|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Supergod banankake!Har hatt stor suksess med denne enkle kaken! Den er supergod, saftig og veldig lett å lage. Kaken er en hit hos stor og liten, og den blir nesten bedre og bedre etter noen dager.
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Supergod banankake!Takk for tips! Denne skal jeg merke meg. Min forrige (og foreløpig eneste) banankake var en flat og tung skandale - trolig den mest mislykka kaka jeg noen gang har bakt.
|
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Supergod banankake!
Cluet med denne er å vispe superfluffy eggedosis, og så kjøre bananene i blendern, så de blir luftige. Ellers sikter jeg inn melet, for å unngå klumper. Da blir den så luftig som det går tror jeg.
|
|
|
#4 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har bakt søte kaker
|
Jeg sa ikke at det var en sunn, supergod banankake.
|
|
|
#7 |
|
rakkarpus
|
Hihi, nei, er ikke vant til å lage store langpanne-oppskrifter jeg, sikkert derfor. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Supergod banankake!takk for oppskrift! den skal jeg jammen med lage nå i formiddag. Har en haug veldig modne bananer her som ingen vil spise...
|
|
|
#10 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
|
|
|
#12 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Supergod banankake!Og banankake, hvertfall denne, er helt fantastisk! Til og med verdens særeste 5-åringer vil like denne, og forsyne seg opptil flere ganger.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Supergod banankake!Jeg lager en lignende, men har sjokoladebiter i deigen og sjokoladeglasur på toppen. Fantastisk. Jeg fant også ut at den må mixes leeenge til eggedosis, og sikte melet inn ja.
|
|
|
#14 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Supergod banankake!No chance! *fremdeles preget etter forrige forsøk*
|
|
|
#15 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Supergod banankake!Halve kaka ble fortært i barnehagen til knerten i går, og alle barna likte den og forsynte seg opptil flere ganger. Jeg fikk mye skryt av de voksne også.
|
|
|
#17 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Supergod banankake!Trekker frem denne igjen jeg, for denne ble med til knertens siste dag i barnehagen. Et tips for å få den luftig er å mose bananene skikkelig i blenderen og så kjøre de i mixmasteren, det blir omtrent som en banankrem man rører inn i røra. Namnam!
|
|
|
#18 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Supergod banankake!Det høres veldig godt ut. Men jeg er overrasket over at så mange later til å få mislykkede banankaker, sånn generelt. Sist jeg bakte ble det kjempegodt. Kanskje hemmeligheten er glutenfritt mel?
|
![]() |
|
|