Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?
Ja 92 63,01%
Tja, vi er på riktig vei, men har enda et stykke å gå 24 16,44%
Nei 19 13,01%
Jeg er singel/ Dustepoll 11 7,53%
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-08, 17:14   #21
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du fornøyd med nivået på likestilling i din familie?

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Jeg er veldig fornøyd. Det var også denne mannen om hva som skjer til advendts:

For en hyggelig adventstid. :entusiastisk:

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 17:28   #22
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Først vil jeg si at jeg på strålende fornøyd med den mannen jeg har endt opp med.

Deretter vil jeg si at jeg ikke synes han er flink til å se alle de små ting som må gjøres for at en husholdning skal funke. Jeg skulle gjerne sett at han var flinkere til å tenke litt i forkant på hva vi skal ha til middag, hvilke barnebursdager det må handles gaver til, om barna har det utstyret de trenger når vi går en ny vintersesong i møte og hvilke ting vi bør ordne før jul osv.

Ettersom han ikke er så flink til dette, synes jeg det kan bli mye på meg.

Det verste er at jeg har inntrykk av at min mann er over gjennomsnittet ansvarsfull og flink.

Gammel 28-11-08, 17:29   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det er jeg.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 17:33   #24
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er veldig fornøyd. Jeg er ikke noen superhusmormamma-type, og er sjeleglad for at han bruker like mye tid på barna som meg. Han handler klær til dem, har oversikt over skiftetøy i barnehagen, vasker hus og baker.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 17:36   #25
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er veldig fornøyd. Jeg rydder, vasker, koker, baker, passer barn, spriker med bena hver fredag og bruker mannens Visa hver lørdag. Kunne ikke ha hatt det bedre
Mannen tjener penger.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 17:36   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Først vil jeg si at jeg på strålende fornøyd med den mannen jeg har endt opp med.

Deretter vil jeg si at jeg ikke synes han er flink til å se alle de små ting som må gjøres for at en husholdning skal funke. Jeg skulle gjerne sett at han var flinkere til å tenke litt i forkant på hva vi skal ha til middag, hvilke barnebursdager det må handles gaver til, om barna har det utstyret de trenger når vi går en ny vintersesong i møte og hvilke ting vi bør ordne før jul osv.

Ettersom han ikke er så flink til dette, synes jeg det kan bli mye på meg.

Det verste er at jeg har inntrykk av at min mann er over gjennomsnittet ansvarsfull og flink.

Min mann er heller ikke flink til slike ting.
Men jeg tror det handler litt om at jeg ikke gir han muligheten også. Jeg er en pitteliten kontrollfreak, som liker å gjøre mye selv. For da vet jeg at det både blir gjort - OG at det blir gjort som jeg helst vil.

Hadde jeg gitt litt mer f*** ville nok dette kanskje kommet litt mer inn under huden på mannen og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 17:43   #27
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte ja, men de siste 10 månedene må jeg vel si at jeg ikke har vært fornøyd. Da har mannen stort sett tatt seg av alt i hus og hjem i tillegg til full jobb og eget firma. Midlertidige årsaker riktignok. Når hjemmesituasjonen er normal må jeg nok innrømme at han er flinkere og nøyere når det gjelder husarbeid som vasking og lignende, men vi er flinke på forskjellige ting da. Når det gjelder unger, bekledning og rutiner på den fronten er vi likestilt.

Gammel 28-11-08, 18:07   #28
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Min mann er heller ikke flink til slike ting.
Men jeg tror det handler litt om at jeg ikke gir han muligheten også. Jeg er en pitteliten kontrollfreak, som liker å gjøre mye selv. For da vet jeg at det både blir gjort - OG at det blir gjort som jeg helst vil.

Jeg tror ikke at jeg er noe hinder i så måte.

Jeg tror heller ikke at svarene i denne pollen er særlig representativ for den virkelige verden .

Gammel 28-11-08, 18:09   #29
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg tror heller ikke at svarene i denne pollen er særlig representativ for den virkelige verden .

Nei, og det demrer for meg at jeg ikke burde stemt "nei", for det er mulig at meningen var å se om det var damer som mente at mannen gjorde for lite hjemme -ikke sånne som meg som mener at mannen gjør for mye. Men skjevt er det uansett altså. Og jeg er ikke fornøyd.

Gammel 28-11-08, 18:11   #30
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og Nooria: Er du også en av disse som setter uttrykksikonet før punktum? :hvor kommer disse menneskene fra?:

Gammel 28-11-08, 18:55   #31
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Ikke f***!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 19:11   #32
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig burde jeg svare nei; jeg er mindre flink til huslige ting enn Teomannen og burde egentlig være flinkere, men for statistikkens del svarte jeg "ja".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 19:15   #33
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Ikke f***!

Og mer ville du ikke si?

Gammel 28-11-08, 19:17   #34
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du spør om arbeidsfordelingen så må jeg svare ja. Begge roter, ingen rydder, og vi henter og leverer like ofte i barnehagen. (Slik har det ikke alltid vært da, men de siste par månedene har jeg også fått anledning til å hente og levere.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 19:44   #35
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Stemmer dustepoll, for vi har bikket over slik at det blir ulikestilling i min favør. Han gjør 90 % av rydding og vasking, jeg har økonomisk ansvar og tar meg av planlegging og amming. Og matlaging, utenom i når jeg ikke gidder, da setter han på en frossenpizza.

Gammel 28-11-08, 19:51   #36
Laura
Aktiv

Laura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Er ikke så veldig fornøyd nei!!
Selv om mannen nok mener omvent.

Gammel 28-11-08, 20:02   #37
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg er fornøyd. Mannen rydder hver dag så jeg kommer alltid hjem til ryddig hus. DET er deilig det! Jeg vasker klær og laver mat, han tar bil (dvs fyller bensin), alt annet blir ordnet på jobben min, (LEVE BILMEKANIKERLINJENE!!!) og ellers så styrer vi sammen.
Han sorterer, arkiverer og betaler regninger. DET er deilig å slippe.

Gammel 28-11-08, 21:29   #38
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Ikke så innmari fornøyd, men det er ikke noe alternativ hos oss, fordelinga må være som den er.

Gammel 28-11-08, 21:50   #39
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Og mer ville du ikke si?

Nope -hadde ikke tid til å lage lista over hva jeg gjør hjemme Kanskje jeg bare burde skrive opp mannens liste isteden?
Den er:
vaske opp
klippe gress
ordne med datamaskiner og duppeditter.

Det var vel det....

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 22:03   #40
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Vi har alt for mye likestilling i familien vår.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.