Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-09, 23:08   #21
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor bereist er du? Og hva er ditt favorittreisemål?

Jeg har 28 land på mitt kart. Skulle gjerne hatt flere.

Gammel 20-01-09, 23:15   #22
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

43 tror jeg det ble?
Ja, jeg er forholdsvis bereist. Har forskjellige favorittmål alt etter hvilken type reise det er, men Italia vil alltid ha en plass hoyt på listen.

Sist redigert av Palmen : 27-01-09 kl 22:13.
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 23:16   #23
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Jeg har vært i drøyt 30 land. I fire av dem (inklusive Norge) har jeg bodd i et halvt år eller mer.

Jeg reiste veldig mye i studietida, og føler meg faktisk litt mettet på eksotisk turisme. At vi er blitt barnefamilie har nok også noe å si, men nå ligger iallfall mine favorittreisemål i Frankrike (eget feriehus) - og Norge.

Sist redigert av Mistral : 02-07-12 kl 18:48.
Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 23:21   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke oversikten i hodet, men det er vel rundt 30 land tror jeg. Jeg vet ikke helt hva som er favorittreisemål. Jeg har gode minner fra så mange steder. Jeg tiltrekkes veldig av Midtøsten. Jeg har vært på Vestbredden, Jordan, Israel og i Egypt og det å reise rundt der er noe av det som fascinerer meg mest av alt. Jeg er også interessert i arabisk og hebraisk språk. Mellomamerika tiltrekker meg også veldig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 23:38   #25
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dere som legger ut facebook-kartet, dere vet at navnet deres kommer opp på siden?

Gammel 20-01-09, 23:39   #26
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Tror jeg må bytte kart. Da kan jeg slenge på 10-12 "land" til på lista mi.

(Talte mine stakkarslige to stater som et land men gjør ikke store forskjellen).

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 23:52   #27
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært i 21 land. Afrika har jeg sterke ønsker om å reise tilbake til... ikke nødvendigvis Zimbabwe hvor jeg var på feltarbeid, men gjerne Tanzania og Sør-Afrika.

Gammel 21-01-09, 00:06   #28
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Bodd, studert og jobbet i England, jobbet i Wien og Athen, vært på studieturer/jobbturer til Budapest, Paris, Nice, Nantes, Barcelona og Palma, seilferie i Hellas/Tyrkia, sydenturer til Kreta, Kypros, Karpathos, Naxos, Kos, Alanya, Tenerife og Gran Canaria, lengre tur til Australia og Thailand (innom Singapore) og ellers... jo selvfølgelig; bilferie i Sverige, Danmark, Tyskland, Østerrike, Kroatia, Slovenia og Italia. Hmmm, ble 17 land. Jeg er ikke engang en halv globetrotter visst.

Det skorter dessverre på ferieopplevelser i Norge og våre naboland... Har ikke vært lenger nord enn Bodø og Lofoten, har bare vært på noen få turer til Vestlandet, og ikke vært i Stockholm og København.

Favorittreisemålet har vært Hellas, har jo reist mest dit, men etter å ha vært i Australia og Thailand har vel ordet strandliv fått en annen mening... Reiser gjerne dit igjen! Ellers står Sør-Amerika høyt på ønskereisemålslisten!

Gammel 21-01-09, 00:24   #29
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Dere som legger ut facebook-kartet, dere vet at navnet deres kommer opp på siden?

Jada. Jeg er ikke så kjempeanonym på nett lenger, med samme nick på mange fora.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 01:43   #30
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Er ikke veldig bereist men har vel vært i 11 land sånn kjapt oppsummert.

Kunne gjerne tenkt meg en backpacker tur nå jeg da. Med unger selvfølgelig.
Jeg tror jeg da ville konsentrert meg om Europa og evt. midtøsten.

Thailand osv hadde fristet hvis det ikke hadde vært så lang flyreise :liker ikek fly:

Russland vil jeg også gjerne besøke ved en anledning.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 02:51   #31
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er altfor lite bereist og ønsker meg hele verden.

