Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ønsker meg lego til neste år

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-08, 14:01   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.945
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Når dere bygger svære legogreier, får ungene "lov" å rase det etterpå da? Jeg synes det er så dumt når jeg bruker timesvis på å bygge opp og fireåringen demonterer alt på tre minutter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 14:25   #22
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Lov og lov. Greiene detter jo sammen bare en puster på det. Sånn var ikke legoen da jeg var ung...

Jeg ble ganske grinete for to-tre år siden, da jeg hadde brukt to kvelder på å bygge en kjempediger Tyrannosaurus rex, og så datt den i gulvet og gikk i knas med en gang HE fikk den i hendene. Like grinete ble jeg da vi (jeg) hadde bygd et svært fly, og det ble ødelagt i løpet av det første kvarteret etter ferdigstillelsen. Jeg satte det sammen igjen, og så gikk det i gulvet. å har ungene fått beskjed om at de får leke forsiktig, og at legosakene får stå pent på hylla når de ikke er i bruk. -Og at jeg IKKE hjelper til med å bygge opp hvis ting går i filler.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 14:30   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.945
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Jeg har spurt de fleste jeg kjenner (som har barn i legoalder) om dette. Det er temmelig todelt. Mange mener at lego jo nettopp SKAL bygges med. Monteres, demonteres, blandes, være kreativ, ja you name it. Andre mener at legoen nå tikl dags er så spesialisert at man må holde delene adskilt. Der sliter vi. Fireåringen sitter i dette øyeblikk og blander storesøsters Belville-deler i en eneste mølje.

Og jeg b ygger og bygger på politibiler, sykebiler og hva som helst. Men de plukkes fra hverandre hele tiden. Og delene blandes. Og jeg tenker at lego jo ER til å plukkes på og med, ellers kunne han jo hatt en vanlig sykebil. Men litt lei blir jeg likevel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 14:31   #24
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Vi har flyplassen og den var så skjør at poden ikke klarte leke med den.
Flyet var som å leke med et pepperkakehus (uten bruk av limpistol).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 14:44   #25
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vi har flyplassen og den var så skjør at poden ikke klarte leke med den.
Flyet var som å leke med et pepperkakehus (uten bruk av limpistol).

Ja, det var det flyet som ble gitt opp etter to oppbygninger.
Jeg synes det er greit med egen kreativ bygging og blanding av klosser når man kjenner at man ikke gidder mer av å følge bruksanvisninger og skitt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 17:06   #26
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.097
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kul!

Broren min skal få denne til 35 årsdagen.



(1626 biter)

Den er knalltøff!

Jeg ser problemet med å bevare store legomodeller, hvor gjør man av det? Har det som pynt i stua? Jeg synes det er morsomt med svære puslespill osv, men ikke fanken om jeg rammer dem inn og henger det på veggen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 17:13   #27
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Lego er gøy. I fjor fikk ungene masse, og jeg var vel den som var mest ivrig.
I år ble det ikke noe.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 17:54   #28
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Gubben min har limt de fineste modellene han har lagd, nettopp med tanke på at guttungen raserer det i løpet av fem minutter om han kommer til.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 19:36   #29
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Min fireåring klarer ikke å bygge alle smålegobygg selv, så mor får hjelpe. Har alt bestemt meg for at flere lego city-pakker må kjøpes inn.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 19:38   #30
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg ser problemet med å bevare store legomodeller, hvor gjør man av det? Har det som pynt i stua? Jeg synes det er morsomt med svære puslespill osv, men ikke fanken om jeg rammer dem inn og henger det på veggen.

Hele poenget med lego er byggar oppur, rivar nedur, så jeg skjønner ikke problemstillingen. Lego er enten 1) kreativitet eller 2) bruksanvisningskompetansebygging.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 19:40   #31
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hele poenget med lego er byggar oppur, rivar nedur...

