Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bryllup: Når vielse, når middag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-08, 18:01   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?

Tror jeg ville prøvd å få minst tid mellom vielse og maten siden det er på samme sted. Vi hadde vel vielse i 14 tiden og middag kl 17 30, men i mellomtiden skulle og alle forflytte seg 45km. Så det gikk veldig greit, og vi hadde egentlig alt for lang tid for vi ankom før resten av gjestene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 18:06   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta bilder FØR vielsen? Ta seieren på forskudd? VET dere hvor mange som blir forlatt ved alteret, eller?

*Har sett for mange såpeserier*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 18:35   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ta bilder FØR vielsen? Ta seieren på forskudd? VET dere hvor mange som blir forlatt ved alteret, eller?

*Har sett for mange såpeserier*

Du har nok det ja.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 19:23   #4
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Etter 7 år som samboer og en fødsel, så var det andre ting jeg brukte krefter på enn å bekymre meg for det. Fotograf var i gata ved siden av frisør. Lokale der vi også holdt vår borgerlige vielse med alle gjester til stede, lå 1 mil unna. Det sier seg selv hvilken rekkefølge begivenhetene fikk.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 22:07   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pøh, det er da bare å få en rimelig klausul med fotograferingen: Blir man forlatt ved alteret (eller den ene eller begge omkommer på vei fra fotografering til kirke), så kan man levere tilbake bildene og slipper å betale.

Gammel 13-11-08, 01:06   #6
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Men hjelper det at lokalet ligger i en nydelig park som folk kan rusle litt rundt i?

hmmm. Sitter litt langt inne den der med å ta bildene først, selv om jeg ser at det er veldig praktisk.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 12:15   #7
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Men hjelper det at lokalet ligger i en nydelig park som folk kan rusle litt rundt i?

hmmm. Sitter litt langt inne den der med å ta bildene først, selv om jeg ser at det er veldig praktisk.

Du er da penest før vielsen. Jo mer som skjer jo mer påvirkes hår og sminke.

Gammel 13-11-08, 14:08   #8
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Du er da penest før vielsen. Jo mer som skjer jo mer påvirkes hår og sminke.

Meget godt poeng.

Tre stk!
Gammel 14-11-08, 11:51   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss var det vielse kl 12.
Fotografering kl 13.
Middag kl 15 (da var fotograferingen der middagen skulle være)
Kaffe i 18-18.30 tiden.
Fest fra 2100 og utover

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 11:52   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var litt stas at Frank ikke så meg i kjole og pynt før jeg kom opp kirkegulvet jeg da. Om vi hadde blitt fotografert før vielsen føler jeg nesten litt av magien ville vært borte.

Gammel 14-11-08, 12:22   #11
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg synes det var litt stas at Frank ikke så meg i kjole og pynt før jeg kom opp kirkegulvet jeg da. Om vi hadde blitt fotografert før vielsen føler jeg nesten litt av magien ville vært borte.

Morsomt å lese. Veldig annerledes syn på bryllup. Vi var nok mer pragmatiske i forhold til dette. Bryllup er ikke magi. Bryllup er pes. Men fin var jeg.

Gammel 14-11-08, 12:39   #12
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me tok bilder etterpå. Ville gjerne at mannen ikkje skulle sjå meg pynta og fin før eg kom i kyrkja, samme med han som hadde ny bunad eg ikkje hadde sett. Syns det var veldig spesielt det øyeblikket.
Me hadde privat fotograf så bildene tok ikkje lange tida.

Gammel 14-11-08, 21:59   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Morsomt å lese. Veldig annerledes syn på bryllup. Vi var nok mer pragmatiske i forhold til dette. Bryllup er ikke magi. Bryllup er pes. Men fin var jeg.

Jeg har aldri vært sånn at jeg har drømt om å stå hvit brud. Jeg har ikke planlagt bryllupet mitt siden jeg var lita jente, og jeg var ikke så nøye på hvordan vi skulle gifte oss.

Men, når vi først bestemte oss for hvit kjole, kirke og alt det der. SÅ synes jeg det var litt stas at Frank sto der oppe og så meg komme gående opp gulvet med nydelig kjole han ikke hadde sett før, fin på håret og fin sminke. Det må jeg ærlig innrømme. Det var litt magisk.

Gammel 14-11-08, 22:49   #14
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde både vielse og mat hjemme på gården der jeg kommer fra. Vi hadde vielsen klokka to, og middag i fire-halv fem-tida. Mellom vielsen og middag var det fotografering for oss (også på gården), og frukt, champagne og mingling for gjestene. Mange hadde reist et stykke på formiddagen, så det var greit å få strekke litt på beina.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Sånn tenkte jeg også. Og jeg er glad for at jeg gjorde det. Jeg har aldri følt meg så vakker som da jeg gikk opp på tunet, mellom gjestene, og opp til mannen som stod og ventet.

Gammel 15-11-08, 12:24   #15
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Ja jeg tror det skal gå sånn som jeg har tenkt. Vi kan ha fotograf på stedet dersom det er fint vær, og da blir det også vielse ute

Men vi bor i Bergen....

Hvis det blir innevielse og fotogrefering hos fotografen, så er han bare 5 minutt unna. Så det skal gå kjapt!

Gjestene har reist langt, og tror de skal få tiden til å gå med litt mingling jeg! Vi serverer Champagne og litt frukt eller noe, og de kan kose seg sammen og røyke fra seg

Tre stk!
Gammel 05-01-09, 13:48   #16
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Litt gammel tråd, men her er i vi bryllups-planlegge-modus.

Jeg skjønner godt det praktiske i å fotografere før vielsen, men som Guniss, så velger jeg magien.

Gammel 05-01-09, 14:15   #17
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Og jeg har ikke bestemt noe enda engang, Lilleleo, så alle kan bare komme med videre synspunkt. Jeg må snart sende ut invitasjoner!

Tre stk!
Gammel 05-01-09, 14:53   #18
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde "sulta ihjel" hvis jeg først hadde reist lang og så måtte vente på mat i mange timer etter vielsen. Selv måtte jeg stoppe på veien til fotografen for å spise en pølse da jeg gifta meg med eksen (og det sier litt om hvor sulten jeg var siden jeg ikke engang liker pølser noe særlig )

Jeg syns det er forskjell på å ha vielsen og middag på samme sted eller om man forflytter seg. Er man på samme sted så kan tiden fra vielse til mat virke veldig lang.

Gammel 05-01-09, 14:55   #19
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du sjekket hvilke tidspunkt som er ledige i kirken?

Vi hadde vielse kl 15 og middagen startet kl 18. Fotografering i mellom der. Vi booket vielsen (som var i august) i september året før, og da var det kun ett klokkeslett ledig på den datoen vi ville ha.
Etter vielsen ble det servert kaffe og "kaffemat" (kringle av noe slag) til gjestene på kirketorget, så ikke ventetiden skulle bli så lang og de skulle slippe å bli skrubbsultne til middag

Gammel 05-01-09, 15:02   #20
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Niobe, spør du meg?

Vi skal ikke ha kirkevielse.

Tre stk!
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.