Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Tar du vare på omslaget på bøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-09, 19:44   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du vare på omslaget på bøker?

Jeg pleier å kaste det. Og så leser jeg av prinsipp ikke teksten bakpå bøkene, da jeg ofte synes at den avslører altfor mye.

Gammel 11-01-09, 19:45   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 19:45   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, de er på bøkene.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 19:47   #4
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Hva er egentlig poenget med å samle på omslaget da?

Gammel 11-01-09, 20:55   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Så man slipper å baare ha svarte/brune bøker i hyllene? De blir jo finere med omslagene på. Jeg tar alltid av omslaget når jeg leser boka, for jeg takler ikke å ha det på, det er bare i veien. Men jeg tar det på etterpå.

Hva i helsike er forresten vitsen med å lage omslag? Kan de ikke bare trykke motivet på selve boka? :grrr: Jeg haater omslag. Hvis boka ser helt lik ut uten omslaget (noen gjør jo det, heldigvis) så kaster jeg omslaget. Hvis boka er ensfarget under, så har jeg det på etter å ha lest den.

Gammel 11-01-09, 21:00   #6
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis boka ser helt lik ut uten omslaget (noen gjør jo det, heldigvis) så kaster jeg omslaget. Hvis boka er ensfarget under, så har jeg det på etter å ha lest den.

Jepp, sånn gjør jeg det også.

Gammel 11-01-09, 21:03   #7
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Hva i helsike er forresten vitsen med å lage omslag? Kan de ikke bare trykke motivet på selve boka? :grrr: Jeg haater omslag. Hvis boka ser helt lik ut uten omslaget (noen gjør jo det, heldigvis) så kaster jeg omslaget. Hvis boka er ensfarget under, så har jeg det på etter å ha lest den.

Da er det bare å vente på den halvbillige utgaven av hardbacken. Den har alltid bilde og glosset forside. :tipser:

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 21:47   #8
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Så man slipper å baare ha svarte/brune bøker i hyllene? De blir jo finere med omslagene på. Jeg tar alltid av omslaget når jeg leser boka, for jeg takler ikke å ha det på, det er bare i veien. Men jeg tar det på etterpå.

Jeg liker best at det er bare ensfargede bøker i bokhylla. Synes det blir rotete med alle de fargede bokryggene.

Tivolibokhylle var et beskrivende ord.

Gammel 12-01-09, 09:21   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Beskytte bøkene lengst mulig. Til bruk som bokmerke. Fordi de er fine.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 19:57   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg aldri tenkt over.

*Gløtter opp i bokhylla*
Det ser ut som jeg samler på dem med mindre de ikke er opprevet. Det er ikke resultat av en bevisst bokmatchestrategi.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 20:21   #11
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg tar det ikke av boken, så ja - jeg tar vel vare på det.

På barnebøker er det litt verre, der hender det at det blir revet av, for å si det sånn.

Gammel 11-01-09, 20:46   #12
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Det har aldri falt meg inn å kaste dem. De hører jo til boka.

Gammel 11-01-09, 20:50   #13
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg har det på, ja. Ifølge min kompis blir bokhyllene som et tivoli da, men jeg liker det best slik. Blir litt blast og kjedelig uten.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 20:52   #14
mari1974
Fullverdig medlem

mari1974 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
mari1974 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, har de på . Har heller ikke tenkt tanken å ta de av før.

mari1974 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 20:57   #15
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ja jeg beholder dem på.

Gammel 11-01-09, 21:00   #16
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja.

Gammel 11-01-09, 21:23   #17
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Aldri, det går rett i søpla.

Gammel 11-01-09, 21:33   #18
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Aller helst klipper jeg dem opp og limer dem på innsiden av permen i bøkene

Man skal høre mye rart på FP.

Gammel 11-01-09, 21:44   #19
Tine
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2007
Tine har et hav av muligheter foran seg
Standard

De beholder jeg alltid på boka, såfremt det ikke har blitt revet i to.

Tine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 00:50   #20
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Man skal høre mye rart på FP.

Det er jo klart, det står jo ofte en del på omslaget som er greit å ha med seg videre. Men jeg liker bokhyller med litt ro over seg, så derfor den løsningen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.