Nemlig.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 19:50   #32
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.077
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Tror jeg må mangle et lekegen
Ikke likte jeg lego da jeg var liten, og som voksen kan jeg ikke tenke meg noe kjedeligere enn lego, modellbygging, puslespill og you name it :kjedelig voksen tm:

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 19:51   #33
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.097
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hele poenget med lego er byggar oppur, rivar nedur, så jeg skjønner ikke problemstillingen. Lego er enten 1) kreativitet eller 2) bruksanvisningskompetansebygging.

Enig, men med nesten 6000 klosser, hadde jeg ikke klart å rive i samme øyeblikk som siste kloss ble festet. Tror jeg ville beundret verket litt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 19:54   #34
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Gutta har fått masse lego i år, og vi bygger borg, katapulter, helikopter og fly.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 21:02   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.945
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Enig, men med nesten 6000 klosser, hadde jeg ikke klart å rive i samme øyeblikk som siste kloss ble festet. Tror jeg ville beundret verket litt.

Ja, nemlig. Jeg sitter her og vurderer om jeg i det hele tatt gidder å bygge opp legobrannstasjonen fireåringen fikk. Jeg synes det er gøy, men kommer til å bruke timesvis. Og guttungen kommer til å plukke fra hverandre straks. Og "miste" delene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 21:24   #36
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Men bygger du opp lego for en 4-åring? Jeg hjelper selvfølgelig min snart 4-åring, men hjelpen består i å veilede ham og henvise ham til bruksanvisningen. "Nå har du kommet dit. Hvilken del er det du trenger nå, da?" Jeg bygger ikke opp for at han skal leke med dem etterpå - størsteparten av leken ligger i at han skal bygge dem.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?

Sist redigert av Veronal : 26-12-08 kl 21:51.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 21:49   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.945
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Men bygger du opp lego for en 4-åring? Jeg hjelper selvfølgelig min snart 3-åring, men hjelpen består i å veilede ham og henvise ham til bruksanvisningen. "Nå har du kommet dit. Hvilken del er det du trenger nå, da?" Jeg bygger ikke opp for at han skal leke med dem etterpå - størsteparten av leken ligger i at han skal bygge dem.

Ja, det kommenterte min venninne nettopp også. Men ja, vi bygger mye for ham. Brannstasjonen i lego som han fikk til jul kan jeg aldri, aldri tenke meg at han klarer selv. Knapt nok noe. Jeg tror verken han forstår bruksanvisningene, finner delene (eller gidder å lete) eller at han skjønner hvor det skal være for å få det helt riktig i forhold til instruksjonen. Jeg sliter nesten selv der jeg. Jeg satt og bannet over en stor, gul gravemaskin med beltehjul en gang.

Nei, firåringen min har ikke mye å fare med når det gjelder akkurat det. Til gjengjeld er han en racer på mye annet. Han både leser og skriver og regner med store tall. Men bygging skjønner han seg ikke på!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 22:38   #38
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Men bygger du opp lego for en 4-åring? Jeg hjelper selvfølgelig min snart 4-åring, men hjelpen består i å veilede ham og henvise ham til bruksanvisningen. "Nå har du kommet dit. Hvilken del er det du trenger nå, da?" Jeg bygger ikke opp for at han skal leke med dem etterpå - størsteparten av leken ligger i at han skal bygge dem.

Ulempen er naturligvis at du også kommer til å ende opp med en 6-åring som ikke skal ha hjelp til noen av settene sine, samme hvor kule de er.

Ben "må nok begynne å kjøpe sin egen LEGO igjen" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 22:53   #39
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Ulempen er naturligvis at du også kommer til å ende opp med en 6-åring som ikke skal ha hjelp til noen av settene sine, samme hvor kule de er.

Ben "må nok begynne å kjøpe sin egen LEGO igjen" Murphy

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 22:58   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.945
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker meg lego til neste år

Så småungene deres greier altså å sette sammen allslags Lego selv, samme hvor avansert den er? :impånert: Kanskje vi er en teknisk spesielt svak familie... Som jeg sa, fireåringen vår kan lese, men ikke søren om jeg tror han kan "lese" de instruksjonsheftene korrekt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no