|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å velge sine vennerJeg aner faktisk ikke hva de fleste jeg omgås stemmer. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Å velge sine venner
Det var vel ikke det som var poenget med denne tråden heller, bare utspringet.
|
|
|
#23 |
|
navnet sjemmer ingen
Jeg bare svarte på det jeg hadde lyst til og var ikke ute etter noe poeng. Må man finne poenger i denne tråden? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Å velge sine vennerDe fleste av vennene mine kommer fra student- og arbeidsliv, og det har blitt naturlig at man omgås de man har en del til felles med. Felles humor er nesten viktigst. En noenlunde felles verdiplattform, men det kan bety så mangt. Jeg har for eksempel både venner som er kjempefor og litt mot abort, og selv vaker jeg et sted midt i mellom.
|
|
|
#27 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å velge sine vennerHar bare ei venninne som er veldig lik meg i innteresser og meninger. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Stadig underveis
Sv: Å velge sine vennerJeg har en veldig stor vennekrets med mye forskjellig bakgrunn. Mange av dem har høy utdannelse (i mitt utdrikkingslag var det en sykepleier som "dro ned snittet" i utdanningsnivå |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Å velge sine vennerMine gamle venner:
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#30 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Å velge sine vennerJeg har sjelden gått aktivt ut og valgt venner. Ei er valgt bort fordi det ble for slitsomt å alltid skulle høre på syt og klag, etter det har jeg styrt unna denne typen mennesker. Ellers ønsker og tror jeg at jeg stiller med et åpent sinn til det motsatte er bevist.
|
|
|
#31 |
|
Ute på tur
|
Sv: Å velge sine vennerJeg har bodd mange plasser og blitt kjent med mange mennesker. Noen har jeg holdt kontakten med hele tiden, andre er bare blitt borte på veien.
|
|
|
#32 |
|
Naiv og Super
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik har jeg det også, men er nok en tildels trofast sjel slik at de som er borte fremdeles ikke er glemt.
|
|
|
|
#33 |
|
Epikur
|
Sv: Å velge sine vennerDet er fryktelig rart å ikke vite hva ens venner stemmer, er det ikke? Det virker veldig fremmed å ikke diskutere verdispørsmål (=politikk) med vennene sine.
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#35 |
|
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er da så mye annet artig man kan snakke om. Jeg tror ikke jeg vet hva noen av mine venner stemmer, jeg. Har selvsagt noen mistanker, men har aldri spurt … |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Epikur
|
Sv: Å velge sine vennerJeg har heller ikke spurt "hva stemmer du?", det kommer opp ganske naturlig. Det er interessant, særlig i fht nyansene, Ap/SV, SV/RV, H/V, KrF/V osv.
|
|
|
#37 |
|
Textrovert
|
Er det? Jeg snakker veldig ofte om verdier med vennene mine, men det er ikke alle jeg diskuterer partipolitikk med. Det har kanskje bare ikke blitt sånn. Mine aller nærmeste venner vet jeg partitilhørigheten til, men ikke alle vennene mine som er gode-venner-men-dessverre-ser-vi-hverandre-alt-for-lite-venner. Men jeg må innrømme at jeg hadde dånt hadde jeg fått vite at de stemte FrP. Da hadde jeg måttet jobbe hardt med meg selv for ikke å se FrP-tankegang i alt de sa og gjorde (dessverre).
|
|
|
#38 |
|
Textrovert
|
Ja, sånn tenker jeg også. Det er vel derfor jeg hadde blitt litt sjokka hvis jeg hadde tatt helt feil.
|
|
|
#39 |
|
Epikur
|
Kanskje jeg ubevisst går folk på partiklingen for å kunne luke ut evt FrP'ere?
|
|
|
#40 |
|
Protonterapeut
|
:nikkerenig:
|
![]() |
|