Sør-Afrika kommer høyt opp. Buenos Aires. Nord-India. Lofoten. Osv osv i det uendelige.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 03:10   #32
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror jeg har vært i 26 land, ihvertfall iflg. en Facebooktest for halvannet år siden og jeg har vel ikke akkurat utvidet horisonten.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 09:45   #33
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leste en gang at man er en ekte globetrotter om man har vært i like mange land som jeg har vært år. Hvis jeg ikke reiser til et nytt land i år, så vil jeg ikke lenger være en ekte globetrotter.

Jeg er 33 og har vært i 32 land.

Jeg hadde en fantastisk reiseopplevelse i Vietnam, men ungene må bli litt større før vi resier tilbake.

I så fall kunne jeg skilte med globetrotter da jeg var 29... Not anymore...

Sist redigert av Siri : 22-01-09 kl 21:47.
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:55   #34
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja, har ikke helt oversikten, men en del er det. Elsker å reise, og mitt hjerte ligger i latin-Amerika. Men har også vært i USA, Canada, Sør-Afrika og på Filippinene. Jo mer jeg reiser, jo flere steder får jeg lyst til å utforske.

Favorittreisen er ettårsturen gjennom hele Amerika på motorsykkel, for åtte år siden, der jeg var lykkelig passasjer. Favorittreisemålet på den turen var Mexico, der vi tilbrakte ca. seks uker.

Gammel 21-01-09, 11:20   #35
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Jeg har vært i ca. 20 land, og jeg tror nok at New Zealand gjorde sterkest inntrykk. Jeg tenker i alle fall at jeg MÅ tilbake dit, samt Australia. Men med to små barn, så er jeg i grunn fornøyd bare jeg kommer meg på reise i det hele tatt.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 18:37   #36
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vært i 15 land (i juni kan jeg slenge på et nytt land).

Jeg har reist en del i 2 av landene jeg har vært i (Usa (bodde der i 1 år )og New Zealand).

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 01:02   #37
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg har reist rundt om på hele kloden har vel totalt noen og tretti land på samvittigheten. Alikevel er vel det mest imponerende at jeg har besøkt samtlige av statene i USA.

Dit jeg alltid vil tilbake er uten tvil den arabiske delen av verden, Insj Allah.

Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 01:09   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ikke skryte på meg å være utprega bereist, desverre - det får bli en dag ungene er store og økonomien bedre, for det er mange steder jeg drømmer om å se.

Favorittbyen min er Derry nord i Irland. Belfast er også en flott by.

Gammel 27-01-09, 08:56   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har sett for lite av verden til å svare i denne tråden tror jeg. Men jeg elsker å reise, så jeg vil ha abonnement.
Jeg har forøvrig vært i 13 land til nå og det skal bli mange flere.

Norge, Sverige, Danmark
Tyskland
Sveits
Østerrike
Italia
Frankrike
Monaco
Hellas
England
USA
Egypt

Må tilbake til New York. Det er et harry svar, men jeg elsket New York stort. Spaserturen over Brooklyn Bridge en formiddag med iskaldt vær, knallblå himmel og sol - første juledag 2007 ga meg noe som var viktig for meg.

Jeg er ekstremt fornøyd med resten også. Den gangen vi kjørte oss bort i Alpene og fikk se Tyrol en hel dag på supersvingete småveier var fantastisk. Venezia var nydelig. Lübeck deilig. I Baden Baden bor en god venn, der var det fint. Hele byen lukter lavendel. Og på en restaurant i havnen i Monaco spiste jeg så god mat at jeg får vann i munnen enda ved tanken. En stille kveld mens alle sov og jeg satt med et glass vin og et stykke deilig ost og utsikt til hele rivieraen er et minne jeg holder kjært. Og Eiffeltårnet opplyst på kvelden med tusener av lamper som blitzet opp og ned var en vakker overraskelse. Keops pyramiden grytidlig om morgenen nesten uten mennesker rundt og sola som kom opp bak var en jentedrøm som gikk i oppfyllelse. Og for ikke å snakke om unger som ler og bader. Jeg elsker det.

Sist redigert av Slettet bruker : 27-01-09 kl 09:09.
  Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 09:00   #40
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Må visst begynne å reise igjen i år hvis jeg skal holde tritt som globetrotter.

Har lyst til å reise til Island, Madagascar og Venezuela. Blant annet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.