Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sisalteppe i trapp

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-09, 13:14   #21
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

En teppemann frarådet sisal i akkurat trapp, og anbefaler lignende materiale istedet. Pga hvis man faller så skaper det store brannsår eller noe i den duren.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 13:23   #22
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.184
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Skjønner det.

Følte den forklaringen ble litt amatørmessig ja.

Fant et bilde, riktignok et gammelt ett siden taket ikke er revet, men sånn er det i alle fall nå. Planen er parkett loddrett og sisal(ish) oppå trinnene.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 13:37   #23
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Magica: dere vurderer ikke å ha teppe i hele trappa? Bare på trinnene?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 13:39   #24
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg synes også den lyse var finest!

Og jeg som synes du har fin stil! Da må jeg jo følge ditt råd. Du tror ikke det kan bli for "flatt" hvis du skjønner hva jeg mener?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 13:51   #25
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Og jeg som synes du har fin stil! Da må jeg jo følge ditt råd. Du tror ikke det kan bli for "flatt" hvis du skjønner hva jeg mener?



Nei, jeg tror det blir fint. Skal trappen være hvit? Dette bildet viser vel ca. hvordan det blir; veldig fint, med andre ord. (Dog litt lengre trapp på bildet, men.. )

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 13:54   #26
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Fint bilde!

Ja trappen er hvit. Den nederste delen, som jeg har vist bilde av, er i betong. Men den fortsetter rundt hjørnet i hvitmalt tre. Vi hadde tenkt en heldekkende variant, og da blir det jo mindre luft rundt hvis du skjønner hva jeg mener. Er det fare for at det blir for tett og kompakt?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 13:56   #27
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Aha, den fortsetter, ja!

Å dekke hele trinnet med teppe, mener du? Er det noen grunn til at dere vil gjøre det i stedet for en trappeløper?

Skal dere bare ha på trinnene, eller trappeløper som over?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 13:58   #28
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Aha, den fortsetter, ja!

Å dekke hele trinnet med teppe, mener du? Er det noen grunn til at dere vil gjøre det i stedet for en trappeløper?

Skal dere bare ha på trinnene, eller trappeløper som over?


Ja, dekke hele trappen - både på trinnet og den loddrette delen mellom trinnene.

Grunnen er at betongtrappen er så stygg. (Som man kan se på bildet skaller malingen av.) I tillegg skal vi ha dette teppet på gulvplatået som er mellom trappene også.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 14:00   #29
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Det at dere skal ha det på platået også synes jeg ikke gjør noe dersom dere vil ha trappeløper. Det at betongtrappen flasser av skjønner jeg dog bedre.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 14:29   #30
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.184
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Vi tenkte å ha teppe bare oppå trinnene ja.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 22:48   #31
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi tenkte å ha teppe bare oppå trinnene ja.

Kan jeg spørre hvorfor? Er det for å få et lettere helhetsinntrykk?

Nå ble jeg plutselig litt i tvil om det blir for tungt med et heldekkende teppe.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 22:59   #32
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Jeg synes det er litt gammeldags med teppe bare på trinnene....

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 17:55   #33
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Med en teppeløper blir det jo automatisk mer vedlikehold, støv og skitt synes jo ganske godt i hjørnene på en hvitmalt trapp.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 19:06   #34
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.184
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg synes det er litt gammeldags med teppe bare på trinnene....

Vi har liksom fått det for oss at det er fint... men vi får se når vi prøver skikkelig! Kanskje vi får det til usannsynlig stilig.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 14:40   #35
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Jeg må dra opp denne igjen etter å ha sett kokosbolle sin flotte trapp. Jeg har en trapp som nå har skapt hodebry i 10 år. Den har tretrinn og jeg har hatt kjempelyst til å male den hvit. Men det er uaktuelt siden det blir sinnsykt glatt og trappen er laaaaaangt. Så fant jeg altså sisalteppe i kokos sin tråd.

Jeg blir kjempeglad om dere som har ulike teppeløsninger i trappa orker å dele bilder.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 15:03   #36
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Her er mitt how-to-innlegg i oppussingstråden min.

Gammelt laken til mal, stiftepistol, saks og tålmodighet - et voila!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 15:10   #37
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Her er mitt how-to-innlegg i oppussingstråden min.

Gammelt laken til mal, stiftepistol, saks og tålmodighet - et voila!

Tusen tusen takk. Dere har tilnærmet trapp som oss, ser jeg. Er det greit å holde rent? Hvordan er det å gå på? Var det sinnsykt skremmende mye arbeid (som mannen må utføre )

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 15:15   #38
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Tusen tusen takk. Dere har tilnærmet trapp som oss, ser jeg. Er det greit å holde rent? Hvordan er det å gå på? Var det sinnsykt skremmende mye arbeid (som mannen må utføre )

Det går fint å holde rent. Sisal er enkelt å tørke evt. flekker av og den støvsuges en gang i uka og ser overraskende ren og pen ut hele tiden egentlig.

Vi gjorde det på en kveld. Vi begynte i hver vår ende. Jeg hadde allerede laget 3 maler av gammelt laken til de 3 øverste trinnene (ingen av trinnene er like, må vite), men ellers gjorde vi alt mellom 19 og 00.30.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 15:44   #39
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det går fint å holde rent. Sisal er enkelt å tørke evt. flekker av og den støvsuges en gang i uka og ser overraskende ren og pen ut hele tiden egentlig.

Vi gjorde det på en kveld. Vi begynte i hver vår ende. Jeg hadde allerede laget 3 maler av gammelt laken til de 3 øverste trinnene (ingen av trinnene er like, må vite), men ellers gjorde vi alt mellom 19 og 00.30.

Jøss, det er jo helt overkommerlig. Jeg så for meg uker. Litt preget av at vi pusser opp "overalt" nå, kanskje. Nå må jeg bare overbevise Mannen....

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 13:22   #40
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sisalteppe i trapp

Åååhh, kokosbolle det var sinnsykt fint
Kan jeg spørre hva det kostet totalt? Vi har helt lik trapp som dere og vurderer å gjøre samme som dere.

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no