Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan etterlater du deg bilen ved henting/levering i barnehage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du ved henting og levering?
Jeg låser bilen og tar med meg alt av verdisaker inn. 15 9,15%
Jeg låser bilen, men lar veske og annet ligge i bilen. 105 64,02%
Jeg låser ikke bilen, og tar kun med barn og dets ting, mine blir liggende. 32 19,51%
Jeg lar bilen stå med nøkkel og motor i gang, så bilen er varm til videre kjøring. 1 0,61%
Jeg har ikke bil. 7 4,27%
Dustepoll 4 2,44%
Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-08, 14:07   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan etterlater du deg bilen ved henting/levering i barnehage?

Jeg lar sekken min ligge i bilen, men den ligger ofte i bagasjerommet. Ellers har vi generelt av prinsipp aldri noe av verdi synlig. Jeg slår selvsagt av motoren og låser bilen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 14:16   #2
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Bor på landet. Låser alltid bilen. Vesken kan ligge igjen, men ikke for synelig. Blir også sjokkert over folk som tørr å la bilen stå med nøkkel i.

Gammel 21-12-08, 14:22   #3
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sjelden jeg låser bilen, verdisaker ligger ikke i setet.
Tar somregel veska med meg inn da matpakkene til ungene ligger oppi.

Gammel 21-12-08, 14:24   #4
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg slurver med veske, mobil og lommebok... . Men jeg lar aldri bilen gå på tomgang, og nøkkelen tar jeg alltid med meg, og jeg låser. Bor nær en (i norsk sammenheng) relativt stor by.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 14:43   #5
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg låser bilen, men lar verdisaker ligge igjen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 14:44   #6
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting er å la eiendelene sine ligge igjen i åpen bil. Eller bare la bilen stå åpen uten verdisaker. Noe annet er å la bilen stå på tomgang og/eller nøklene være igjen slik at hvilensomhelst barn eller ungdom som går forbi kan sette seg inn og kjøre avgårde. Tanken på å være ansvarlig for det som kan bli følgende av den handlingen får meg til å bli virkelig redd.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 14:55   #7
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Jeg slår av motoren og låser bilen - med veska inni. Og jeg bor i utkanten av Oslo. Mulig naivt, men det har da gått bra så langt

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 15:14   #8
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg slår av motoren og låser bilen. Sekk/veske o.l. ligger igjen i bilen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 15:30   #9
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lar veska ligge i passasjersetet, og låser stort sett bilen. Jeg lar ikke nøkkelen stå igjen i tenninga dersom jeg lar bilen stå ulåst.

Gammel 21-12-08, 15:54   #10
Left
Passiv

Standard

Jeg låser bilen, og om jeg har veske - jeg har store lommer - så ligger den igjen. Vanligvis har jeg bankkort i mobilveska, og det ligger i lomma. Ergo er det med inn

Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 15:53   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lar ting ligge igjen i bilen og låser den. Selvsagt.
Hva slags naut er det som lar bilen gå på tomgang i 2008?

Gammel 21-12-08, 15:59   #12
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg låser alltid bilen, men lar verdisakene ligge igjen i bilen.

Gammel 21-12-08, 18:49   #13
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hva slags naut er det som lar bilen gå på tomgang i 2008?

Verden er full av naut, Lille Ru...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:55   #14
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Låser sjelden, og mine ting ligger ofte igjen i bilen (ikke synlig).
Barnehagen ligger ganske for seg selv, jeg er ikke så veldig bekymret. Tar alltid med meg nøkkelen.
Er forbausende mange som lar bilen gå på tomgang, selv når det er mildt.

Gammel 21-12-08, 23:22   #15
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Låser bilen, lar nøkler, veske, telefon osv ligge i bilen (men ikke lett synlig)
Bor i hovedstaden!

Gammel 25-12-08, 02:53   #16
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg lar bilen stå igjen hjemme. (Bor nærme både barnehage og jobb.)

Ellers lar jeg aldri bilen stå på tomgang pga forurensning, jeg låser ikke bilen, men tar med meg nøkkelen.

Gammel 21-12-08, 23:06   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mannen min gjorde det for 2 uker siden da det var -23 og han kjørte dieselbilen til barnehagen.

I sånne tilfeller er det greit, jeg kjøper den der.

Men på denne kanten av landet som jeg bor på, vil det def. kvalifisere til naut å la bilen stå på tomgang.

Gammel 21-12-08, 15:55   #18
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

De få gangene jeg kjører når jeg henter i barnehagen blir bilen låst og veska ligger igjen. Tar som regel buss, så det er veldig sjelden det skjer!

Gammel 21-12-08, 15:56   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mer eller mindre låst med alt synlig i bilen.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 16:16   #20
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Tror kanskje jeg låser bilen når jeg har med pc eller fotoapparat. Ellers gjør jeg ikke det. (Dvs at bilen stort sett alltid står ulåst utenfor barnehagen.) Lommeboka ligger alltid i jakkelomma, så det er ingenting av verdi i bilen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.