|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du julestressa?Nei og ja. Det kommer litt an på hvor mye som skjer og hvor mye jobben krever. Akkurat nå jobber jeg ikke, har sluttpakke, så jeg regner med at innkjøp og sånt skal gå greit. Vi skal heller ikke ha jul hos oss i år, det har vi hatt de to siste årene.
![]() |
#22 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Blir du julestressa?
Julehøytid hos oss = kos, kos, kos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du julestressa?Jeg prøver å få unna vaskinga i november. Julegaver kjøper jeg gjennom hele året og regner med å få unna de siste nå i november. Julekortene har jeg også tenkt å bestille nå, samt skrive dem slik at de er klare for sending rundt advent (venter litt med å sende dem). Elsker desember med juleverksted, baking, innpakking av gaver, julepynting m.m Syns det er koselig å gjøre ting sammen med ungene. Vi koker drops, lager gelegodt, triller vokslys, baker kakemenn og jojo-kaker, vi ser julefilmer sammen, pynter hus m.m Har veldig mye fri i desember i år og skal nok få unna alt jeg ønsker, uten å stresse. gleder meg!
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Blir du julestressa?Jeg liker best å dra til en eller annen syden i jula...... (evt romjula) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Vi vurderer det neste år, gleder meg som en unge allerede.
![]() |
#26 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Blir du julestressa?Jeg stresser ikke, det hender jeg f.eks handler gaver tett opp til julaften. Vi vet ikke hvordan jula feires i år, vi bygger et hus som mest sannsynlig ikke blir ferdig til jul. Pappa er syk, så det gjør også at det er vanskelig å planlegge. Får ta det som det kommer! Tror ikke det blir storvask her, vi skal snart flytte likevel.
![]() |
#27 |
Introvert optimist
|
Jeg gleder meg!
![]() |
#28 |
nygift
|
![]() Sv: Blir du julestressa?Jeg koser med i førjulstiden, med tanke på gaver og slike ting, men så fort jeg kommer på jobb blir jeg litt stresset.
![]() |
#29 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir du julestressa?Jeg koser meg skikkelig i førjulstiden, og lar ikke stresset ta meg.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Blir du julestressa?Jeg stresser ikke, jeg koser meg. Begynner å handle inn julegaver i Oktober, alle kalendergavene er allerede klare (har gått og småhandlet i ny og ne). Jeg er sykemeldt nå, så da benytter jeg anledningen til å vaske tak, vegger, skap og skuffer (noe jeg ikke orket i fjor). Når 1 desember kommer skal vi kose oss. Vi skal bake sammen, vi skal på julekonsert, på besøk, ha juelverksted sammen med venner, pynte sammen. Ja nyte livet og adventstiden.
![]() |
#31 |
Ustabil
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Blir du julestressa?Nei, julen stresser meg ikke. Men eksamen i desember forårsaker en del hjertebank og kaldsvetting.
![]() |
![]() |
#33 |
Passiv
|
![]() Sv: Blir du julestressa?Her er det heldigvis mørketid da, så rundvask utgår med høye kneløft. Det mest stressende med jula er å finne gaver til alle tante-og onkelungene våre, synes jeg. Spesielt de som har passert ti år. Og til foreldrene våre. |
![]() |
![]() |
#34 |
flisespikker
|
Stort sett kan man vel bare vite det dersom de forteller det selv. (Og det er det jo mange som gjør.)
![]() |
#35 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Blir du julestressa?Nei.
![]() |
#36 |
Passiv
|
![]() Sv: Blir du julestressa?Nei. |
![]() |
![]() |
#37 |
Passiv
|
![]() Sv: Blir du julestressa?Julestress ja - nei. Jeg tar det på forhånd jeg så jeg rekker å roe godt ned lenge før jul. Feks vasker jeg alle gulvene i løpet av oktober november, så er det bare å støvsuge på lillejulaften. Så handler jeg julegavene på nett - rubb og stubb dermed er det å reise rundt og julehandle forkortet til en tur eller to innom postkontoret. |
![]() |
![]() |
#38 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Blir du julestressa?Vel, i fjor var det den jævligste julen og førjulstiden ever, så det kan bare bli bedre.
![]() |
#39 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Blir du julestressa?Jeg begynner med julegavene allerede på januarsalget, og har det unnagjort i god tid før 1. desember.
![]() |
#40 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Blir du julestressa?Så lenge jeg får unna julegavene i god tid er det lite stress. Jeg hater å styre med gavene i siste liten!
![]() |
|
|