Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vasker dere under vaskemaskinen?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-09, 00:19   #21
Lille Blomst
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
Lille Blomst har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: vasker dere under vaskemaskinen?

Lille Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 03:05   #22
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Millivilli er litt kul
Standard

Sv: Vasker dere under vaskemaskinen?

Det er ikke noe som gjøres ofte ihvertfall.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 08:10   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kommer ny på et forum og velger å sette tonen ved å spørre om man vasker under vaskemaskinen? Ja, ja, ja... Jeg har satt merkelapp på deg, i hvertfall.

Neida, tuller med deg. Litt i hvertfall.

Nei, jeg vasker ikke under vaskemaskinen, men det hender jeg mister noe bak der, og da må jeg dra fram maskinen for å hente det. DA hender det jeg tørker over gulvet samtidig. Hvis jeg kommer på det og gidder.

Gammel 27-01-09, 08:13   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har 5 innlegg og alle i husmortråder, jo!

Sorry, kunne ikke dy meg...

Velkommen hit altså. Jeg er hyggeligere etter kl 8.

Gammel 27-01-09, 08:43   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det blir ikke skittent under min vaskemaskin. Jeg er nok veldig heldig som slipper å tenke på å vaske under den.

Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 08:46   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Har vasket under den to ganger, første gangen da vi fikk ny maskin og andre gangen da en reparatør fikset den. Kan ikke huske det så så grusomt ut akkurat. Jeg tar ikke sjansen på å ødelegge maskinen ved å dra den vekk mange ganger.

Gammel 27-01-09, 09:02   #27
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Under vaskemaskinen.
Aldri gjort. Jeg har vaskerom med vegg til vegg teppe, der blir det støvsuget rundt maskinen ja. Hadde den stått på badet så hadde jeg muligens vasket under den til jul en gang i mellom, men der den står nå er det ingen vits.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 09:16   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ledningen for vanntilførsel er så kort, at den må skrus fra hvis jeg skal dra frem vaskemaskinen (som forøvrig står under en bank på badet). Så jeg har ikke gjort det enda, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Jeg støvsuger rundt vaskemaskinen. That's it.

Men nå er ikke jeg den som legger for mye energi i rengjøring.

Gammel 27-01-09, 09:20   #29
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det har rett og slett aldri falt meg inn. Hvordan skulle jeg klare å flytte en vaskemaskin alene?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 09:21   #30
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vasker ikke garasjen heller jeg.
Ei heller under oppvaskmaskinen.

Ehm - eller takene. :sjuske:

Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 09:47   #31
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er jeg ikke flau over engang.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 15:13   #32
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Kom bare til å tenke på da vi fikk ny frysebok før jul. Den gamle hadde stått der fra de forrige huseierne. De ville ikke ta den med da den var så gammel. Det var ganske interessant å se hva som skjulte seg under og bak en frysebok som hadde stått urørt i 20 år. Nå får vi se om vaskemaskinen holder like lenge, jeg har ikke tenkt å flytte på den før den skal kastes eller repareres. Mamma, den ultimate husmor har forresten en "base" som vaskemaskinen står på, veldig praktisk med skuffer til vaskemidler og slikt.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 15:15   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer å flytte maskinen, men har fortsatt aldri tenkt på å vaske under den.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 15:19   #34
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

En enslig vaskemaskin lar seg fint skyve på, hvis den har flisevennlige føtter. Nå har vår fått tørketrommel oppå seg. Men jeg gjør som Sjuggerpløm, og spyler badegulvet innimellom. Da sikter jeg så skrått jeg kan innunder vaskemaskina, og en bekk full av hybelkaniner, sokker og plaster kommer sildrende ned mot sluket.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 15:20   #35
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En sjelden gang (1-2 ganger i året). Vi har lite bad med tørketrommel oppå vaskemaskinen, så det må planlegges litt i forkant og er avhengig av at mannen er med.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 15:25   #36
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså. Jeg har støv på hjernen, men det har virkelig aldri falt meg inn i måneskinn å dra den fram for å vaske under den!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 15:57   #37
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hehe, nei det har vi ikke gjort på de 5,5 årene den har stått i vaskekjelleren vår som er av den virkelig lugubre gamle sorten. Betong gulv og vegger, sluk i midten. Har vel aldri vasket noe som helst der nede annet enn klær. Rister gulvryene et par ganger i året.
Det skal bli bad der en gang da, om sånn ca 200.000 kroner.

Gammel 27-01-09, 16:22   #38
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Det har vel hendt... Er ikke så glad i å vaske, så jeg leter ikke akkurat etter steder som trenger en vask.

Gammel 27-01-09, 16:25   #39
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æh, nei.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 16:31   #40
Martemor
Fullverdig medlem

Martemor sin avatar

Martemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vaskemaskinen min står nede i kjellerens vaskerom, på betonggulv med en tørketrommel oppå seg, så nei. Der blir det ikke vasket.
Blir utslitt bare av å tenke tanken...

Martemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.