Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Snåsamannen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-08, 22:38   #21
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Skriv et brev!

Healer han per brev også? :har ikke lest en hel artikkel:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 22:40   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Men jeg ser med glede at folk stadig åpner opp for at det finnes mennesker med klarsyn og helende evner. Og dette kommer til å fortsette, idet mennesket stadig utvikler sin intelligens.

Hm. Hva mener du her? At dette med å være klarsynt og healer er noe man kommer til å se mer av fordi mennesker blir mer og mer intelligente, eller at man går med på at andre er klarsynte fordi mennesker blir mer og mer intelligente? Uansett er jeg uenig.

Og jeg er selvfølgelig Skeptiker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 22:42   #23
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror han er en helt ualminnelig klok, klarsynt og ekstremt intuituv mann. Det kommer man veldig langt med, tror jeg. Også medisinsk.

Gammel 26-12-08, 22:42   #24
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror at det finnes enkelte mennesker med spesielle gaver, og jeg tror at snåsamannen er en av disse. Det som gjør at jeg tror mer på ham, framfor mange andre, er at han ikke tar betalt for det. De som virkelig har disse evnene, tror jeg ikke ville utnyttet dem med å ta seg betalt for å hjelpe andre.

Gammel 26-12-08, 22:43   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror han er en helt ualminnelig klok, klarsynt og ekstremt intuituv mann. Det kommer man veldig langt med, tror jeg. Også medisinsk.

Det kan jeg nok være med på.

Gammel 26-12-08, 22:43   #26
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg tror at man ikke skal undervurdere hvor mye psyken spiller inn i sykdommer, plager og eventuell helbredelse.

Helt klart ikke.
Men heller ikke undervurdere det såkalte overnaturlige, eller det som ikke kan forklares. Klarsyn og gjerne healing. Også har vi dessverre også mye bløff og humbug, og folk som kun vil tjene penger.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 22:44   #27
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke annet enn å forbløffes over de som har sett intervjuene (eks. på Grosvold før jul) ikke tar det inn at han faktisk hjelper folk reelt. Uten at det er placebo eller psykisk innbilning at det hjelper. At det bare avfeies kontant, fordi det ikke kan forklares.

Cato Schiøtz (juridisk forsvarer) har for eksempel fått det bevist at mannen faktisk er klarsynt: Snåsamannen fortalte han at Catos kone hadde skjeve hornhinner, noe verken Schiøtz eller hans kone ante noe om. Da kona senere var hos optiker, fikk hun beskjed om at hun hadde skjeve hornhinner.

Det var da et ganske snevert bevis for klarsynthet, synes jeg.

Jeg har mer til overs for Snåsakailln enn for de fleste andre innenfor alternativsjangeren, og jeg tror nok at han hjelper noen. Men hva det er som hjelper er jeg mer usikker på.

Gammel 26-12-08, 22:45   #28
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hadde han vært her nå og fått ryggen min bra på null komma niks så hadde jeg nok blitt overbevist. Voltaren er forsøkt, men har ikke overbevist.

Vi kan lage en FP-liste. "Om du fikser dette lover vi å tro på deg".

Jeg holder forøvrig av de første sju punktene.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 22:46   #29
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg stiller meg sammen med forfatteren av denne kommentaren:

Torsken gadd å finne frem det sitatet jeg ikke gadd å finne ... Flink fisk!

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 22:46   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Men jeg ser med glede at folk stadig åpner opp for at det finnes mennesker med klarsyn og helende evner. Og dette kommer til å fortsette, idet mennesket stadig utvikler sin intelligens.

Hvor skal jeg begynne Jeg tar bare med konklusjonen min: jeg er helt uenig. Jeg tror absolutt ikke flere og flere vil tro på slikt med bedre utviklet intelligens....

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 22:47   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg slenger gjerne også inn et par punkt på den listen. Tre eller fire, kanskje?

Gammel 26-12-08, 22:49   #32
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Jeg tror at det finnes enkelte mennesker med spesielle gaver, og jeg tror at snåsamannen er en av disse. Det som gjør at jeg tror mer på ham, framfor mange andre, er at han ikke tar betalt for det. De som virkelig har disse evnene, tror jeg ikke ville utnyttet dem med å ta seg betalt for å hjelpe andre.

Og jeg tror det er viktig at han går ut i media nå mot slutten av sitt liv, og lar menneskene åpne mer opp for dette. Trolig vil det også føre til at flere også åpner opp for egne evner, og ikke undervurderer dem. Kanskje flere helbredere kan la være å ta betaling. Og at færre ler av f.eks prinsesse Märthas engleskole...

Gammel 26-12-08, 22:50   #33
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, jeg gir Snåsamannen en sjanse: Fiks finanskrisen innen februar 2009. (Men han må klare å vise at det er HAN som fikser den, altså, ikke en eller annen redningspakke eller noe) :healtheworld:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 22:51   #34
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Cato Schiøtz (juridisk forsvarer) har for eksempel fått det bevist at mannen faktisk er klarsynt: Snåsamannen fortalte han at Catos kone hadde skjeve hornhinner, noe verken Schiøtz eller hans kone ante noe om. Da kona senere var hos optiker, fikk hun beskjed om at hun hadde skjeve hornhinner.

50% av befolkningen har astigmatisme, kanskje han bare var heldig med gjetningen?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Healer han per brev også? :har ikke lest en hel artikkel:

Nei, men du må skrive for å få komme til han, visstnok.

Jeg er i utgangspunktet meget skeptisk, men når andre meget skeptiske faktisk har fått hjelp, blir en enkel sjel som meg litt i tvil.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 22:51   #35
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Det var da et ganske snevert bevis for klarsynthet, synes jeg.

Det var altså et lite, men ganske godt eksempel.

Gammel 26-12-08, 22:52   #36
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det var altså et lite, men ganske godt eksempel.

Vel, nei. Det var fifty fifty. Det er nesten ikke gambling en gang.

Gammel 26-12-08, 22:53   #37
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Hvor skal jeg begynne Jeg tar bare med konklusjonen min: jeg er helt uenig. Jeg tror absolutt ikke flere og flere vil tro på slikt med bedre utviklet intelligens....

Vi får sjå!

Gammel 26-12-08, 22:53   #38
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og jeg tror det er viktig at han går ut i media nå mot slutten av sitt liv, og lar menneskene åpne mer opp for dette. Trolig vil det også føre til at flere også åpner opp for egne evner, og ikke undervurderer dem. Kanskje flere helbredere kan la være å ta betaling. Og at færre ler av f.eks prinsesse Märthas engleskole...

Tja, jeg ler i hvert fall ikke mindre av denne såkalte engleskolen, selv om jeg tror det finnes mennesker med slike gaver som snåsamannen.

Gammel 26-12-08, 22:54   #39
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg stiller meg sammen med forfatteren av denne kommentaren:

Enkelt og greit.

Gammel 26-12-08, 22:54   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hm. Hva mener du her? At dette med å være klarsynt og healer er noe man kommer til å se mer av fordi mennesker blir mer og mer intelligente, eller at man går med på at andre er klarsynte fordi mennesker blir mer og mer intelligente?

Jeg lurer fortsatt på hva du mente.

Mener du at folk generelt tror mer og mer på klarsynthet nå enn tidligere? I såfall henger jo ikke det på greip.

Svar

Emneord
healing, tro, voodoo

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.