsgave. Jeg skal bruke en del krefter på å bearbeide dem til å ønske seg det. Det er kanskje helt meningsløst med bunad til en ikke utvokst guttekropp, men det er det egentlig til jenter også.
|
|
|
|
#29 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønner
Tja, jeg har ikke vokst etter konfirmasjonen min utover noen centimeter i livet. Med litt ekstra legg har det ikke vært noe problem. Jeg har bunaden min og bruker den fremdeles.
|
|
|
#30 |
|
Fortynnet
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerMine tre gutter har ihvertfall vokst 15 cm like etter konfirmasjonen, dressen de brukte i mai var for liten til jul. Bunader har kanskje litt mer utvidelsesmuligheter, men jeg ville ikke kjøpt i størrelse guttekonfirmant. (Nå ville jeg ikke kjøpt bunad til dem uansett, da). |
|
|
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er nå 15 cm høyere og veier nesten dobbelt så mye som da jeg ble konfirmert, så jeg passer IKKE inn i bunaden min. Men det er altså mulig, bra.
|
|
|
|
#32 |
|
Pauset
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerBunader må man regne med må legges ut eller inn gjennom et liv. Har gjort det 2-3 gang allerede. Jeg skal ikke ha en flott bunad i skapet til "jeg går i den". Den skal kunne brukes uansett. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Pauset
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg har konfirmant 10. mai. Han skal få kr. 5000,- etterhvert. Har nok ikke de pengene til dagen hans dessverre. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Pauset
Tenker vel litt sån vi også. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med Nasse. Tror vi er litt redde for at våre barn skal skille seg ut i den forstand at de får mindre enn flertallet. Har inntrykk av at mange foreldre gir mer enn de streng tatt har råd til. Har snakka med mange foreldre om hva som blir gitt til konfirmasjonen. Det går da stadig igjen at de føler de må gi så og så mye fordi "alle" får det. Vanskelig å bryte den sirkelen og ikke vet jeg om jeg kommer til å ha "guts" til å gjøre det...
|
|
|
#37 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg fikk selskapet, en bunadssølje og 5000 kr av foreldrene mine da jeg konfirmerte meg. Vi er heldige og har en bunad som min mormor fikk sydd til sin konfirmasjon, som hennes tre døtre og fire datterdøtre har brukt i sine konfirmasjoner. Bunad fikk jeg da jeg var 17-18 tror jeg, og så godt som utvokst. Jeg har tenkt å gjøre det samme med Snuppa, og håper mormors bunad fremdeles er i grei stand til da. Den har vært MYE brukt!
|
|
|
|
#38 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerSønnen min fikk 5000 kr, pluss penklær og selskap. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Einsam
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg fikk bunad til min konfirmasjon, den var såpass at den kunne syes ut en del. Den har blitt sydd ut mer enn max, og må nå syes inn igjen |
|
|
|
|
|
#40 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerMin bunad som jeg fikk til konfirmasjonen passer fortsatt. Jeg tror ikke at jeg er unik. Alle venninnene mine fikk også bunad og de passer også den fortsatt. |
|
|
|
![]() |
|
|