Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva er din favoritt-hverdagsmiddag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-08, 00:00   #1
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Sv: Hva er din favoritt-hverdagsmiddag?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Vi er veldig glad kjøtt og fisk med grønnsaker, jeg tror ikke jeg kan peke ut en favoritt altså. Men slike som Flygande Jacob, Tacolåda, Parmesankylling, stek, laks i folie, torsk med purre og hjemmelaget fiskesuppe er noen av favorittene.

Flygende Jacob? Hva er det?

Gammel 03-11-08, 19:40   #2
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er din favoritt-hverdagsmiddag?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Komle er da ikke hverdagsmat. Det tar jo nesten en hel dag og lage. I hvertfall hvis det skal gjøres ordentlig. Og det må det. :komlesnobb:

Joda det er det det så, jeg vokste opp med komle hver Torsdag.

Gammel 03-11-08, 19:54   #3
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Familiens yndlingsrett som jeg lager - hverdagsmat.

Jeg er forøvrig ikke noen fantasifull kokk eller noen kløpper på kjøkkenet, men dette har jeg lært av min mamma. Mann og barn elsker retten. Kotelettene blir saftige og svært gode, er ikke så begeistret for svinekoteletter ellers. Vi spiser nesten ikke poteter vanligvis, men til denne retten hører de med.

"marinerte" svinekoteletter, potetmos og gulerøtter med eple i.

Ingredienser:
svinekoteletter
egg
mel
strøkavring
poteter
melk
gulerøtter
eple
pepper og salt

Marinerte svinekoteletter:
Kjøper rimelige svinekoteletter, skjærer så bort alt bein og fett.
Jeg tar deretter en hammer i en plastpose og slår på kotelettene til de blir litt flatere. I 3 boller har jeg pisket egg, mel (med litt salt og pepper i) og strøkavring. Jeg dypper så koteletten først i mel, så i egget og til slutt tar jeg godt med kavring på (dyppes). Stekes raskt i varm panne deretter på litt svakere varme til de er gjennomstekte. Til denne retten bruker jeg mye smør å steke i. Olje kan jeg bruke ellers, men ikke her!!!

Potetmos
Siden kotelettene er stekt i mye smør så tar jeg bare litt melk opp i.

Gulerøtter med eple
Raspe 4 store gulerøtter på fin rasp. Tar av skallet på 2 epler og rasper disse opp i gulerøttene. Blander godt sammen og tar i 1 teskje med sukker. Sett i kjøleskap litt slik at dette blir litt kaldere.
For de som ikke har smakt gulerøtter tilberedt slik så kan jeg (nesten) love glade barn - gulerøttene blir smakfulle og saftige.

God apetitt!

Gammel 04-11-08, 10:33   #4
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er fryktelig glad i fiskeboller i hvit saus med poteter og grønnsaker til.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 11:39   #5
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fullkornspasta, tomatsaus og kjøttdeig/karbonadedeig er nok en favoritt hjemme hos oss - det er alle fire glade i

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.