|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Peppy!
|
Sv: Nedlasting av serier
Det ville vært sørgelig. Men det er ikke et realistisk utfall. Se på musikkbransjen, som har hevdet det samme lenge. Nå kom Spotify. Det samme kommer til å skje med filmbransjen. Det er paradigmeskiftetider. Bransjene må finne nye måter å tjene penger. Å trykke opp fysiske plater for å formidle musikk eller film er jo unødvendig dyrt, alt blir tilgjengelig over nettet. Og da må man altså finne nye inntektskilder. Ved at vi bruker torrents og denslags fremskynder vi nok bare tankeprosessen til aktørene i bransjen. :profet: |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror jeg du har helt rett i. Prisene på dvd-filmer har jo dalt dramatisk de siste 3-4 årene, sannsynligvis for å konkurrere med piratene. Når det gjelder tv-serier: selv vil jeg bestemme når og hvor jeg vil se en serie, da er tv håpløst gammeldags. Jeg kan jo kjøpe en (for meg) rådyr harddisk fra Get men da er jeg fortsatt avhengig av at en av de tv-kanalene jeg har kjører akkurat den serien der og da.
|
|
|
|
#24 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man sparer nok miljøet endel også, om man ikke kjøper og kjøper på filmer og cder. Hvor nedbrytbare ér disse dvdene, egentlig?
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Nedlasting av serierInvite til bra torrentside sa du? |
|
|
|
#28 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg bruker ikke torrents lengre, men er det ikke sånn at man stort sett gir invites til folk man kjenner og som man vet kommer til å respektere regler for seeding/leeching og slikt? Ikke hvilken som helst fremmed? Hva er kutymen lurer jeg på i dag.
|
|
|
#31 |
|
Nymotens gammeldags
|
|
|
#32 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Det er aldeles fantastisk, Iset!
|
|
|
#33 |
|
Trøtt
|
Sv: Nedlasting av serierFor å ha sagt fra: jeg gir invites til folk jeg kjenner og som jeg vet kommer til å respektere regler for seeding/leeching og slikt, og ikke til hvilken som helst fremmed. De som registrerer seg kun for å spørre om invite får ikke invite av meg, men nick som jeg har blitt kjent med på FP fra aktivt forumliv deler jeg gjerne med.
|
|
|
#34 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nedlasting av serierTv-torrents: Funker det bra? |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Nedlasting av serierTVTorrents er genialt, virusfritt og knallbra. Vi bruker KUN den siden til serier, du finner alt der og det er alltid seedere på det. Jeg har delt ut noen invites og alle blir fort hektet og bruker ikke noe annet.
|
|
|
#36 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Nedlasting av serierPalmen, kunne du sendt en invite til meg til tvtorrents?
|
|
|
#37 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Nedlasting av serierDet som er mest genialt med tvtorrents, er at man kan legge til favorittseriene sine i en liste, slik at hver gang man går til siden sin så ligger de på rekke og rad nedover, pent oversiktelig med bilde av serien, og den nyeste episoden fremme. Så da er man hele tiden oppdatert på hvilken episode som er kommet ut.
|
|
|
#38 |
|
Trøtt
|
Sv: Nedlasting av serierTVTorrents er genialt! Det som ikke er fullt så genialt er newbies som prøver seg!
|
|
|
#39 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Nedlasting av serierJeg fikk en invite fra Palmen for en liten evighet siden, men da hadde vi ikke eget nett og jeg fikk ikke til å seede pga ruter-innstillinger.
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg fikk en invite fra Sitron tror jeg det var, til en eller annen side for lenge siden. Jeg hadde et svare strev med å få åpnet porter og måtte bytte fra dynamisk til fast ip osv, men da det var i boks viste det seg at routeren gikk helt i stå når jeg lastet ned/seedet (noe som fungerer særdeles dårlig når man forsøker å jobbe fra hjemmekontor) og dermed fikk jeg verken lastet ned noe særlig eller holdt oppe ratioen min så jeg tipper jeg ble utestengt derfra etter en stund. Så sjekk at ting funker før du melder deg inn. |
|
|
|
![]() |
|
|