Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julestjerne, en glitrende avsporing ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-08, 21:27   #21
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestjerne, en glittrende avsporing ...

Ikke så lett å finne bilder av glittrende julestjerner.

Enig med Guniss angående amaryllis, men jeg har sett også det med glitter sprayet på. WHY??????????????

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 21:28   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Er de? Da er det enda mer uforståelig.

Ja, med forbehold om glitch i hukommelsen, så mener jeg at de glitterfrie kostet 29,- og de med glitter 99,- på Plantasjen i fjor?

Gammel 24-11-08, 21:36   #23
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da rekker den jo å gjøre nytta si, da.

Nja, de starter jo med å pjuskes så snart de kommer inn i huset, så etter et par dager er de ikke akkurat dekorative ...

Jeg kjøper bare amaryllis og røde tulipaner selv, så de julestjernene som kommer i vårt hus er gaver.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 21:39   #24
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Ikke så lett å finne bilder av glittrende julestjerner.

Enig med Guniss angående amaryllis, men jeg har sett også det med glitter sprayet på. WHY??????????????

DET er verre!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 21:41   #25
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitter på amaryllis også? Gådd!

Jeg skulle forresten hatt noen amaryllis. Det får vente til mannen kommer hjem, jeg setter ikke mine føtter i nærheten av en blomsterbutikk nå.

Gammel 24-11-08, 21:41   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker røde tulipaner – definitivt uten glitter!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 21:42   #27
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg elsker alt som glitrer, også julestjerner.
De hvite er finest.

Dessverre mistenker jeg at jeg og/eller snuppa er allergisk mot julestjerner så i år kommer det ingen i hus.
(Eller er det mulig at man kan få en allergisk reaksjon mot klementiner etter å ha spist 1-2 kilo daglig i et par måneder? Da er jeg muligens allergisk mot klementiner og ikke julestjerner. )

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 21:44   #28
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Er ikke glad i julestjerner, og misliker sterkt de som i tillegg får glitter på seg.

Svibler som juleblomst, derimot, og hvite tulipaner...

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 21:44   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan godt sette frem en julestjerne med glitter jeg - men jeg har vel aldri kjøpt det selv.

Men ferskenfargede julestjerner (som fantes på det glade 80-tall og som jeg da syntes var kjempefint, DET er stygt det)

Gammel 24-11-08, 21:46   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg foretrekker røde tulipaner – definitivt uten glitter!

Å, ja.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 21:47   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Julestjerner skal være hvite om de overhodet skal få asyl her i huset. Selvsagt uten glitter.

Jeg lurer på hva mannens jobb sender i år. I fjor sendte de noe merakkelse som eldstejenta syntes var nydelig. Hun adopterte selvsagt hele greia. Jeg gir alltid videre blomster vi får som jeg ikke liker. Noen andre liker dem sikker og jeg er kresen på blomster og spesilet til jul. Til jul kommer følgende inn:
- amaryllis, helst hvit, men rød går.
- rosa julegleder.
- hvite og rosa svibler.
- røde og rosa tulipaner.

Andre blomster kan få asyk i kjellerstua på en god dag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 21:48   #32
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Svibler som juleblomst, derimot, og hvite tulipaner...

Hvite tulipaner er det aller fineste.
(Og de foretrekker også jeg uten glitter).

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 21:49   #33
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Hvite tulipaner er det aller fineste.
(Og de foretrekker også jeg uten glitter).

Hva??? Finnes det noen idioter som sprayer glitter på tulipaner også?

Dagens andre

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 22:10   #34
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestjerne, en glitrende avsporing ...

Jeg syns hvite julestjerner kan være fine om de er av den store, kraftige sorten. De små pinglene med en eller to stilker ser bare stusselige ut.

Og jeg er sikkert rar, men jeg elsker alt som glitrer.

Men ellers syns jeg hvit amaryllis er den peneste juleblomsten, men jeg reagerer visst på den og. (Men den ville jeg IKKE hatt glitter på.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 23:49   #35
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg synes alle blomster sprayet med glitter er grusomt!
Ikke liker jeg julestjernen naturell heller, men det kan jo ha en sammenheng med at jeg dreper den i løpet av en ukes tid ...

Er du meg?
Jeg bedriver aktiv dødshjelp på alle planter da.

Gammel 24-11-08, 23:55   #36
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitter
Julestjerne
Amaryllis

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 23:56   #37
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, syns forøvrig at det meste av slikt fjas som blir puttet på ulike planter rundt høytider ikke ser ut, og hva skal man egentlig med blomsten om man ikke ser noe særlig av den?

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 00:56   #38
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Glitter på er stygt uansett blomst

Jeg pleier alltid å ha en julestjerne bare for syns skyld og den er hvit. Og den dør relativt fort.

Foretrekker røde tulipaner og Amaryllis

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 01:04   #39
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Synes at svibler er en utrolig flott juleblomst. Men tror jeg reagerer skikkelig på den.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 01:08   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri sett julestjerner med glitter, tror jeg? Kan i hvertfall ikke huske det. Jeg liker ikke julestjerner, men elsker glitter.

Skal jeg noensinne ha en julestjerne i hus, blir det nok en hvit.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.