|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Wikipedia som kilde?Uansett er jo kildekritikk en viktig del av all kildebruk, og hvis den er noenlunde realistisk kan man i prinsippet bruke hvilken som helst kilde.
|
|
|
#22 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Wikipedia som kilde?Alle har ikke mulighet til å legge inn informasjon om alt på Wikipedia. Enkelte tema er låst for at personer med høy kunnskap om emnet kan publisere der. Andre emner igjen (f.eks. beskrivelser av land, politikk, et.c) må også begrenses, da fri redigering kunne blitt sterkt påvirket av personen som skrev. Sist redigert av Dronningen : 16-12-08 kl 15:11. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Wikipedia som kilde?Jeg er enig med de som har rett i denne tråden (obviously).
|
|
|
#24 |
|
I menneskeham
Hvor: Santa Cruz
Sv: Wikipedia som kilde?Enig med Electronica; jeg har inntrykk av at Wikipedia ofte er mye mer etterrettelig enn den ofte beskyldes for. Men artiklene er av veldig varierende kvalitet, så du må vite nok til å skille skitt fra kamel selv.
|
|
|
|
#26 |
|
Pauset
Sv: Wikipedia som kilde?
Nå skal man jo med elektroniske kilder skrive de ut, samt ha dato med i referanselisten. Så det er jo egentlig tatt høyde for, i forhold til å kunne etterprøve referansen. Det gjelder jo alt på Web. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
I menneskeham
Hvor: Santa Cruz
Selv om du ser at siden har blitt oppdatert siden referansedatoen er det like fullt vrient å vite hva som sto der før. Så hvis slike kilder er mange og/eller sentrale er det jo litt upraktisk med nettopp det likevel mener jeg.
|
|
|
|
#29 |
|
Pauset
Som jeg skrev, så skal man skrive dem ut. Man samler jo gjerne kopier, utskrifter, et.c i en perm. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Sv: Wikipedia som kilde?Jeg kan sterkt anbefale alle som har en viss formening om psykopater til å søke opp psykopater på wikipedia. |
|
|
|
#31 |
|
Hvor er hengekøyen!?
|
Sv: Wikipedia som kilde?Ikke en bra kilde. Og ivertfall ikke som eneste kilde.
|
|
|
#32 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Wikipedia som kilde?Jeg brukte Wikipedia som kilde da jeg skrev julekalenderinnlegget mitt.
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Oisann. Ja, der kan man se.
|
|
|
#36 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Wikipedia som kilde?Wikipedia er nesten like brukbart som kilde som Uncyclopedia eller Urban Dictionary; det når riktignok ikke helt opp i konkurranse med de to sistnevnte, siden det er vesentlig mindre morsomt. Det er naturligvis ingenting galt med underholdning og tilfeldige lister og oversikter over trivialkunnskap og hobbyprosjekter på nettet, tvert i mot, jeg elsker slikt. Problemet er jo at mange åpenbart tror Wikipedia i stedet er et ordentlig leksikon der man kan finne ordentlig informasjon. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, elsker Wiki. Genial måte og spre det glade budskap til sine brukere.
|
|
|
#38 |
|
Pauset
Nei problemet er at folker late og trenger informasjon NÅH, og helst i stad. Internett er så lett, så tilgjengelig, så fristende. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Wikipedia som kilde?Som kilde til bruk på høyskole/universitetsnivå er ikke Wikipedia å anbefale. Men for å sette seg inn i stoff man ikke har helt oversikt over er Wikipedia supert. Selvsagt må man ha litt oversikt for å vurdere om innholdet er bra eller dårlig. Jeg bruker ofte Wikipedia (norsk og engelsk) på jobb, og er også bidragsyter der.
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Hehe - jepp. |
|
![]() |
|