|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva mener du om søndagsåpne butikker? | |||
Helt greit at butikker ha søndagsåpent noen få søndager før jul |
![]() ![]() ![]() ![]() |
16 | 51,61% |
Butikkene burde hadde åpent alle dager hele året. |
4 | 12,90% |
Søndagsåpent er noe tull - stakkars butikkansatte. |
11 | 35,48% |
Har ingen mening om dette. |
0 | 0% |
Deltakere: 31. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikker
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Det tar ca. 45-60 minutter med bil, vil jeg tippe. Kommer litt an på hvilken vei du kjører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerJeg liker å handle til jul på søndag, jeg. Da er det vanligvis mye roligere enn de andre dagene i uka (i alle fall om man handler i 16–17-tiden, slik vi pleier gjøre), julegatene er tent, slik at man får julefølelse (hvilket man ikke får om man handler i november), og vi har mulighet til å hendle sammen (hvilket er umulig på hverdager og utenkelig på lørdagene). |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerJeg blander meg, selv om jeg ikke har vært i Tromsø en gang Sist redigert av Blå : 26-11-06 kl 19:49. Årsak: skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerNå bor ikke jeg i Tromsø, men jeg bor et sted der butikkene er åpne 365 dager i året, minus 1. juledag og Thanksgiving. Jeg synes ikke noe særlig om det, selv om jeg må innrømme at det mange ganger har vært behagelig å kunne utsette forskjellige innkjøp til søndag, slik at det blir litt mindre stress på lørdag.
![]() |
#29 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerMin mor drev klesbutikk i oppveksten min og adventstiden var et mareritt. Selv liker jeg å gjøre masse kos ut av denne tiden, og jeg unner ingen å måtte jobbe på disse søndagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerSøndagsåpne butikker er unødvendig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerSøndagsåpne butikker i førjulstiden syns jeg er helt greit. Jeg har iallefall benyttet meg av at det da er mindre folk og mindre stress. Og jeg kommer nok til å dra på julegaveshopping en av de søndagene det blir åpent nå før jul.
![]() |
#32 |
superbruker
|
Det er jeg en smule uenig i. Har du prøvd å ta deg ut til Vinterbro sentret en søndag i advent? Da står køen fra moterveien. Lang kø for å komme seg til Ski storsenter også. Når man kommer frem skal man være heldig for å finne parkering. Det er ikke noe bedre i byn. Husker godt da jeg jobbet i butikk (på oslo city) for 10 år siden. Det er masse sure mennesker ute da. Like mye folk som på en lørdag, om ikke mer.
![]() |
#33 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerSøndagsåpne butikker er kjempeflott synes jeg, er et strev og mas og vasse rundt i byen i hui og hast etter jobb, stresse rundt fra butikk til butikk, med osende dårlig samvittighet for barna som venter på mamma hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
flisespikker
|
Nei, vi har ikke bil, så vi handler bare i sentrum.
Oslo City har åpent til 22 hver dag, i adventen og ellers, det er ikke det. Men jeg synes det er hyggelig å ta i alle fall én eller to handleturer sammen med mann og evt. barn, jeg da. Og det kan jeg ikke gjøre på kveldstid.
![]() |
#35 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerDere som ikke klarer å få handla alle julegavene før jul uten søndagsåpne butikker, hvor mange julegaver kjøper dere egentlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
flisespikker
|
Jeg klarer å handle det jeg trenger uten søndagsåpne butikker. Jeg ville sikkert klart å handle uten lørdagsåpne butikker også, eller dersom butikkene bare var åpne annenhver uke, for den del. Men jeg synes det er enklere å finne tid til å gå i butikker jo lengre og oftere de har åpent, og at det er hyggeligere å gå i butikker når de ikke er altfor overfylte.
![]() |
#37 |
Bedreviter
|
Selvsagt klarer jeg å handle julegavene andre dager enn søndag, men siden butikkene er åpne på søndager så foretrekker jeg å handle dem da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
heimføing
|
Jepp, kjørte forbi der tidligere i dag og så det sto "søndagsåpent" på en plakat utenfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Tromsøværinger - og søndagsåpne butikkerJeg synes søndagsåpne butikker er en uting, og totalt unødvendig.
![]() |
|
|