|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderJeg har også delt leilighet før jeg fikk barn, det var kjempemoro. Men med barn - nei takk.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderJeg kunne funnet på å delt leid bolig, men ikke kjøpt. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Vaklende
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelder
Jeg tenker veldig likt deg, Kirsebær. Hadde det ikke vært for at tilværelsen min har med seg en del kompliserende faktorer hadde jeg nok initiert noe liknende selv. Jeg synes fordelene både for små og store virker å være mange, og mange av ulempene går det an å sikre seg mot i en kontrakt og ved litt kommunikasjonskjøreregler. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Guardian of the galaxy
|
Ja, jeg tenker jo også at et hjem bør være et hjem. stabilt og trygt.
|
|
|
#26 |
|
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderJeg ser ikke på flytting som et problem, egentlig. Det er mer usikkerhetsfaktoren ved en annen enslig forelder og andre barn. Det er litt som å starte et forhold, og her har du ikke engang forelskelse som glatter over problemer. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderJeg vet om noen som kjøpte hus sammen, det fungerte fint i mange år til den ene fikk seg en kjæreste, da hadde husprisene steget så kraftig at ingen av de hadde råd til å kjøpe den andre ut, men jeg kan ikke huske at de ble uvenner av det altså. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Vaklende
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderDet er et poeng. Jeg tror ikke jeg ville flyttet sammen med noen uten litt "venninneforelskelse" i det minste. Den der hvor man synes den andre har en bønsj med positive og interessante egenskaper. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Einsam
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderJeg kunne nok kjøpt hus sammen med en annen enslig forelder /aleneforelder / litt usikker på hva som er PK å skrive per i kveld. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Guardian of the galaxy
|
Det er ikke helt den samme måte å dele leilighet på jeg ser for meg. Jeg delte også leilighet med en venninne en stund. Stas og moro.
|
|
|
#31 |
|
Leser
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderPersonlig hadde jeg heller vurdert ett bokollektiv, enn å kjøpe sammen med noen. Jeg tror et bokollektiv hadde fått de fordelene du beskriver, på en bedre måte enn å kjøpe sammen med noen.
|
|
|
#33 |
|
Guardian of the galaxy
|
Ja, kjemien må selvsagt være der.
Ja, jeg ser jo for meg at det må være plass nok til å være for seg selv også. Ikke sitte i samme sofa hver kveld.
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderMener at Dagbladet hadde en artikkel forrige søndag om to familier som hadde kjøpt et hus sammen - men de hadde jo separate leiligheter og det gjør det vel lettere. |
|
|
|
#35 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderHadde nok definitivt overveid saken ja, enten kjøpe/leie eller kollektiv. Men såklart; ryddige forhold og med folk man liker. Viktig at alle er litt runde i kantene, ikke blir lett irriterte, men evner å ta hensyn og ikke er arbeiddsky.
|
|
|
|
#36 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderJeg er positiv til slike ideer! Som det er sagt, man må ha klare regler, og jeg ser for meg en slags "vsiningsrunde" litt utenom det vanlige; man kan jo faktisk bruke litt tid på å sjekke ut om man går sammen eller ikke... Selv om man ikke har ansvar for hverandres barns oppdragelse kan det jo være greit at man har noen fellestrekk.
|
|
|
#37 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderJeg er også positiv til slike ideer med å dele bolig med en annen enn familie, men akkurat når det gjelder å kjøpe, er jeg superskeptisk. Men jeg er jo skeptisk til å kjøpe generelt.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderJeg kjenner en som kjøpte leilighet sammen med to andre. |
|
![]() |
|
|