Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du blitt målt for riktig BH-str. noen gang?
Ja 63 55,26%
Nei 51 44,74%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-09, 15:54   #1
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

Sv: Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

....

Sist redigert av kharadra : 15-08-09 kl 18:18.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 09:20   #2
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Ja jeg har blitt målt, og kom ut igjen meg 85G, for en forskjell. Syns de er kjempeflinke på Change.
Dyrt, men bra.

Gammel 04-02-09, 10:10   #3
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Der jeg har vært har de tatt tatt omkretsen på øyemål.

Jeg kom inn med en slaskete 80C og tre pupper, og gikk ut med en flott 75 DD og to sprettpupper. Flinke damene.

Gammel 11-02-09, 23:34   #4
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Jeg har ikke blitt målt men kanskje jeg burde det.

Gammel 12-02-09, 09:00   #5
Skvetten
Passiv

Standard

Selvsagt og jeg er 65 D men det er jo en størrelse som knapt nok er å oppdrive. Har anskaffet tre som sitter perfekt men det kostet.

Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 14:46   #6
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du blitt målt til riktig bh str noengang?

Tja, jeg burde kanskje, men jeg håper på å få et brystløft en gang i fremtiden (og kanskje litt attåt), så da er det ikke så farlig inntil da. De brystene jeg har nå er det ikke mye vits i å måle fordi det er så mye hud som gjør at de uansett ikke sitter fint i en bh.

Gammel 22-08-10, 12:11   #7
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, og jeg endte med det jeg alltid har kjøpt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 23:42   #8
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja. Jeg gikk til en undertøysbutikk for å få hjelp til å finne riktig størrelse etter at jeg var ferdig å amme Storebror. Det viste seg at jeg har brukt helt feil størrelse i alle år før dette! Jeg måtte ned to størrelser i omkrets!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 23:42   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er dødsimponerende jeg; å gå inn i slike forretninger. De kan faget sitt. De ser på deg, og kommer med riktig størrelse med en gang. Flinke til å anslå stilen min har de også vært.

Gammel 03-02-09, 23:43   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke blitt fysisk målt nei, men jeg har fått hjelp på en undertøysbutikk til å finne min str. Og den sitter perfekt
Heldigvis fikk jeg gavekort til bursdagen min derfra så jeg har nok til to nye. Det er svine dyrt å handle på slike butikker! Men veldig verdt det

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 23:45   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan måle seg selv der BH-en skal sitte, jeg. (En annen sak er at BH-er som H&M kaller 70B, gjerne i praksis er 63 cm etc. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 23:54   #12
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp.

Sist jeg var innom var jeg før en godt eldre og meget pen dame i køen. Jeg spurte ekspeditrisen om de hadde noen fine bher i 65G. Den eldre damen mønstrer meg opp og ned før hun forteller at nå tok jeg skammelig feil. Hun hadde jobbet i undertøysforretning i mange år og kjøpte bare de beste bher fra Paris, og jeg var slett ikke noen G-cup. Stakkar gamle dame, hun måtte spise de ordene sakte men sikkert.

Er det noen i Norges land som vet om en god undertøysforretning med flotte bher i min størrelse så blir jeg glad for et lite tips, de siste årene har jeg vert i Stavanger etter bher siden jeg ikke har funnet noen i Bergen.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 23:50   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har målt selv ja..... teller det?

Har i allefall gått fra å bruke 80-85 til 75 og opp to cuper, så jeg tror ikke det hadde blitt så anderledes om noen andre holdt målebåndet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 23:54   #14
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Nei, men det hadde nok ikke vært så dumt...

Gammel 03-02-09, 23:56   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke blitt målt, men fant ut av meg selv at det ar greit å gå ned i størrelse når det gjaldt omkrets siden puppene omtrent datt ut på undersiden av bh'en. :skarp:

Men det hjelper jo så lite når 70 i omkrets ikke nødendigvis er det samme på alle bh'er, noen blir for store og noen for små. Jeg HATER forørig å prøve.........

Gammel 03-02-09, 23:58   #16
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har fått bekreftet i en undertøysbutikk det jeg allerede hadde funnet ut av selv.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 00:19   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja... men målene stemmer liksom ikke med virkeligheten her - jeg skal være 85 og midt mellom a og b, men da får jeg bøylene helt inni armhulene og den er slakk. 80 b derimot sitter stort sett som støpt. Litt avhengig av merke og modell .

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 00:20   #18
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt! Hvis ikke undertøyet sitter fint sitter ikke klærne fint heller, ingen vits å kjøpe fine (dyre) klær og ødelegge silhuetten med å bruke billig slaskeBH fra H&M.

En av mine bestevenninner driver undertøysbutikk i Oslo, DET er digg det!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 09:44   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Selvsagt! Hvis ikke undertøyet sitter fint sitter ikke klærne fint heller, ingen vits å kjøpe fine (dyre) klær og ødelegge silhuetten med å bruke billig slaskeBH fra H&M.

Pøh! Noen av oss har en figur som glir rett inn i billig-BH-ene. (På den annen side kjøper jeg vel mest billige klær, når jeg tenker meg om, så da går det vel opp i opp.)

Og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan folk kan gå ned 10 cm i omkrets uten at fettet tyter rundt ryggen, jeg altså - med mindre de dyre BH-ene er helt annerledes laget. Det er jo meningsløst at man f.eks. skal bruke str. 70 hvis man måler 79 rundt ryggen.

Sist redigert av Bluen : 04-02-09 kl 10:03.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 10:02   #20
puselini
Aktiv

puselini sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
puselini er litt kul
Standard

Nei jeg har ldri gjort det men burde sikkert. JEg føler ikke at BH`en sitter riktig men jeg vet ikke hvor de har noen orntlige undertøysbutikker i nærhetn. Funker jo liksom ikke med HM og lindex.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.